Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka pod głowicą a rozrząd


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Szykuję się powoli do wymiany uszczelki pod głowicą, ale chodzi mi po głowie jedna zagwozdka. Przed zdjęciem paska koła ustawiam na znaki tzn. wałek rozrządu na godzinę 12 a wał korbowy na 6. Wystarczy, że te ustawienia zaznaczę na karterze i później nawet jak ktoś pokręci wałkiem to wystarczy ustawić koła na znaki i założyć pasek ? Czy pasek też zawsze ma namalowane jakieś znaki ?

Wybaczcie, muszę się upewnić bo sprawa delikatna, a jam spec domorosły

Edytowane przez Arkozi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie ustawiaj . Zdemontuj najpierw rozrząd i póżniej głowicę . Przecież głowicę przed założeniem i tak musisz oddać do specjalistycznego warsztatu do sprawdzenia i delikatnego szlifnięcia powierzchni dolnej. W związku z tym i tak będzie miała min. zdjęte z wałka rozrządu koło pasowe. Jak zaczniesz montaż to wiadomo że trzeba oczyścić.. dokładnie min. powierzchnię przylegania i przed montażem ustawić tłok 1 i 4 w górnym martwym punkcie. Na zdjętej głowicy jest to łatwa czynność. Po przykręceniu koła pasowego paska rozrządu do wałka rozrządu do naprawionej głowicy - ustawiasz te koło na znak i zakładasz głowicę . Reszty, tzn. procedury dokręcania głowicy opisywać nie muszę , bo to chyba wiesz , albo i nie wiesz ( co stwierdzam po przeczytaniu postu ). Ogólnie naprawa o którą pytasz w poście jest dla laika dość skomplikowaną czynnościa warsztatową . Nie polecam aby za nią zabierał się ktoś kto nie posiada wystarczającej praktyki przy tego rodzaju czynnościach . Szkoda twoich nerwów i straconych pieniędzy, jak się nie czujesz na siłach i nie posiadasz minimalnych zasobów narzędziowych to zleć to komu trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Cezar za odpowiedź. Przy samochodzie grzebię dużo i chce sam spróbować z uszczelką, jeżeli uznam w trakcie, że sprawa mnie przerasta to mam pod ręką szwagra który jest mechanikiem i pomoże. Tak czy inaczej muszę sam chociaż spróbować bo lubię to robić.

Pytania głupie bo nie zapuszczałem się w silnik dalej jak pod pokrywę zaworów żeby pobuszować ze szczelinomierzem.

Jeszcze jedna rzecz - na wałku rozrządu koło ustala się klinem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na rodzaj i markę auta domniemuję że masz silnik 8 zaworowy i wtedy tam koło rozrządu jest ustalane klinem. Jeżeli prosisz o pomoc to dobrze jest w twoim interesie podać jaki masz silnik . Inaczej to trochę trąca wróżeniem z fusów.

 

Dodano: 29 kwi 2017 - 13:22

A jeszcze że zapytam , jaki jest objaw że taka a nie inna diagnoza?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak silnik 1.6 8 zaworowy. Co do diagnozy to olej sączy się spod głowicy oprócz tego majonez na bagnecie i olej w zbiorniku wyrównawczym. Bywa tak, że jest przy mało płynu chłodzącego, a później po jeździe jest ponad stan.

Zapytam jeszcze, do planowania głowicy trzeba ściągać z niej też wałek z krzywkami ?

Dzięki za wyrozumiałość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam jeszcze, do planowania głowicy trzeba ściągać z niej też wałek z krzywkami ?

Nie ma innej opcji. Przy wyjmowaniu trzeba poukładać aby potem złożyć jak było. Będzie mniej zabawy z zaworami choć docieranie i zmianę gumek polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, zbierania informacji ciąg dalszy. Czyli tak po zdjęciu głowicy można zdjąć sobie wszystko oprócz zaworów, które są na sprężynkach. Przy wymianie gumek i docieraniu pewnie trzeba zdjąć i zawory ale do tego potrzebny będzie przyrząd do ściskania sprężyn ? Jak to jest z kołami po zdjęciu lub założeniu paska, nie przestawią się kiedy zacznie zmieniać się jego naciąg ?

Edytowane przez Arkozi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!