Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEGANE4 GT205 - 1.6Tce Program


MAJSTERSKLA

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Komarek napisał:

Trzeba sprawdzić sprzęgła z katalogiem. Czy faktycznie tak jest .

Swoją drogą- myślę że komponenty są w większości takie jak w EDC z dieslem.  A tam jest grubo ponad 300 Nm

dokładnie taką samą myśl miałem. Z ciekawości napisałem do ASO bo akurat robią mi douczenie skrzyni EDC więc może łaskawie wyślą specyfikację tej skrzyni w 1.6 205KM TCE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, SATCH napisał:

Czy jesteś pewny??... mi w ASO powiedzieli że EDC montowana w Megane GT jest takie jak w Talismanach i jest do 300Nm,  a że RS ma inne komponenty i  że do 400Nm...

 

RS nie mają EDC 7 biegowej Getrag. Mają 6 biegową starszy model. I manual jakiś z dupy.

 

Samo słowo ASO - oznacza, coś tam producent przewidział, coś tam wiemy ale ostatecznie nie potrafimy nawet zaktualizować rlinka z 2.x do 7.x bo to loteria.

Mi w ASO powiedzieli że RS monitor jest NIEMOŻLIWY w GT - TO JEST IMPOSSIBLE - zakrzywi Pan czasoprzestrzeń. Nie ma czujników i Bóg nad tym nie panuje. A ostatecznie sam to aktywowałem. Aso to firma - zatrudnia ludzi najtaniej - nie naprawia aut - tylko wymienia części. Są fajni - bo gwarancja - i tyle. Opony, filtry i olej lepiej gdzie indziej.

 

Skrzynia przetrwa. Ludzie tuningują meganki GT - mnóstwo tego na yt - i jeszcze więcej jeździ.

 

  • Zmienić Intercooler na wagner
  • całe wydechy gotowe do kupienia np. bastuck2.de
  • program
  • tarcze nacinane  (nawiercane brembo troche pogorszą hamowanie ale też ładne są)

I tyle. Macie super tanie auto.

 

Problemem jest skrzynia przegrzana  - wtedy gdy jedziesz 200 km/h z katowic do szczecina s3 w 3 godziny bez przerwy - wtedy ją zerżniesz i przegrzejesz - o to chodzi - temperatura zabije

No i czujnik MAF siadają. Tanie rzeczy.

 

Tyle z doświadczenia mam. Póki co - jeszcze jak po całym koronacyrku uda mi się coś zrobić w megance dam zdjęcia efektu. Ma to sens tanim kosztem. To nie audi tts gdzie z 310 można zrobić 470 - ale nadal warto. Taka moja opinia.

 

Co do skrzyni same dobre opinie - pomimo szarpania - ddt4all można zrobić adaptacje i już okey.

 

Edit 2

( pomijam kwestie - olej wymiana co 5-10 tys km.)

(rozgrzewamy silnik olej - a potem gaz do dechy )

(wymieniamy filtry)

(staramy się nie kolejno pod rząd używać launch control)

Edytowane przez dzikuman
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, dzikuman napisał:

 

RS nie mają EDC 7 biegowej Getrag. Mają 6 biegową starszy model. I manual jakiś z dupy.

 

Samo słowo ASO - oznacza, coś tam producent przewidział, coś tam wiemy ale ostatecznie nie potrafimy nawet zaktualizować rlinka z 2.x do 7.x bo to loteria.

Mi w ASO powiedzieli że RS monitor jest NIEMOŻLIWY w GT - TO JEST IMPOSSIBLE - zakrzywi Pan czasoprzestrzeń. Nie ma czujników i Bóg nad tym nie panuje. A ostatecznie sam to aktywowałem. Aso to firma - zatrudnia ludzi najtaniej - nie naprawia aut - tylko wymienia części. Są fajni - bo gwarancja - i tyle. Opony, filtry i olej lepiej gdzie indziej.

 

Skrzynia przetrwa. Ludzie tuningują meganki GT - mnóstwo tego na yt - i jeszcze więcej jeździ.

