Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spaliny w komorze silnika


piratos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Mam Megane Coupe 1.6 8V; jakiś czas temu pojawił się problem z odpalaniem silnika. Gdy jest zimny (nie odpalany kilka dni) to na początku silnik pracuje nierówno i pod maską pojawiają się spaliny (i oczywiście dostają się do kanałów wentylacyjnych). Po około 2 minutach wszystko wraca do normy, spaliny znikają i można jechać. Jeżeli w czasie tych dwóch minut zgaszę silnik to później trzeba ostro piłować żeby odpalić go ponownie, więc na razię stosuję taką taktykę, że włączam obieg wewnętrzny nawiewu i przeczekuję chwilę, aż silnik nie wejdzie na obroty.

 

Jak odpalam silnik ciepły lub auto jeźdiło kilka godzin temu, to nie ma opisanego problemu.

Cóż to może być, zawór recyrkulacji spalin?

 

Pozdrawiam,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tego co sie orientuję to 1,6 8V takiego zaworu nie posiada. Chyba że się mylę, ale wiem jak wygląda kolektor wydechowy w tym silniku i zadnego polaczenia z ssącym nie ma.

Co do spalin w komorze silnika to na pierwszy ogień sprawdziłbym czy przypadkiem nie pękł kolektor wydechowy. To taka częsta usterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

koledzy a co ma pęknięty kolektor wydechowy do nie równych obrotów po odpaleniu zimnego silnika.Bo mam ten sam problem ze jak silnik zimny to jak odpalam to samochód zachowuje sie jakby pracował nie na wszystkich cylindrach a po jakichs 30 sekundach wszystko wraca do normy.(czuć spaliny w komorze silnika przy odpalaniu na zimnym silniku a później wszystko jest ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jonjak ja miałem podobnie ale u mnie głównym problemem były "falujące obroty". Silnik co kilka chwil "zadławił" się, a gdy był zimny pojawiały się spaliny w silniku. Okazało się ,że przyczyną był silnik krokowy (zużyty) a także zabrudzona przepustnica (czyli ten element gdzie wkłada się "czubek" silnika krokowego) - przeczyścić benzyną ekstraktacją , następnie pomogła tez wymiana kabli wysokiego napięcia. Po wymianie tych elementów problem zniknął. Jednak w twoim przypadku, sprawdziłbym głównie silnik krokowy (i przeczyścił przepustnicę) bo może gdy jest zimny to ma problemy aby ruszyć a po nagrzaniu już sobie jakoś radzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Van GORRE tylko ja nie dawno wymienialem silniczek krokowy i przepustnice tez czysciłem jakies3 miesiace temu no moze 5, ale sprawdze jeszcze raz te rzeczy.Druga sprawa to czy jesli np na tym jabłku co łączy katalizator z kolektorem wydechowym jest nie szczelnosc to czy mozliwe ze samochód po odpaleniu na zimnym trzyma obroty na poziomie 500 obr?? a pozniej tzn po jakichs 10 sek podnosi do normalnych no chyba ze sie przegazuje to wchodzi szybciej na normalne tzn 1000 obr (ssanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jonjak, autko już sprawne. Problem spalin także zniknął. Może to dziwne ale naprawa polegała na regulacji przepustnicy (tyle ,że ja miałem problem z obrotami ale problem ze spalinami także się pojawiał. Opis mojego problemu znajdziesz tutaj: http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=65770#65770). Niczego więcej nie jestem w stanie stwierdzić ani pomóc, ewentualnie pytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!