Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem rozwiązany.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w temacie tzn. dwa dni męczyłem się z moją Megi. Kręciła jak szalona ale "na sucho" tzn. za nic nie chciała odpalić. Dodam tylko że dzień wcześniej jeździła normalnie. Imo migał normalnie więc odrzuciłem. Przeczytałem forum, zasięgnąłem porady mechanika i jako winowajcę wybrałem czujnik położenia wału korbowego. Zamówiłem wymieniłem i...... Klops. Jak nie paliła tak nie paliła. Nie pomógł reset kompa i pół miliona innych rzeczy. Ręce opadły. Wykręcam świecę, brak iskry na wszystkich. Więc cewki raczej odrzuciłem bo to chyba rzadki przypadek żeby zdechły obydwie. Co najdziwniejsze świece były suchutkie, więc wyglądały jakby spalały. Zostawiłem to w cholerę i miałem ochotę pchnąć Megi w przepaść. Zabrałem się do dalszej lektury forum i jako przyczynę takiego zachowania ktoś wskazał padnięty ECU. Masakra. Rano kompletnie zrezygnowany poszedłem jeszcze wyjąc kompa. Odpiąłem i niespodzianka styki niby na pierwszy rzut oka OK ale jak sie bliżej przyjrzeć pokryte były takim białym nalotem wyglądało to tak jakby celowo były czymś zabezpieczone ale wziąłem śrubokręcik i zdrapałem cały nalot. Nastąpiła chwila prawdy zapiąłem ECU zapłon (ciśnienie skoczyło mi do 200/200) i paaaaalllliiii. Okazało się, że na stykach od ECU było tyle śniedzi, że gdyby była w cenie złota zostałbym milionerem. Tak więc zostałem bogatszy o kolejne doświadczenie i zbędny czujnik położenia wału (chętnie odsprzedam, oczywiście ten nowy, podam link do allegro w dziale sprzedam).

Po przeczyszczeniu tych styków samochód dostał jakby nowe życie wcześniej zdarzało się czasami szarpanie na zimnym silniku i rozłączało radio na chwilkę ale dopiero teraz powiązałem to z tym badziewiem.

Mam nadzieje, że mój trochę przydługi opis ;-) komuś sie przyda i nie spędzi 2 dni na grzebaniu w samochodzie w takich przypadkach proponuję zacząć od tych styków.

Pozdrowionka,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przed wymontowaniem kompa należy odłączyć akumulator? Mam podobny problem i po przeczytaniu powyższego postu postanowiłem również przeczyścić te styki.

Ja miałem odpięty bo próbowałem zrobic reset kompa i ładowałem przy okazji aku wiec klema "-" była zdjęta.

Pozdrówki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Okazało się, że na stykach od ECU było tyle śniedzi, że gdyby była w cenie złota zostałbym milionerem.

Witam

A gdzie się znajdują te styki od ECU w Megi II 1.4 16V ? oraz czy można na przyszłość zabezbieczyć te styki jakimś specyfikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Użyj FUNKCJI :) SZUKAJ :) :)

 

Nie cytujemy posta w całości, pisząc bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. :P Ponadto informuję, że userzy mają do dyspozycji taki przycisk z wykrzyknikiem, przez co zgłaszają post do moderacji. Od Upominania jest Mod Team - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!