 

  • Zmienić Intercooler na wagner
  • całe wydechy gotowe do kupienia np. bastuck2.de
  • program
  • tarcze nacinane  (nawiercane brembo troche pogorszą hamowanie ale też ładne są)

I tyle. Macie super tanie auto.

 

Problemem jest skrzynia przegrzana  - wtedy gdy jedziesz 200 km/h z katowic do szczecina s3 w 3 godziny bez przerwy - wtedy ją zerżniesz i przegrzejesz - o to chodzi - temperatura zabije

No i czujnik MAF siadają. Tanie rzeczy.

 

Tyle z doświadczenia mam. Póki co - jeszcze jak po całym koronacyrku uda mi się coś zrobić w megance dam zdjęcia efektu. Ma to sens tanim kosztem. To nie audi tts gdzie z 310 można zrobić 470 - ale nadal warto. Taka moja opinia.

 

Co do skrzyni same dobre opinie - pomimo szarpania - ddt4all można zrobić adaptacje i już okey.

Witaj.

Możesz mi powiedzieć o co chodzi z tą adaptacją??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lubowitz78 napisał:

 

 

Adaptacje możemy sami zrobić w ddt4all - trwa szybko sprawnie - i skrzynia na nowo przyucza się do nowych warunków tarczy sprzęgła które rżnie się ostro.

 

Dostosowuje elektronicznie - bo to taka skrzynia. I efekty konkretne - na fejsie ktoś polecił dam zdjęcia z tego mogę zrobić w wolnej chwili.

 

Ogólnie - czasem przy ostrym przyspieszeniu, na normalnym trybie nawet Perso - Skrzynia potrafi szarpnąć jak w bmw sportowym - niby efekt zamierzony - ale coś nie tak.

Po adaptacji szarpanie znika - moment widocznie jest dostowowany do nowych warunków tarczy - oczywiście się robi na rozgrzanym porządnie aucie. Adaptacja jest wgrana w skrzynie. Ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, dzikuman napisał:

 

Adaptacje możemy sami zrobić w ddt4all - trwa szybko sprawnie - i skrzynia na nowo przyucza się do nowych warunków tarczy sprzęgła które rżnie się ostro.

 

Dostosowuje elektronicznie - bo to taka skrzynia. I efekty konkretne - na fejsie ktoś polecił dam zdjęcia z tego mogę zrobić w wolnej chwili.

 

Ogólnie - czasem przy ostrym przyspieszeniu, na normalnym trybie nawet Perso - Skrzynia potrafi szarpnąć jak w bmw sportowym - niby efekt zamierzony - ale coś nie tak.

Po adaptacji szarpanie znika - moment widocznie jest dostowowany do nowych warunków tarczy - oczywiście się robi na rozgrzanym porządnie aucie. Adaptacja jest wgrana w skrzynie. Ciekawostka.

No to mnie teraz zaciekawiłeś.Potrafisz zrobić coś takiego???Jeśli to nie tajemnica to skąd w ogóle jesteś???

Ostatnio jechała Megane IV z tak zaj....tym sportowym tłumikiem i dzwiękiem z niego się wydobywającym ,że to poezja.Gdyby się dało to bym zatrzymał kolesia i zapytał gdzie sprawił sobie taki wydech :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi właśnie robią adaptację w ASO... jak nie poradzą sobie mimo screanów które im podrzuciłem z FB z grupy megane, to też będę Ciebie ścigał!!!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...

Cześć,

Panowie i jak tam u Was po tuningu? Czy jeździcie na zwiększonej mocy w Megane IV GT? Zastanawiałem się nad tuningiem do wyższej mocy, przy tej 7 biegowej automatycznej skrzyni. Macie już jakieś wnioski po przejechaniu paru miesięcy ze zwiększoną mocą na GT? Jak jest z tą skrzynią EDC7? Taki tuning nie wpłynął w żaden sposób na żywotność skrzyni?

Czy jesteście w stanie powiedzieć, w jaki sposób uczy się skrzynie 7EDC przez ddt4all?

