Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nierówne, falujące obroty, szarpanie i ciężkość redukcji biegów na zimnym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

1) Jestem użytkownikiem Renault Megane 2000 1.4 16v, benzyna (kombi) od 2 lat. Od początku miał on jakieś problemy z silnikiem. Ze względu, że nie znam się za bardzo na samochodach, postanowiłem wymienić tzw. pakiet startowy, czyli cały rozrząd, świece (NGK), olej (używam Elf 10w40), płyn do chłodnicy (Petrygo), poduszki pod silnik i skrzynie biegów, no i wszystkie filtry (powietrza, oleju). Samochód nawet po wymianie świec i oleju (wiem, że były one w fatalnym stanie) przez jakiś okres pracował dużo lepiej (miesiąc lub dwa). Jednak po jakimś czasie wszystko wróciło do normy. Auto na zimnym silniku chwile kręci, jednak za każdym razem odpala za pierwszym razem. Przy odpalaniu silnika czuć zapach benzyny. Auto czasami po odpaleniu ma nierówna obroty, które falują od 500 do 750 - auto wtedy chce zgasnąć, nawet jeżeli trzymam nogę na sprzęgle. Czasami po odpaleniu, auto ma 1000 obr/min, wtedy autem bardzo ciężko się jeździ przez kilka minut (póki się nie rozgrzeje) - strasznie szarpie autem i biegi ciężko wchodzą. Ogólnie, jeżeli auto się rozgrzeje, pracuje dużo lepiej, biegi zmienia się łatwiej, płynniej, mniej szarpie skrzynia biegów. Spalanie auta w mieście to jakieś 8-9/100 km. Jednak czasami nawet na rozgrzanym silniku, redukcja biegów jest ciężka i bieg nie chce się wbić, nawet jeżeli obroty są niskie.

 

Jeżeli ktoś ma wiedzę, lub miał podobny problem, prosiłbym o podpowiedź, co tutaj może nie działać.

Czytając inne tematy, wiem, że przyczyn może być dużo. Próbowałem wymienić silnik krokowy na nowy, jednak po wymianie, auto jeszcze gorzej trzymało obroty. Być może są to cewki.