Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Olej w płynie chłodzącym


grzesju

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Moją Megankę 1,6 1998 r od jakiegoś czasu użytkuje mój tata. Swego czasu zablokował się termostat i mój brat (świeżo upieczony kierowca) zagotował płyn. Od tego czasu olej pojawił się w płynie (w zbiorniczku jest masło) a przewody wodne się mocno pocą (wyglądają jakby je ktoś plakiem spryskał). Decyzja - wymiana uszczelki pod głowicą. Uszczelka wymieniona, przy okazji wymienione uszczelniacze zaworów. Po złożeniu efekt ten sam - olej w płynie.

Ja typuję, że pękła głowica - jeżeli się mylę to mnie poprawcie.

Jeżeli nie głowica to gdzie szukać przyczyny?

Jeżeli to głowica do wymiany to czy ma ktoś jakąś dobrą głowicę na zbyciu (K7M A702)?

Naprawa to opcja I.

 

Opcja II:

Tata już ma dość tego auta, bo trochę zainwestował i chyba dalej musi... Aktualnie chce się pozbyć tego auta tak jak jest teraz (blacha w miarę zdrowa, nowe sprzęgło, zawieszenie, hamulce OK, środek czysty, ma coś ok 180 tys, LPG sekwencja założona przy 120 tys - działa OK, klima niestety nieszczelna) - czy w ogóle coś za to można wziąć?

Wiem, że bez zdjęć niewiele można powiedzieć... ale czy warto to w ogóle wystawiać czy raczej na złom?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w tym samym silniku kiedyś olej dostawał się do płynu na łączeniu obudowy termostatu z blokiem silnika. Tam producent z niewiadomych mi powodów nie przewidział uszczelki tylko jest nawalona uszczelka w płynie. Może po zagotowaniu wody gdzieś tam się przerwało. W tym miejscu jest kanał wodny i olejowy tuż obok siebie, prawdopodobnie obudowa termostatu działa jak mała chłodniczka oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Muszę powiedzieć tacie, żeby to sprawdził (sam nie mogę, bo autko jest 150km ode mnie)

 

Dodano: 12 wrz 2016 - 19:43

Sprawdzone - tam jest OK

Decyzja zapadła - wymieniamy głowicę. Dlatego też potrzebuję kupić dobrą głowicę do K7M A702 - jeżeli ktoś miałby taką na zbyciu to chętnie odkupię.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej najpierw zdjąć i ocenić co się stało. Może głowica do uratowania. Jak zrobisz dobrze to wiesz co masz. Jak kupisz z alegrogo to nie wiesz co przyjdzie. Sprawdzenie szczelności głowicy to koszt 70zł (tylko).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawać się nie opłaca. Wtedy lepiej kupić inną głowicę. Spawać głowice trzeba umieć i niestety ciężko znaleźć kogoś dobrego. Kup wtedy inną i daj do sprawdzenia na szczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o tym myślałem - kupić z gwarancją np 14-dniową, sprawdzić szczelność i jak będzie ok to montować (oczywiście wcześniej płaszczyzna)

 

Dodano: 19 wrz 2016 - 22:29

Sprawa praktycznie załatwiona.

Kupiliśmy okazyjnie Megankę poliftową 1,6 16V z niewielkim przebiegiem od 1 właściciela, parę rzeczy do zrobienia (zagnieciony błotnik, niedziałający siłownik centralnego, niedziałający silniczek spryskiwacza, urwana linka od podnośnika szyby - drobiazgi) Cena w miarę niska bo znajomy kupił focusa i megankę chciał szybko pozbyc. Dodatkowo cena obniżona bo na wolnych obrotach silnik strasznie falował i trząsł mocno (wymieniłem czujnik podciśnienia w kolektorze za 75 zł i jest idealnie). Autko ma pełną elektrykę, sprawną klimę i opony po 1 sezonie.

 

Dlatego też stara meganka z pękniętą głowicą 1,6 8V idzie do pozbycia. Pewnie nikt jej nie będzie chciał kupić ale trochę części można sprzedać. Reszta pójdzie pewnie na złom.

Jeżeli ktoś potrzebowałby coś z megane 1,6 8V 1998r to niech się odzywa.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!