Dnia 17.05.2020 o 00:57, dzikuman napisał:

 

RS nie mają EDC 7 biegowej Getrag. Mają 6 biegową starszy model. I manual jakiś z dupy.

 

Samo słowo ASO - oznacza, coś tam producent przewidział, coś tam wiemy ale ostatecznie nie potrafimy nawet zaktualizować rlinka z 2.x do 7.x bo to loteria.

Mi w ASO powiedzieli że RS monitor jest NIEMOŻLIWY w GT - TO JEST IMPOSSIBLE - zakrzywi Pan czasoprzestrzeń. Nie ma czujników i Bóg nad tym nie panuje. A ostatecznie sam to aktywowałem. Aso to firma - zatrudnia ludzi najtaniej - nie naprawia aut - tylko wymienia części. Są fajni - bo gwarancja - i tyle. Opony, filtry i olej lepiej gdzie indziej.

 

Skrzynia przetrwa. Ludzie tuningują meganki GT - mnóstwo tego na yt - i jeszcze więcej jeździ.

 

  • Zmienić Intercooler na wagner
  • całe wydechy gotowe do kupienia np. bastuck2.de
  • program
  • tarcze nacinane  (nawiercane brembo troche pogorszą hamowanie ale też ładne są)

I tyle. Macie super tanie auto.

 

Problemem jest skrzynia przegrzana  - wtedy gdy jedziesz 200 km/h z katowic do szczecina s3 w 3 godziny bez przerwy - wtedy ją zerżniesz i przegrzejesz - o to chodzi - temperatura zabije

No i czujnik MAF siadają. Tanie rzeczy.

 

Tyle z doświadczenia mam. Póki co - jeszcze jak po całym koronacyrku uda mi się coś zrobić w megance dam zdjęcia efektu. Ma to sens tanim kosztem. To nie audi tts gdzie z 310 można zrobić 470 - ale nadal warto. Taka moja opinia.

 

Co do skrzyni same dobre opinie - pomimo szarpania - ddt4all można zrobić adaptacje i już okey.

 

Edit 2

( pomijam kwestie - olej wymiana co 5-10 tys km.)

(rozgrzewamy silnik olej - a potem gaz do dechy )

(wymieniamy filtry)

(staramy się nie kolejno pod rząd używać launch control)

 

Cześć,

 

czy robiłeś może modyfikację, o których wspomniałeś? Np. zmiana intercoolera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Witam, mam Megane 4 GT z 2016 roku, wszystko jest super oprócz tego że na wysokich obrotach jak dokreca się do 5500 obr, nagle traci moc i wyskakuje komunikat "sprawdz uklad wtryskowy". Po podpięciu komputera pokazuje blad wtryskiwacza 4. Świece wymienione, wtrysk wymieniony i cały czas ten sam problem. Czy ktoś się spotkał z takim tematem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Pablokrk napisał:

Po podpięciu komputera pokazuje blad wtryskiwacza 4.

Świece wymienione, wtrysk wymieniony i cały czas ten sam problem.

Cylindry liczy się od strony rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Wiem i właśnie ten czwarty wtrysk od rozrządu został wymieniony. Wgrany został również nowy program sterujący praca silnika, przez chwilę było wszystko ok po czym po 2 dniach znów pojawił się ten sam błąd.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Pablokrk napisał:

wtrysk wymieniony i cały czas ten sam problem.

Rozumie, że wtrysk nowy o takim samym oznaczeniu jak pozostałe??

1/ Komputer ecu - podaje pulsacyjnie masę bezpośrednio na wtryskiwacz;

       - sprawdź/przeczyść złącza na wtrysku, wtyczkach oraz na ecu,

       - sprawdź oporność przewodu masowego i porównaj z pozostałymi,

2/ Sprawdź napięcie po włączeniu zapłonu/oraz w trakcie pracy silnika na tym 4 wtryskiwaczu;

     - porównaj je z pozostałymi,

     - zasilanie jest z przekaźnika wtrysku

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!