Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II ściąga na prawo- pomocy, skończyły się pomysły...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Posiadam Scenic II 1,6 benzyna, 2003 r., auto ma przebieg 137 tys. km, znam całą jego historię jest jest bezwypadkowe.

W ostatnim czasie wymieniłem w aucie drążki kierownicze, końcówki drążków, oraz akumulator. Oczywiście po wymianie ustawiona została geometria.

No i zaczęło się... Auto potwornie ściąga na prawą stronę. Przez ostatnie tygodnie auto było w kilku warsztatach. Wielokrotnie sprawdzono cały układ kierowniczy, zawieszenie, felgi i opony (włącznie z wymianą), geometrię sprawdzano na 3 różnych maszynach. Sprawdzane były też zaciski hamulców, łożyska, a nawet poduszki silnika. Mechanicy i diagności nic nie znaleźli, zero luzów, zero usterek, a samochód jak ściągał tak ściąga. Nie wyświetlają się żadne błędy, wspomaganie, abs, esp wszystko działa. Moje auto zachowuje się dokładnie tak samo jak na filmie poniżej. Nie jest to mój film jednak problem jest identyczny.

Próbowałem też znalezionej na forach procedury kalibracji czujnika skrętu jednak to też nie działa. Rozmawiałem też z warsztatem który dysponuje clipem, pytałem czy mogą sprawdzić, zresetować/skalibrować ten czujnik, ale powiedzieli mi, że to nic nie da i przyczyny mam szukać gdzie indziej (sugerowali opony jeśli nie ma luzów, co wyeliminowałem jako przyczynę.

Ogólnie jestem załamany, wpakowałem już sporo pieniędzy, a samochodem nie da się bezpiecznie i komfortowo jeździć. Mam prawo jazdy 18 lat i jeszcze żadne auto nie dało mi tak w kość, wszyscy rozkładają ręce. Pomocy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

 

Sprawdzane opony, ściągane przekładane. W końcu w akcie desperacji założone inne, problem pozostał.

 

lapka2.gif

 

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie drążków problem się pojawił?

Zbiegło się to z drążkami i wymianą akumulatora. Co prawda akumulator nie ma nic do układu kierowniczego, ale piszę o tym ponieważ wszystkie ustawienia się zresetowały i może ma to jakieś znaczenie przy elektrycznym wspomaganiu.

 

Postanowienie noworoczne - nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :!: ;)

Kilka warsztatów przeglądało wszystko, oczywiście jest możliwe że coś zostało przeoczone, ale to bardzo mało prawdopodobne.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

 

Tak, robiona po wymianie aku i dodatkowo sprawdzana na 3 innych maszynach. Drążki są ok, dedykowane do tego modelu, odpowiednia długość, żadnych luzów, można je normalnie regulować, wydają się 100% sprawne.

 

lapka2.gif

 

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

 

Działa to tak że podczas jazdy na wprost jest prosto, ale muszę ją trzymać cały czas. Przy większych prędkościach wymusza nawet trochę kontrowanie w lewo. Natomiast gdy puszczę kierownicę to przekręca się samoistnie w prawo i auto zjeżdża na bok.

 

Poniżej jeszcze jeden filmik znaleziony gdzie auto zachowuje tak jak moje:

 

lapka2.gif

 

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś walczyłem ze ściąganiem i to właśnie po wymianie zawieszenia, co prawda nie w megance,a w focusie ale też mi ręce opadały. Przed wymianą było w miarę dobrze, bo luzy już dawały znać o sobie ale tragedii nie było. Po wymianie i po zrobieniu geometrii się zaczęło. Robiłem geometrię najpierw w jednym warsztacie, który w długich walkach stwierdził, że geometria jest ustawiona idealnie, a ściąganie, to z pewnością opony. Wymieniłem opony, przekładałem koła i było bez zmian. Pojechałem do innego warsztatu i nic nie mówiąc o ustawieniu zbieżności zleciłem jej ustawienie, tak jak po wymianie zawieszenia. Szczęka mi opadła jak wyjechałem z warsztatu, a tu ściąga ale w drugą stronę. Przeanalizowałem moje wcześniejsze ruchy z oponami i doszedłem,że w trakcie wymiany opon zmieniłem felgi stronami. Obejrzałem dokładnie felgi i dopiero doszedłem do przyczyny. Jedna z przednich felg stalowych, bo to się działo na zimówkach miała inne et dlatego mechanik nie był w stanie ustawić prawidłowo geometrii. Założyłem alusy i pojechałem jeszcze raz. Jak ręką odjął. Mogłem z powrotem założyć zimówki. Przy dobrze ustawionej geometrii nawet ta jedna felga z innym et nie przeszkadzała.

Edytowane przez sanjarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi też sprawdzałem, idealnie proste i wszystkie takie same. Martwi mnie, że w sieci wiele jest opisów problemów ze ściąganiem Scenic/Megane II, to dziwne zważywszy że konstrukcja zawieszenia wydaje się prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym skusił się jeszcze na regulacje czujników. Kiedyś w megane ii po odłączeniu akumulatora przestawiła mi się kierownica. Samochód jechał prosto lecz kierownica była krzywo ustawiona. Regulowałem to na ponownej zbieżności. U ciebie wspomaganie może chcieć wrócić do "0" lecz zero może być w innym ustawieniu niż powinno i kierownica sama się skręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!