Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kłopot z uruchimieniem silnika


aaalata

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem.

Słuchajcie. Jestem na tym forum pierwszy raz. Podejrzewam, że podobne tematy były, ale nie znam tego forum zupełnie. Więc wybaczcie mi ten pierwszy raz.

Z pewnością będę tu częstszym gościem (i zaznajomię się z tematami) - jako że od dwóch tygodni jestem właścicielem i użytkownikiem meganki, rok 2002, silnik 1,6 16v, kombi.

Mój problem polega na:

Objawy:

- otwieram (z pilota), wsiadam, przekręcam kluczyk w stacyjce, rozrusznik kręci (działa) ale nie następuje "odpalenie" silnika. Ani jednego zapłonu, nic.

- kontrolki na desce świecą CHYBA te co zawsze (nie zdążyłem się jeszcze przyzwyczaić - nauczyć, które powinny się świecić). Jeżeli czerwona okrągłą kontrolka jest od immobilajzera, to gaśnie ona tak samo, jak w sytuacjach kiedy silnik uruchamia się normalnie.

Występowanie:

- niestety (?) usterka czasem się pojawia, a czasem nie. Za pierwszym razem, kiedy myślałem, że to immobilajzer, wysiadłem, zamknąłem, otworzyłem wsiadłem, pomachałem kluczykiem w okolicach stacyjki, kolumny kierowniczej i odpaliłem bez problemu. Potem przez kilka dni był spokój. Za drugim razem wyglądało to zupełnie tak samo. Za trzecim razem odpalałem samochód godzinę. Teraz trwa czwarty raz - znaczy samochód stoi pod supermarketem, a ja w biurze obok pracuję...

- to może być zbieg okoliczności, ale usterka do tej pory występowała tylko na ciepłym silniku (postój na stacji benzynowej, zatrzymanie na chwilkę pod sklepem). I wydaje mi się, że za każdym razem nastąpiła po krótkiej przejażdżce typu - rozgrzanym porządnie autem "zajechałem" pod sklep, szybkie zakupy i kilometr dalej "zajeżdżam" na stację i ze stacji już nie mogę odjechać.

 

Podejrzewam, że w tym stanie (usterka występuje czasami) trudno będzie diagnozować - pojadę do mechanika działającym samochodem i usterka nie wystąpi, więc sygnały z czujników i immobilajzera będą prawidłowe (jak sądzę).

 

Dlatego proszę o ewentualne podpowiedzi

- gdzie szukać przyczyn?

- czy ewentualnie w momencie wystąpienia usterki mogę coś zrobić sam w celu ustalenia przyczyn?

- czy jest to typowy, znany objaw TTTM i wiadomo, że na 90% to jakiś czujnik?, czy jest, że tak powiem, algorytm zmień to, jak nie pomoże, to zmień to, jak nie pomoże to zadzwoń na złom :-)?

 

Z góry dziękuję,

Wojtek

 

EDIT:

Dla porządku dodam, że samochód (na razie) nie ma instalacji gazowej. Oraz, moim zdaniem, jak już uda się uruchomić, to silnik pracuje nienagannie, nie szarpie, trzyma obroty, nie słychać niepokojących odgłosów, płynnie i sprawnie przyspiesza, nie kopci, nie zużywa (dużych ilości) oleju (o ile mogę ocenić po przejechaniu około 800km).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne objawy były w Polo u mojej Mamy. Skończyło się na wymianie środka stacyjki. Coś się tam wyrobiło i nie chwytało zawsze.

Jak masz 2 komplety kluczyków sprawdź czy problem występuje na 2 komplecie. Może to faktycznie immo się zawiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurczę, zapomniałem dodać w pierwszym poście, że mam tylko jeden kluczyk.

A faktycznie, gdybym miał więcej, to bym spróbował (obstawiając immobilajzer za pierwszym razem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Podepnę się pod temat. Mam identyczne objawy. Wypróbuję jeszcze drugi kluczyk.

Dam znać jaka jest reakcja.

Dzisiaj rano próbowałem drugi kluczyk.

Niestety, bez zmian. Po szóstej próbie po dłuuugim kręceniu nareszcie odpalił.

