Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ktoś użytkuję Megane III z motorem 1,6Dci kombi?


robertokot25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie widać że chyba mało jest użytkowników Megane III 1,6Dci albo te motory są zupełnie bez problemowe, napiszcie coś więcej jak się sprawuje (motor jest na łańcuchu)? jak dynamika vs 1,9Dci, spalanie, FAP itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki jak ktoś ma megane III w kombi z tym motorem to niech opisze co i jak, a jak ma porównanie z innym wersjami meganek to jeszcze lepiej... jak rozumiem ten motor w pewnym momencie zastąpił 1,9Dc0 130ps? ciekawe jak będzie z trwałością vs 2,0Dci

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2014 kupiłem roczną Megane Grandtour 1.6dci w wersji BOSE. Miała przebieg 20tyś, obecnie mam 80tyś. Zero problemów, olej profilaktycznie wymieniam co 15tyś zamiast 30tyś jak w książce. Dynamiczne auto, chciałem chipować ale przed operacją wyszło na hamowni że ma 140KM i 356Nm i nie dali radę nic podkręcić. Przy prędkościach 130-150 spalanie 6l. Silnik zupełnie inny niż te 1.5dci - cichszy i wyższa kultura pracy, do tego bardzo fajnie sobie radzi z tym autem.

 

Wymieniłem jedynie sprężyny na eibach pro kit, auto niżej siedzi o 3cm, dużo pewniej się prowadzi !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik wkładają do nissanów min. qashqai, x-trail, najnowszych mercedesów C (c200d W205), więc konstrukcja bardzo udana - poczytaj sobie opis :

 

http://przyspieszenie.pl/16-dci-130/

http://www.motofakty.pl/artykul/nowy-mercedes-klasy-c-z-dieslem-renault.html

 

Sprawia wrażenie mocniejszego niż ma w papierach (potwierdziły to dane z hamowni i 0..100 - 9.5sek), daje sobie jak widać radę w dużo cięższych samochodach i jest napewno największym atutem mojego grandtoura, ;) Bez problemu zostawia w tyle trochę mocniejsze auta jak nowsze 318ki (diesel, benzyna) czy passerati 2.0 140KM - pewnie dzięki mniejszej masie renówki.

 

BOSE - cóż :

- audio : wzmacniacz, 8 głośników + subufer, ale "ucha" nie urywa, powiedzmy że gra przyzwoicie

- handsfree, Bluetooth, kamera cofania, czujniki zmierzu/deszczu - sprawdzają się świetnie, do szczęścia brakuje dwusprzęgłowego automatu (nie był dostępny MegIII)

- wyciszenie : jak już ruszy to silnika nie słychać, nie jeden pasażer myślał że to benzyna. Słabe wyciszenie od drzwi (wiatr > 130 , mijane samochody) - ale to w sumie kompakt

- jakość wykonania - kolega miał ten sam rocznik ale w wersji life bodajże, dokładnie nie pamiętam - zupełnie inne plastiki, tapicerka, u mnie wyciszona przednia szyba itd. - była duża różnica na + . Oprócz uszczelek w drzwiach które trzeba od czasu do czasu przesmarować - u mnie przy tym przebiegu nic nie trzeszczy.

 

No i zbiornik 60l co się obecnie chyba coraz rzadziej zdarza, pozwala na przejechanie ok 1000km na tankowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, a sprawdzałeś go może kiedyś na takich ekstremalnie krótkich odcinkach gdzie silnik jest niedogrzany, kilka odpaleń i gaszeń, krótkie odcinki po góra 1 lub 2km (bardzo niska średnia prędkość) - mieści się wtedy w 8L średnio? pytam z ciekawości.

Wcześniej jakie miałeś auto?

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na krótkich odcinkach nie sprawdzałem, robię przeważnie 70km dziennie - ale powinien się zmieścić. Diesel na takie przebiegi to zły pomysł. Największe spalanie jakie miałem ok 6.4. Komputer przekłamuje z podawaniem o 7%. Przy delikatnym traktowaniu da się zejsć do 5. Raz zrobiłęm test ile spaliłby najmniej - na dwupasmowej prostej drodze przy dosłownie muskaniu gazu - załącznik + 7%. Miałem E46 318.

post-76937-0-88814600-1486365378_thumb.png

Edytowane przez syropcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Dzięki za info, tak pytałem tylko teoretycznie o to spalanie na krótkich odcinkach

- twoja wersja to coś takiego ? :

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Renault-Megane-III-Grandtour-BOSE-Edition-Nav/vhc:car,cnt:de,srt:price,sro:asc,ms1:20700_17_,frn:2012,ful:diesel,mlx:150000,ger:manual_gear,ccn:1550,ccx:1650,drc:four_or_five,vcg:estatecar/pg:vipcar/237987547.html

- jeśli chodzi o prowadzenia, wybieranie nierówności, skuteczność hamulców jest ok? w zawieszeniu jeszcze nic nie robiłeś?

