Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6HDI - ktoś zna ten silnik?


Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was zna może silniki 1.6HDI, konkretnie tutaj chodzi o Citroena C4 z 2006 roku, ale chyba Peugeot też takie montował. Znajoma ma na oku takie auto. Wiecie może jak te silniki się sprawują i czy są kosztowne w serwisowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie dobre opinie zbiera, jednak licz się z tym że 11 letni diesel to może być skarbonka z racji kosmicznego przebiegu, cofniętego tradycyjnie na 180 tyś km, ewentualnie 220 tyś km. W Google znajdziesz pełno informacji prasowych odnośnie silnika 1.6 HDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czytałem trochę o tym silniku w internecie już. Nie wiem jaka moc, muszę dopytać znajomej. Generalnie czy faktycznie w tych silnikach montowane były dwa rodzaje wtrysków, albo od Boscha albo od Siemensa? Z tego co wyczytałem układ Siemensa jest strasznie kosztowny w naprawie, czy to prawda i jeśli już lepiej szukać wersji z wtryskami Boscha? Koło dwumasowe i FAP są w tych silnikach, nie ma czy różnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie wtryskiwaczy- sa Siemensa bądź Boscha. Sprawdzisz to po vinie. Ja kupując mojego peuegeota wzialem vin i zadzwoniłem do Aso Jeżeli auto z niepewnym przebiegiem to tylko Bosch, elektromagnetyk, bezproblemowa regeneracja (mnie to kosztowalo 1400 pln.

Najlepiej szukac 1.6 hdi 90km, bez fap, dwumasu i turbo ze stala geometria. Jezdzi to tak sobie, spala niewiele.

Wazne, po zakupie, trzeba sprawdzić przewod smarującu turbo, dolna sruba może posiadac sitko, które jak się zapcha, to turbo zatarte.

Egr można zaslepic bez ingerencji w kompa, zmiany w BSI, itp., po prostu zaslepiasz i tyle.

 

Aha, wymiana swiec zarowych w 1.6 hdi to dramat. Sa one z tylu silnika, praktycznie nie widoczne. Ja wymieniałem przy przebiegu 190 tys km. Jedna się urwala. Żaden magik od awaryjnego wyciągania swiec nie chciał się tego podjąć.

Mojego kupiłem z przebiegiem 102 tys km (auto z polski z pelna historia) i do 190 tys km nic się nie dzialo, potem swiece, regeneracja wtryskow, zaslepienie egr. Teraz ma 212 tys i zona dalej jeździ w kolo komina.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleżanka jeździ autem w zasadzie tylko do pracy, ale są to spore dystanse bo około 60km łącznie codziennie, głównie trasa. O tym, że do ~200 tysięcy km jest w miarę spokojnie też czytałem, a później zaczynają się jazdy ;) Dzięki za informacje, przekażę. Chciałem się tylko dowiedzieć czegoś o tym silniku tak bezpośrednio od użytkownika, bo wiadomo jak to z opiniami w internecie. Kupują trupy, a potem jadem rzucają na samochód. Koleżanka jest z Poznania i tam szuka auta, więc tylko korespondencyjnie mogę jej coś doradzić. Dziękuję jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem zależy jak trafisz. W moim przypadku silnik 1.6 HDI okazał się katastrofą. Najpierw problem z wtryskami, następnie rozrząd jakimś cudem się zerwał 20 000 po wymianie, potem siadła turbina z pompą oleju. Może po prostu trafiłem na jakiś zakatowany silnik aczkolwiek drugi raz bym go nie kupił.

Inna sprawa z 2.0 HDi, 90 km z Xsary Picasso silnik ma przejechane 5200 000 km, 0 problemów z braniem oleju, turbiną, i nie ukrywam, że samochód pracował w ciężkich warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!