Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Piszczący pasek oraz wyciek oleju.


gj_t

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry

 

To mój pierwszy post na forum i niestety w sprawie problemu z moim pierwszym autem, które kupiłem w ubiegłym roku: Renault Megane I Hatchback 1.6 (75 KM), rocznik 1996, aktualny przebieg: ok. 221 tys. km.

 

Rzecz dotyczy dwóch spraw:

1. Wycieku oleju z silnika. Sam wyciek nie jest duży, ale jako, że jest to moje pierwsze auto i nie mam żadnego doświadczenia w zakresie motoryzacji, to wolę zainteresować się tym tematem i poradzić mądrzejszych, by problem nie okazał się z czasem poważniejszy.

W załączeniu zamieszczam zdjęcia, jak dziś wyglądał silnik z zaznaczonym na czerwono miejscem, z którego wydaje mi się, że jest wyciek. Silnik został kilka dni temu umyty, zgodnie z poleceniem właściciela warsztatu, do którego oddałem auto. Niestety był umyty w innym zakładzie i nie został wyczyszczony również od dołu, więc ciężko było (wtedy) określić dokładne źródło wycieku, ponieważ olej był widoczny w wielu miejscach. Od góry był natomiast suchy i nie było widać żadnych śladów, aż do dziś. Wygląda na to, że źródło wycieku jest pod tą srebrną pokrywą (i leci na układ wydechowy, a później kilka kropel ląduje na chodniku). Przyznam szczerze, że boję się ją próbować odkręcić z uwagi na stan śrub (dolną już wcześniej ktoś zerwał albo sama odpadła...). Dlatego chciałbym się Was poradzić, co może być źródłem tak umiejscowionego wycieku? Dodam jeszcze, że nie zauważyłem na bagnecie, by oleju ubywało - zawsze jest w granicach górnej (maksymalnej kreski), a często ją nieznacznie przekracza. Sam oleju jeszcze nie dolewałem (chociaż dziennie jeżdżę niewiele - ok. 20 km).

 

2. Piszczącego paska, który pierwszy raz usłyszałem zimą. Jednak z informacji znalezionych w internecie wynikało, że sporadyczne piszczenie przy dużym mrozie przez pierwsze minuty jazdy to nic niezwykłego. Teraz pasek słychać nawet przy wysokich temperaturach. Raz głośniej, raz ciszej. Czasem w ogóle. Zapytałem też o to przy okazji, gdy byłem w warsztacie w sprawie wycieku i uzyskałem informację, że pasek ten został źle dobrany. Dodatkowo zwróciłem też uwagę, że nie zachodzi on idealnie na obie rolki (pierwsze załączone zdjęcie - kolor zielony). Rolkę dalszą pasek przykrywa w ok. 1/2-2/3 (mogę zrobić bardziej dokładne zdjęcie). Gdyby jednak leżał na niej cały, to musiałby iść po skosie, ponieważ rolki nie wydają się być równoległe względem siebie. Czy to jest normalne?

Pozdrawiam

 

post-95933-0-74654500-1490896474_thumb.jpg post-95933-0-97529500-1490896481_thumb.jpg post-95933-0-03230200-1490896492_thumb.jpg

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze primo: należało by zdjąć tą metalową osłonę, wtedy można coś więcej powiedzieć na temat wycieku. Po drugie primo: wymień pasek na właściwy do tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Załączam poniżej kolejne zdjęcia (po ściągnięciu metalowej osłony), z prośbą o pomoc w identyfikacji źródła wycieku (uszczelka pod głowicą?).

 

PS. Odnośnie problemu z piszczącym paskiem, to dotyczył on złego montażu jednej z rolek - była zamocowana odwrotnie.

 

 

Pozdrawiam

post-95933-0-67872600-1491769615_thumb.jpg post-95933-0-24148900-1491769625_thumb.jpg post-95933-0-16870400-1491769636_thumb.jpg post-95933-0-04697600-1491769710_thumb.jpg post-95933-0-58679200-1491769716_thumb.jpg

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wygląda to na uszczelkę pod głowicą. Pomijając fakt, że jazda z wydmuchaną uszczelką nie jest zbyt zdrowa to skoro już kapie Ci na wydech, w niedalekiej przyszłości będzie kapało na tyle dużo, że w aucie będziesz miał wiecznie smród palonego oleju, niefajnie. U siebie przerabiałem wyciek dokładnie w tym samym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Jeśli można wiedzieć ile zapłaciłeś za wymianę swojej uszczelki?

Pytam w kontekście mojego auta, które ma już 21 lat i nie wiem czy będzie to jeszcze opłacalne. Chociaż ostatnio doinwestowałem ok. 500 zł ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w połowie zeszłego roku miałem to samo autko co Ty ;) Uszczelkę robiłem w nim jednak przynajmniej 3 lata temu, dokładnie nie pamiętam, więc mogło się zmienić. Za części zapłaciłem coś w okolicach 500zł, tylko ja jeszcze oddawałem głowicę do planowania, wymieniany był wtedy rozrząd chyba z pompą wody, do tego nowy filtr oleju, olej i nowy płyn chłodniczy. Oczywiście nowa uszczelka pod pokrywą zaworów do tego, nie oszczędzaj na niej bo kosztuje 20-30zł, a wielu mechaniorów ładuje silikon wysokotemperaturowy zamiast niej... Szpilki też raczej do wymiany, niestety nie są tanie, ale ponoć się wyciągają, więc montaż starych nie jest wskazany.

Robocizna nie wiem, znajomy to robił, wziął na przysłowiowe piwo, ale chyba około 250-300zł, zależnie od tego czy po zrzuceniu głowicy nie wyjdzie coś więcej, na przykład któreś zawory do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje.

W tym tygodniu kolejny raz podjadę do mechanika, bo wyciek od góry jak widać jest już zlokalizowany.

Od dołu zobaczymy - kolejny raz umyto silnik, tym razem dół i góra. Zobaczymy, co wyjdzie, ale jak widzę...koszty małe nie będą ;-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie na pytanie czy to jest opłacalne musisz już sobie sam odpowiedzieć. Jak z autkiem nie masz ogólnie większych problemów, sprawuje się przyzwoicie i wiążesz z nim jeszcze trochę tysięcy kilometrów to według mnie warto i koszt nie jest taki duży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie do tej pory (od października ubiegłego roku) wymieniłem tylko klocki i tarcze z przodu. Nie licząc oczywiście drobnicy typu dorobienie klucza, mycie silnika, spawanie mocowania układu wydechowego.

Także mam nadzieję, że jak jutro odstawię samochód na warsztat, to koszty jakoś nie będą szczególnie duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!