Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spaliny w komorze silnika


piratos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

 

Mam Megane Coupe 1.6 8V; jakiś czas temu pojawił się problem z odpalaniem silnika. Gdy jest zimny (nie odpalany kilka dni) to na początku silnik pracuje nierówno i pod maską pojawiają się spaliny (i oczywiście dostają się do kanałów wentylacyjnych). Po około 2 minutach wszystko wraca do normy, spaliny znikają i można jechać. Jeżeli w czasie tych dwóch minut zgaszę silnik to później trzeba ostro piłować żeby odpalić go ponownie, więc na razię stosuję taką taktykę, że włączam obieg wewnętrzny nawiewu i przeczekuję chwilę, aż silnik nie wejdzie na obroty.

 

Jak odpalam silnik ciepły lub auto jeźdiło kilka godzin temu, to nie ma opisanego problemu.

Cóż to może być, zawór recyrkulacji spalin?

 

Pozdrawiam,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tego co sie orientuję to 1,6 8V takiego zaworu nie posiada. Chyba że się mylę, ale wiem jak wygląda kolektor wydechowy w tym silniku i zadnego polaczenia z ssącym nie ma.

Co do spalin w komorze silnika to na pierwszy ogień sprawdziłbym czy przypadkiem nie pękł kolektor wydechowy. To taka częsta usterka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

koledzy a co ma pęknięty kolektor wydechowy do nie równych obrotów po odpaleniu zimnego silnika.Bo mam ten sam problem ze jak silnik zimny to jak odpalam to samochód zachowuje sie jakby pracował nie na wszystkich cylindrach a po jakichs 30 sekundach wszystko wraca do normy.(czuć spaliny w komorze silnika przy odpalaniu na zimnym silniku a później wszystko jest ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jonjak ja miałem podobnie ale u mnie głównym problemem były "falujące obroty". Silnik co kilka chwil "zadławił" się, a gdy był zimny pojawiały się spaliny w silniku. Okazało się ,że przyczyną był silnik krokowy (zużyty) a także zabrudzona przepustnica (czyli ten element gdzie wkłada się "czubek" silnika krokowego) - przeczyścić benzyną ekstraktacją , następnie pomogła tez wymiana kabli wysokiego napięcia. Po wymianie tych elementów problem zniknął. Jednak w twoim przypadku, sprawdziłbym głównie silnik krokowy (i przeczyścił przepustnicę) bo może gdy jest zimny to ma problemy aby ruszyć a po nagrzaniu już sobie jakoś radzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Van GORRE tylko ja nie dawno wymienialem silniczek krokowy i przepustnice tez czysciłem jakies3 miesiace temu no moze 5, ale sprawdze jeszcze raz te rzeczy.Druga sprawa to czy jesli np na tym jabłku co łączy katalizator z kolektorem wydechowym jest nie szczelnosc to czy mozliwe ze samochód po odpaleniu na zimnym trzyma obroty na poziomie 500 obr?? a pozniej tzn po jakichs 10 sek podnosi do normalnych no chyba ze sie przegazuje to wchodzi szybciej na normalne tzn 1000 obr (ssanie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

jonjak, autko już sprawne. Problem spalin także zniknął. Może to dziwne ale naprawa polegała na regulacji przepustnicy (tyle ,że ja miałem problem z obrotami ale problem ze spalinami także się pojawiał. Opis mojego problemu znajdziesz tutaj: http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=65770#65770). Niczego więcej nie jestem w stanie stwierdzić ani pomóc, ewentualnie pytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!