- kufer widzę że ponad 524L, obecnie mam lagunę i tam kufer jest tylko 475L - więc plus dla megany

- ciekawi mnie ilość miejsca w środku i gdzieś czytałem że fotele są średnio wygodne - potwierdzasz?

- czytałem też że panel navi odbija się na przedniej szybie i bywa to irytujące

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- z innymi felgami - jak tu - http://tiny.pl/gfhzt bez srebrnych wstawek na kierownicy, ściągnięta z DE

 

- mam obniżony i utwardzony zawias przez wymianę sprężyn jakieś 40tyś temu i jestem bardzo zadowolony. Amortyzatory pracują niżej ale póki co nic złego się z nimi nie dzieje. Relatywnie mała utrata komfortu przy niezbyt wybitych drogach, ale na kocie łby i jakieś żwirówki to nie polecam. Trzeba trochę uważać na niektóre krawężniki przy parkowaniu, ale za to dużo lepsza trakcja i pewność prowadzenia. Zacząłem czuć ten samochód, bo ma fabrycznych źle mi się jeździło. Wychylanie na zakrętach, słaba stabilność przy większych prędkościach, nurkowanie przy hamowaniu. Hamulce ok, ale przy kilku ostrzejszych hamowaniach znacząco spada skuteczność. Brak wielowachacza z tyłu daje się we znaki w szybko przejeżdzanych zakrętach. Pierwsza "awaria" niedawno, 78tyś posypały się klocki + tarcze z tył. Może od tego automatycznego ręcznego i kontroli podjazdu. Tarcze zintegrowane z łożyskami więc 800PLN.

 

- kufer dość głęboki, ale bez rewelacji z uwagi na opadającą linię dachu i pochylenie pocznych szybek. Plus za podział bagażnika. Duże marnotastwo miejsca pod podłogą. Mam zestaw naprawczy i wozi się tam powietrze. Można jakimiś pierdołami zapełnić, ale jest niewygodne podnoszenie dykty z tapicerką. Przy deszczu po podniesieniu klapy woda leje się na głowę!

 

- fotele z przodu bardzo wygodne dla mniejszych osób, 500km można zrobić bez zmęczenia kręgosłupa. Jak ktoś ma powyżej 185cm i dłuższe nogi - za krótkie siedziska - może stąd opinia. Podłokietnik za nisko, panel do sterowania nawigacją zabiera miejsce na środku, jakiś głupek przesunął miejsce na kubki pod konsolę - ledwo mieści się cola i zasłania przycisk START, brak miejsca na CB - trzeba było się przesiąść na janosika. Z tyłu starczy miejsca tylko dla 2 średnich osób.

 

- nieprawda, nic mi się nie odbija

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny temat bo sam planuje zakup auta w tej wersji silnikowej, choć nie ma zbyt dużego wyboru w stosunku do 1.5 dci. Wersja BOSE hmmm :) naprawdę wizualnie auto może się podobać, wizualnie materiały wykończeniowe lepszej jakości, zresztą to już zostało potwierdzone.

 

Czy każda wersja Megane III posiada regulację wysokości fotela kierowcy/foteli ? Podgrzewanie siedzeń chyba było dostępne również w innych wersjach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No całkiem fajna furka, wcześniej miałem megane II 1,9Dci HB - teraz mam lagunę II 2007. 1,9Dci 130ps, wersja GT lub GT-line ma też fajne fotele, ale jeśli będę brał to tylko wyjazd do DE - do 50tys. zł spory wybór z niedużym nalotem, u nas ceny bardzo podejrzanie niskie, więc raczej po dzwonach albo mocne korekty licznika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny kolega pół roku temu przesiadł się z Laguny II do Megane III coupe 1.4 tce 130. Zadowolony, bo zwinniejsze auto do miasta - ale jest gorszy komfort jazdy niż Lagunie - inna klasa. No i napewno chodzi gorzej niż 1.6 dci ... ;)

 

Jeśli będziecie mieli możliwość to mogę polecić (bo obniżeniu zawiasu, chyba że GT) konfigurację z tym dieslem i w lepszym wyposażeniu. Naprawdę jest duża różnica (plastiki, tapicerka) pomiędzy tymi tańszymi wersjami wyposażenia i prostszymi silnikami (dynamika, wyciszenie) i moim zdaniem warto dopłacić. W PL tą wersję ciężko trafić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna, jak każda Bose, swoją drogą to trafiłem na starsze ogłoszenie tego auta...z zupełnie inną ceną

Mój odnośnik

Trafiają się wersje z 1.6 DCi, trzeba przeglądać na bieżąco, tutaj ogłoszenie z listopada:

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-renault-megane-iii-bose-edition-1-6-dci-ID6yDSat.html

Na chwilę obecną jest jedna Bose z 1.6 dci ale nie z rąk prywatnych:

https://www.otomoto.pl/en/oferta/renault-megane-gwarancja-113tys-km-1-6dci-131ps-bose-navi-serwis-ID6yL9Ef.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!