Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Głośniejszy silnik po wymianie rozrządu


newpeter

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Po wymianie rozrządu i pompy wody (oryginalne części) w 1.6 16V 107KM wyraźnie słychać głośniejszą pracę silnika zarówno na biegu jałowym jak i w trakcie jazdy.

Czy jest to normalne i z czasem się ustabilizuje czy też wymiana rozrządu nie była do końca fachowa ?

Silnik pracuje normalne (moc, przyśpieszenie itp.)

 

Newpeter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Zakładam że korekta naciągu paska to jest mniej roboty niż sama wymiana rozrządu i nie ma z tym problemu ? Maskę z przodu wyciszyłem i przy niskich prędkościach tego tak nie słychać ale >100km/h robi się naprawdę głośno i mam wrażenie że silnik zaraz wyskoczy. Dla własnego bezpieczeństwa wolałbym coś z tym zrobić.

 

Newpeter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja w moim przypadku jest podobna. Silnik jest znacznie glosniejszy w zakresie od 1500 - 3000 rpm (gwizd) + bulgotanie na biegu jalowym (wczesniej klekotal z powodu zuzytego kola VVT).

<><><><><><><><><><><><><><>

Zmieniony kompletny rozrzad + pompa wody - oryginalne czesci Renault.

<><><><><><><><><><><><><><>

Postepowalem zgodnie z procedura z instrukcji serwisowej lecz jest tu pewna niejasnosc jezeli chodzi o napiecie paska rozrzadu. Nie jest to pierwszy rozrzad jaki robilem, jednakze pierwszy K4M.

<><><><><><><><><><><><><><>

Instrukcja serwisowa mowi o ustawieniu napinacza jak na zalaczonym foto (rozrzad1.png). Taka konfiguracja wydaje sie byc z lekka nieodpowiednia gdyz rozrzad pracuje glosno, w szczegolnosci na zimnym silniku.

<><><><><><><><><><><><><><>

Zrodla w sieci mowia o ustawieniu napinacza jak na zalaczonym foto (rozrzad2.png). Jest znacznie ciszej jak w poprzednim przypadku, lecz ciagle slychac prawdopodobnie pompe wody (bulgotanie) - uklad jest odpowietrzony, oraz gwizd miedzy 1500-3000 rpm.

<><><><><><><><><><><><><><>

Spotkal sie ktos z takim przypadkiem? Jakie jest prawidlowe ustawienie napinacza rozrzadu? Wasze silniki tez gwizdza miedzy 1500-3000rpm?

 

P.S. Sorry za brak polskich znakow.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.9 - Enter Aston76

Regulamin jasno mówi, co trzeba zrobić z brakiem polskich liter. Aston76

post-94653-0-38797700-1474882627_thumb.png

post-94653-0-99591500-1474882795_thumb.png

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!