Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z pracą silnika na zimno (dławienie przy 2k rpm, gaśnięcie)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Tata ma problem z samochodem i nie bardzo już wiemy co z tym zrobić we własnym zakresie (1.6 8v 75km). Silnik na zimno nie potrafi przekroczyć normalnie 2k obrotów, zaczyna się dusić i wariować i po nagłym puszczeniu gazu gaśnie, jeśli jakimś cudem przeskoczy powyżej tej granicy, to już trzyma i nie szaleje. Kiedy samochód już trochę pochodzi i się rozgrzeje, to objawy całkowicie przechodzą i silnik pracuje tak jak powinien

 

*Mierzenie cewek pokazało na uzwojeniu wtórnym około 10,5k ohm, na pierwotnym ~~0,8-0,9 Ohm (sam naprawiam twierdzi, że powinno być ~~10k i 1 ohm). Jedna i druga pokazuje tak samo

*spryskanie przewodów WN nie pokazało żadnych przebić

*Opornosć mierzona na czujniku temperatury niby nie pokazuje bzdur, po odłączeniu wzrastają obroty jałowe, ale i tak się dławi

*Odłączone sondy lambda niczego nie zmienia

*Grzebanie przy map sensorze niczego nie zmienia(jeszcze nie mierzone)

*Odłączenie MAT sensora niczego nie zmienia (jeszcze nie mierzone)

*Dzisiaj wyregulowaliśmy zawory. Luzy dość mocno odbiegały od normy, ale to też nie pomogło

*Układ paliwowy przepłukaliśmy na miarę możliwości, benzyna początkowo leciała czarna jak smoła z czarnym osadem, później wciąż brudnawa, ale zdecydowanie nie tak jak na początku. Ciśnienie paliwa jednak było takie, że dało się na siłę utrzymać palcem, a w samym baku jest pewnie z 15-20 litrów benzyny

*Wyczyściliśmy i pomierzyliśmy czujnik położenia wału, reaguje na zbliżanie metalowych elementów, nie zawiesza się, więc raczej jest ok.

*odłączenie krokowca powoduje wzrost obrotów, ale problemu dławienia na zimnym to nie rozwiązuje

*czyszczenie przepustnicy też nie pomogło

*kiedyś podłączałem go do ddt2000 i dało się podglądać live data - pracę sondy, ładowanie, temperatury, poziom otwarcia przepustnicy i kilka innych podstawowych danych Teraz niestety pokazuje tylko bzdury, a te pola są całkowicie puste i nie wiem czy to wina problemów z elektryką czy to po prostu wina programu

**kilka miesięcy temu miał wymieniany rozrząd, ale wszystko było od tamtej pory ok

*Chciałem sprawdzić główną masę, ale nie mogłem jej zlokalizować

 

Na powyższe punkty oczywiście trzeba brać poprawkę, bo nie jesteśmy żadnymi super specjalistami. Dla obrazowania nagrałem film dowodowy z oskarżonym. W sieci widziałem kilka takich przypadków, na forum też był taki problem, ale nikt nie podzielił się rozwiązaniem. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły, to będę wdzięczny za każdą wskazówkę

 

Edytowane przez Norskee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update

Poszedłem rano chwilę pogrzebać i czujnik temperatury (biały) na zimno pokazywał 7k ohm, więc według tabelki zakładam, że wskazywał gdzieś koło 0 stopni, więc kolejny raz stwierdzam, że jest ok. Grzebałem trochę przy zaworze od pochłaniacza par paliwa, odłączyłem wtyczkę, odpaliłem samochód na jakieś 10 sekund żeby nie zdążył się nagrzać 1 przegazówka poszła, przy drugiej się zakrztusił i po puszczeniu gazu zgasł. Odłączyłem wężyk, odpaliłem i już w ogóle się nie krztusił. Podłączyłem wszystko i działał już nawet z podłączonym zaworem i wężem, a silnik wciąż był na tyle zimny, że wcześniej nie chciał jeszcze pracować. Co mnie zastanowiło, to to, że pierwszy raz jak podszedłem do samochodu jak się to zaczęło, to jak ojciec próbował odpalić to było słychać bardzo głośne klikanie przekaźnika około 2-3 razy(naprawdę bardzo głośne, jakby ktoś stukał śrubokrętem w samochód), później przestało, więc nie udało mi się zlokalizować (może to ten zawór nawala?). Dla pewności wieczorem odpalę jeszcze raz jak będzie znów całkiem zimny

Edytowane przez Norskee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!