Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dTi - brak mocy


tvk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem ze swoim Renault Megane 2002r. 1.9 dTi 80 KM. Silnik F9Q 744, 217 tys. przebiegu.

Pewnego dnia w aucie dość mocno spadła kultura pracy silnika - pojawiły się wibracje na obrotach biegu jałowego przenoszące się na budę. Wtedy jeszcze moc była w miarę okej. Potem było już tylko gorzej. Kilka dni później po odpaleniu z rana (zapalił normalnie) auto trzęsło silnikiem i silnik jakby przygasał. Od tego momentu nie ma zupełnie mocy, wzrosło też nieco spalanie. Czasem na postoju, np. w korku, szczególnie po rozgrzaniu pracuje nierówno. Na postoju śmierdzi dość mocno spalinami - jakby nie dopalał całego paliwa.

 

O ile na pierwszym i drugim biegu zbiera się w granicach normy, to na 3,4,5 jest już tylko gorzej. Nie zbiera się zarówno z niskich jak i wysokich obrotów. Mam wrażenie, że im cieplejszy silnik tym gorzej sobie radzi.

Co już zrobiłem?

- wymieniony filtr paliwa i powietrza

- sprawdzenie zaślepki EGR-u - zaślepiony dobrze

- sprawdzenie szczelności przewodów turbina - intercooler - kolektor ssący (tak, auto ma od paru lat dołożony intercooler ;) ) - jest ok

- podpięcie pod CLIP-a - błędów brak

- sprawdzenie potencjometru gazu - jest ok, dochodzi do końca przy 100% wciśnięciu gazu

- turbina nie ma luzów

Z odpiętym przepływomierzem wchodzi w tryb awaryjny, więc nie mam możliwości sprawdzenia. Auto nie kopci.

Liczę na Wasze sugestie co jeszcze sprawdzić, przejechałem już 100 tys. km tym autkiem i jak na razie to chyba najpoważniejszy problem z silnikiem

Pozdrawiam!

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Ciśnienie w cylindrach wydaje się być okej, dużego przedmuchu z korka wlewu oleju nie ma. Trochę dymi ale raczej spalinami nie śmierdzi. Również przez kolektor ssący nie wylatują spaliny.

Przy pompie nie powinno być problemu z odpalaniem? Pali od przysłowiowego strzała i na zimnym i na ciepłym.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po dwóch tygodniach męczarni ni stąd ni zowąd coś jakby się odblokowało i przez kilka kilometrów mogłem cieszyć się autem z pełną mocą. Również na postoju silnik pracował zupełnie inaczej, bardziej kulturalnie, nie było wibracji. Niestety później znowu usterka wróciła i wróciłem do stanu bez mocy.

To nieco zawęża grono poszukiwań winowajców ;) Czy warto oddawać auto do pompiarzy żeby sprawdzili pompę, czy może lepiej kupić drugi przepływomierz i podmienić? Gdzie jeszcze można szukać usterki?

Pozdrawiam!

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!