Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Radiosat 6010 22DC459/62L i zmieniarka Renault Alpine pod Tuner List


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

W temacie http://megane.com.pl/topic/1396-radio-nie-widzi-zmieniarki/page__st__15 użytkownik kubans23 opisał problem z brakiem reakcji zmieniarki na jaki natrafił po przerobieniu niebieskiej wtyczki zmieniarki ISO 8-pin (miniISO) wchodzącej do radia na wtyczkę ISO 10-pin, która do wspominanego w temacie radia pasuje i późniejszym przestawieniu w tej wtyczce pinu z 6 na 4 w celu uzyskania zgodnego z wejściem radia rozmieszczenia pinów. Rozwiązaniem dzięki któremu zmieniarka ruszyła było:

 

Dzięki za pomoc.

 

Podpiąłem zmieniarkę do + z kostki zasilającej radio, do kabla, który podaje prąd po włączeniu stacyjki.

Wszystko cudnie działa, nawet nie musiałem nic ustawiać, radio samo znalazło zmieniarę.

 

Radiosat 22DC459/62L:

post-62691-0-76470800-1469129705_thumb.png

 

Schemat ISO 8-pin (miniISO) na ISO 10-pin:

post-62691-0-53443300-1469129712_thumb.gif

 

Czy dobrze rozumiem, że aby to zrobić należy przyłączyć się (np za pomocą szybkozłączki T) do kabla pinu 4 lub 7 (opisanych jako +12 V na stałe) w wiązce kostki A wchodzącej do radia, a następnie w tak powstałe przyłącze podłączyć pin 7 (wyjście +12 V po załączeniu) wyjęty z kostki C (czyli wcześniej przerobionej)? Zastanawia mnie czy tak podłączona zmieniarka nie będzie stale uruchomiona.

Z góry dziękuję za pomoc :)

 

Źródło: http://www.studio24.prv.pl/

Edytowane przez CamilloS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie bardzo pamiętam sprawę, ale po pierwsze do pinu oznaczonego na schemacie jako C4 nie podpina się żadnej masy. Jeżeli przejściówka jest zrobiona jak na schemacie, to zmieniarka powinna zadziałać.Masa C1 jest masą D2B i nie może być podłączona z żadną inną masą. Poza tym wydaje się, że na schemacie wtyku A jest błąd. Zawsze A7 jest podłączane na stałe do +, a A4 + po złączeniu (po kluczyku), ale tui może być inaczej, gdyż nie znam tego radia ( w niektórych radiach jak zasilanie jest podłączone odwrotnie np. A4 na stałe a A7 po kluczyku to powoduje, że radio włącza się po zapaleniu auta i wyłącza się po zgaszeniu silnika, przy jednoczesnej możliwości włączenia i wyłączenia radia przyciskiem bez kluczyka). Odnośnie pytania czy po podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora na C na oba piny zasilające zmieniarkę, to nie pamiętam, ale chyba aby zmieniarka się włączyła potrzebne jest sterowania przez D2B. Ale to musiałbym sprawdzić. Jednak obecnie tego nie mogę zrobić, gdyż jestem na wyjeździe poza domem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedź :) Dorzucam jeszcze zdjęcie złącza C w moim radiu. Jak widać różnica w stosunku do schematu to brak pinu 6 zamiast 4.

 

Przejściówka:

http://www.bartex-caraudio.pl/product_info.php?products_id=2375

post-62691-0-18126700-1470086022_thumb.jpg

Edytowane przez CamilloS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za plik :) Ogólnie rzecz biorąc chciałem obejść się bez przejściówki i zwyczajnie wymienić w kablu po stronie radia kostkę miniISO 8-pin na ISO 10-pin.

Znalazłem schemat złącz radia Tuner List i kabla do zmieniarki Alpine, który w miarę pokrywa się z moim kablem.

post-62691-0-03927900-1470249098_thumb.png

W moim kablu patrząc na wtyczki od strony kabla wygląda to tak:

ISO 10-pin:

9 - brak pinu 10 - czarny najgrubszy

7 - pomarańczowy 8 - czarny

5 - czerwony 6 - niebieski

3 - zielony 4 - czarny

1 - czarny grubszy 2 - żółty

 

miniISO 8-pin:

13 - żółty 16 - czerwony 19 - czarny

15 - czarny najgrubszy 18 - niebieski

14 - zielony 17 - pomarańczowy 20 - czarny

 

I teraz pytanie co z grubszym czarnym?

 

Wyjścia w Tuner List:

post-62691-0-83539900-1470252702_thumb.png

Po porównaniu wyjść w radiach Radiosat i Tuner List wymysliłem wstępnie taką rozpiskę zamiany miniISO na ISO 10-pin:

 

15 14 16 17 19

13 ?? bp 20 18

post-62691-0-11315900-1470423934_thumb.png

 

bp to brak pinu a ?? to pytanie co tutaj powinno być...

 

Dostępna przejściówka:

post-62691-0-20480400-1470424122_thumb.jpg

 

Posiłkując się schematem z pierwszego postu i zdjęciem przejściówki ewentualnie:

 

?? 14 16 17 19

13 15 bp 20 18

post-62691-0-16572600-1470424014_thumb.png

Gdzie ?? to brak pinu we wtyczce?

 

Znalazłem jeszcze coś takiego:

alpine_renault_mc9rn31z_8_200_377_813_compact_disc_remote_changer.pdf

 

Wygląda to wszystko trochę łopatologicznie ale zależy mi na jak najpewniejszym rozwiązaniu aby niczego nie zepsuć :)

 

EDIT:

Wykonałem swoją przejściówkę. Robiłem zgodnie ze schematem z pierwszego postu. Po stronie gniazda miniISO wszystko zgodnie z wtyczką kabla zmieniarki. Piny po stronie radia mam wpięte tak:

post-62691-0-49712200-1470925199_thumb.png

 

Po podłączeniu zmieniarka wypluwa magazynek, po włożeniu miesza płytkami i na tym koniec. Radio cały czas gra radio, na wyświetlaczu info z RDS. Przyciskiem SRC i SOURCE z pilota przełącza pomiędzy pasmami i tak w kółko. Radio zachowuje się tak jakby nie widziało zmieniarki. Próbuje odnaleźć jakieś ukryte menu do włączania funkcji ale przyciskam wieczność SRC i żaden INIT nie wyskakuje.

 

EDIT2:

Na innym forum uzyskałem informację, że zmieniarka Alpine pod Tuner List komunikuje się interfejsem HSSX a nie D2B jak wersje z 8DIN i moje radio... Podsumowując - nie da się. Temat do zamknięcia.

 

 

Źródło: http://www.studio24.prv.pl/

Edytowane przez CamilloS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!