Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówne, falujące obroty, szarpanie i ciężkość redukcji biegów na zimnym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

1) Jestem użytkownikiem Renault Megane 2000 1.4 16v, benzyna (kombi) od 2 lat. Od początku miał on jakieś problemy z silnikiem. Ze względu, że nie znam się za bardzo na samochodach, postanowiłem wymienić tzw. pakiet startowy, czyli cały rozrząd, świece (NGK), olej (używam Elf 10w40), płyn do chłodnicy (Petrygo), poduszki pod silnik i skrzynie biegów, no i wszystkie filtry (powietrza, oleju). Samochód nawet po wymianie świec i oleju (wiem, że były one w fatalnym stanie) przez jakiś okres pracował dużo lepiej (miesiąc lub dwa). Jednak po jakimś czasie wszystko wróciło do normy. Auto na zimnym silniku chwile kręci, jednak za każdym razem odpala za pierwszym razem. Przy odpalaniu silnika czuć zapach benzyny. Auto czasami po odpaleniu ma nierówna obroty, które falują od 500 do 750 - auto wtedy chce zgasnąć, nawet jeżeli trzymam nogę na sprzęgle. Czasami po odpaleniu, auto ma 1000 obr/min, wtedy autem bardzo ciężko się jeździ przez kilka minut (póki się nie rozgrzeje) - strasznie szarpie autem i biegi ciężko wchodzą. Ogólnie, jeżeli auto się rozgrzeje, pracuje dużo lepiej, biegi zmienia się łatwiej, płynniej, mniej szarpie skrzynia biegów. Spalanie auta w mieście to jakieś 8-9/100 km. Jednak czasami nawet na rozgrzanym silniku, redukcja biegów jest ciężka i bieg nie chce się wbić, nawet jeżeli obroty są niskie.

 

Jeżeli ktoś ma wiedzę, lub miał podobny problem, prosiłbym o podpowiedź, co tutaj może nie działać.

Czytając inne tematy, wiem, że przyczyn może być dużo. Próbowałem wymienić silnik krokowy na nowy, jednak po wymianie, auto jeszcze gorzej trzymało obroty. Być może są to cewki.

Dodam jednak, że auto przechodziło przegląd bez problemów.

 

2) Inny problem, to pukanie przy skręcaniu (najczęściej w lewo na jakiś rondach lub skrzyżowaniach), w lewym kole na przedniej osi (lub z tyłu, ale wydaje mi się, że dźwięk dobiega z osi przedniej). Diagnosta powiedział mi, że jest to osłonka przeguba, która pękła i wydostaje się z niej czarny smar, coś w tym stylu.

 

Pytanie jest proste, ile może kosztować taka część i jej wymiana u mechanika?

Edytowane przez megane2000kombi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć co do pukania, bo pukać może w sumie każda ruchoma część, ale skoro napisałeś że masz problemy z falowaniem obrotów to ten objaw może powodować pukanie na przegubach i nie trzeba się tym martwić, małe luzy w przegubach muszą być. Natomiast jeśli masz pęknięte osłony przegubów, to należy je wymieniać inaczej przeglądu w przyszłości nie przejdzie :)

Na twoim miejscu zająłbym się wpierw tymi falującymi obrotami, aczkolwiek jest to odwieczny problem pierwszych meganek z tego co już zdążyłem się naczytać. Generalnie masa części do sprawdzenia, wymiany. Począwszy od szczelności na przepustnicy, silniczek krokowy ( przy okazji można wyczyścić całą przepustnicę), czujnik ciśnienia powietrza ( Może być pęknięta, sparciała rurka ), czujnik podciśnienia ( podobnie jak czujnik powietrza) kończąc na szczelności kolektora dolotowego. W najgorszym wypadku coś z kompresją

 

Co do biegów, może wystarczy regulacja linek zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz przepustnicy, jeżeli masz megi w gazie od parownika powinna wychodzić rurka połączona z dolotem powietrza. Tam też jest silniczek krokowy, w zależności od generacji instalacji. Może być zamiast silniczka, zwykła śrubka albo zawór, w takim wypadku z regulacją to do gazownika.

U mnie nie było w ogóle iglicy na silniczku i zalewało mi silnik, dowodem ta to były suche świece z charakterystycznym białym osadem.

Edytowane przez Robnierob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!