Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem rozwiązany.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w temacie tzn. dwa dni męczyłem się z moją Megi. Kręciła jak szalona ale "na sucho" tzn. za nic nie chciała odpalić. Dodam tylko że dzień wcześniej jeździła normalnie. Imo migał normalnie więc odrzuciłem. Przeczytałem forum, zasięgnąłem porady mechanika i jako winowajcę wybrałem czujnik położenia wału korbowego. Zamówiłem wymieniłem i...... Klops. Jak nie paliła tak nie paliła. Nie pomógł reset kompa i pół miliona innych rzeczy. Ręce opadły. Wykręcam świecę, brak iskry na wszystkich. Więc cewki raczej odrzuciłem bo to chyba rzadki przypadek żeby zdechły obydwie. Co najdziwniejsze świece były suchutkie, więc wyglądały jakby spalały. Zostawiłem to w cholerę i miałem ochotę pchnąć Megi w przepaść. Zabrałem się do dalszej lektury forum i jako przyczynę takiego zachowania ktoś wskazał padnięty ECU. Masakra. Rano kompletnie zrezygnowany poszedłem jeszcze wyjąc kompa. Odpiąłem i niespodzianka styki niby na pierwszy rzut oka OK ale jak sie bliżej przyjrzeć pokryte były takim białym nalotem wyglądało to tak jakby celowo były czymś zabezpieczone ale wziąłem śrubokręcik i zdrapałem cały nalot. Nastąpiła chwila prawdy zapiąłem ECU zapłon (ciśnienie skoczyło mi do 200/200) i paaaaalllliiii. Okazało się, że na stykach od ECU było tyle śniedzi, że gdyby była w cenie złota zostałbym milionerem. Tak więc zostałem bogatszy o kolejne doświadczenie i zbędny czujnik położenia wału (chętnie odsprzedam, oczywiście ten nowy, podam link do allegro w dziale sprzedam).

Po przeczyszczeniu tych styków samochód dostał jakby nowe życie wcześniej zdarzało się czasami szarpanie na zimnym silniku i rozłączało radio na chwilkę ale dopiero teraz powiązałem to z tym badziewiem.

Mam nadzieje, że mój trochę przydługi opis ;-) komuś sie przyda i nie spędzi 2 dni na grzebaniu w samochodzie w takich przypadkach proponuję zacząć od tych styków.

Pozdrowionka,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przed wymontowaniem kompa należy odłączyć akumulator? Mam podobny problem i po przeczytaniu powyższego postu postanowiłem również przeczyścić te styki.

Ja miałem odpięty bo próbowałem zrobic reset kompa i ładowałem przy okazji aku wiec klema "-" była zdjęta.

Pozdrówki,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
Okazało się, że na stykach od ECU było tyle śniedzi, że gdyby była w cenie złota zostałbym milionerem.

Witam

A gdzie się znajdują te styki od ECU w Megi II 1.4 16V ? oraz czy można na przyszłość zabezbieczyć te styki jakimś specyfikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Użyj FUNKCJI :) SZUKAJ :) :)

 

Nie cytujemy posta w całości, pisząc bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. :P Ponadto informuję, że userzy mają do dyspozycji taki przycisk z wykrzyknikiem, przez co zgłaszają post do moderacji. Od Upominania jest Mod Team - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!