Najgorsza jest ta losowość, nie można określić konkretnie przyczyny tych dziwnych zachowań silnika.

 

Podobny przypadek miałem w Citroenie C5 Diesel. Walczyłem tak samo, zatrzymywał się na środku drogi, nie można było po krótkim postoju uruchomić silnika.

Kręcił jak szalony i nic, za chwilę odpalał normalnie.......

Bystry mechanik zaczął sprawdzanie od tyłu (pompa paliwa) okazało się że czasami nie dostawał zasilania na pompę (w zbiorniku). Tym samym nie reagował czujnik ciśnienia paliwa i kicha !

Na Forum Citroena jeden z kolegów opisał swój przypadek, identyczny.

Okazało się że pod maską jest skrzynka z przekaźnikami i złączami, takie duże złącza po kilkanaście pinów.

Jeden z tych pinów odpowiadał za napięcie do pompy paliwa. Po przejrzeniu tych złączek - pinów już na oko widać było że jeden z nich jest wypalony.

Podobny widok miałem we wtyczce tylnej lewej lampy gdy szukałem ubytków masy w Scenicu.

Naprawa tamtego problemu skończyła się na zakupie (giełda Poznań) drugiej wtyczki z przewodami i przełożeniu pinów wraz z przelutowaniem kabelków - kolor do koloru.

Przerabiałem tylko żeńskie, męskie czyli szpilki , zwłaszcza ten jeden pin ,(wypalony) dało się wyczyścić. Szlak trafił tylko żeński, stracił sprężystość i nie miał już kontaktu .

 

Być może, zakładając że oba pojazdy są wyprodukowane we Francji, należy szukać rozwiązania problemu we wszystkich złączach wielostykowych.

W Citroenie po naprawie zapomniałem o problemie.

 

Tutaj na Forum też sobie trochę wróżymy z fusów, może trzeba sprawdzić to o czym pisałem i oczywiście poinformować wszystkich !

 

Po przeczytaniu wielu postów zaczynam się skłaniać ku temu,

jak widzę można sobie poradzić z tym tak samo, jak sobie poradziliśmy ze słynną już masą w tylnej lewej lampie .

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem.

Na podstawie internetów i słów mechanika "najczęściej czujnik położenia wału daje w d..ę"

i zapisanych błędów w komputerze, wymieniony został czujnik położenia wału i problem się nie pojawia.

Pozdro.

 

EDIT.

W ostatnim przypadku samochód próbowałem odpalić po upływie godziny, dwóch godzin, trzech godzin, a jak po czterech godzinach podjechałem z mechanikiem i linką holowniczą to odpalił od strzała. Więc wymiana czujnika była trochę "na chybił trafił".

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Wrażenia dobre. Czujnik położenia wału wymieniony z tydzień temu, może 10 dni temu i od tamtej pory samochód odpala tak jak powinien.

Zaznaczam, tak jak wcześniej wspomniałem, że wredne bydlę nie chciało odpalić, aż do momentu kiedy podjechałem z mechanikiem i linką holowniczą... Wtedy zapalił "od strzała". Więc wymiana była trochę "na chybił trafił".

 

Pzdr

 

PS. Mechanik najpierw zdjął obudowę, podpiął jakiś przyrząd do cewki zapłonowej, potem podpiął komputer, potem wymienił czujnik. Oczywiście u mechanika samochód odpalał za każdym razem.

Być może byłą to wina czujnika... a być może gdzieś "nie stykało" i poruszanie kablami pomogło na jakiś czas :-)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam jeszcze raz...

U mnie zakończyło się (?) to tak: kolega wymontował czujnik położenia wału i próbował wmontować drugi,nowy ze sklepu, niestety okazało się że wtyczka choć okrągła jak w oryginale, ma inaczej ustawione rowki i nie da się włożyć

 

post-94565-0-05887200-1475393739_thumb.jpg

 

kolega stwierdził że wartości pomiarów są takie same ale stary czujnik jest dosyć brudny więc wyczyścił go benzyną i zamontował.

Prawie dwa tygodnie już odpalam silnik, na starym czujniku po kilka razy dziennie i nie mam żadnych problemów.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10.10.2016

Problemów z uruchomieniem sinika - BRAK !

Edytowane przez mirek65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!