Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I 02r. -obroty-reduktor landi renzo, komputer eurogas


mic.waw

Rekomendowane odpowiedzi

witam! jestem nowy na tym forum i dlatego chcialbym sie najpierw przywitac! Kupilem niedawno Renault Megane I z 2002r 1,6 16V 110KM w bardzo bogatej wersji: 4 poduchy, fotele ze skorzanymi wstawkami, klima, fabryczna nawigacja, podlokietnik, fabryczne radio CD ze zmieniarka itp. Samochod jest bardzo zadbany, niepoobijany. W 2005 zostal sprowadzony z holandii z przebiegiem 101000, ma holenderska instalacje gazowa - komputer jest firmy eurogas, reduktor landi renzo. Na benzynie wszystko jest ok, jezdzi swietnie, nie ma zadnych problemow z rozruchem itp. Problem zaczyna sie gdy przelacza sie na gaz. Jesli trzymam obroty to pracuje w porzadku, jesli natomiast zdejmuje noge z gazu np. przy dohamowaniu, zmianie biegow itp to silnik gasnie. chodzi tylko gdy trzyma sie go na obrotach. w trasie nie stanowi to ogromnego problemu, natomiast w miescie taka jazda nie jest mozliwa:/ widzialem juz podobny temat na tym forum ale dotyczyl on innej instalacji. Teraz jest przejechane 130000 i z tego co wiem jezdzone bylo w kraju tylko na benzynie i nikt sie ta instalacja nie zajmowal. Bylem juz u 3 gazownikow we wroclawiu i 2 z nich nic mi na temat tej instalacji nie powie, a jeden stwierdzil ze to klasyczne objawy zapchanego reduktora. stwierdzil ze po wymianie reduktora wszystko bedzie ok. myslicie ze mozna mu wierzyc? moze moge zrobic cos wczesniej mniej kosztownym sposobem typu jakies filtry itp? wywalenie 500zl na reduktor tylko po to zeby okazalo sie ze to jednak nie bedzie to, mija sie z celem. Czytalem we wczesniejszym temacie ze przestawienie rury w strone tylu auta. Bardzo prosze o jakies rady czy namiary na ludzi ktorzy mogliby mi pomoc. Wiem ze sa z tymi instalacjami klopoty i ciezko znalezc serwis ktory sie tym zajmie, ale moze ktos z Was akurat cos wie... POMOCY!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ta rura w przeciwna strone to nie przy takiej instalacji jaka Ty masz tylko przy II gen. o ile sie nie myle jesli tak to niech mnie ktoś poprawi.Może być to wina reduktora ale również filtra gazu,powietrza.Takie rzeczy sie wymienia od razu po zakupie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

w czwartek podjade do jednego z tych warsztatow we wroclawiu i zapytam.. mam nadzieje ze faktycznie beda mogli to zrobic bo gdy dzwonilem do kilku znalezionych w necie to mowili ze nie maja programow do instalacji "jakis tam eurogas".. praktycznie kazdy pierwszy raz o niej slyszal.. zatem eurogas jest jakas czescia landi renzo? wspolpracuja razem? czy to moze jedna firma ale pod innymi nazwami?

 

Nie cytujemy posta w całości, pisząc bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. <ok>Przy okazji, na forum można pisać z polską czcionką - gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mic.waw, może to być reduktor ale w pierwszej chwili trzeba sprawdzić mape wtrysków, byś może przy zjeździe z obrotów jest żle poustawiana - tak było u mnie, przejazd z komputerem w aucie troche kalibracji i może to to.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładałem Landi Renzo ale jakiej dokładnie produkcji jest komputer tego nie pamiętam. U mnie o nie działo sie zawsze tylko od czasu do czasu schodził z obrotów i gasł - facet kombinował przy mapie eliminując nny problem i zapomniał ją poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Gaz zrobiony - jednak wymiana reduktora pomogła i teraz jest już ok. Czasami tylko przy wolnej jeździe (korek lub parkowanie) samochód lubi zgasnąć. Zdarza się też czasem tak, że np. przy dojeździe do świateł obroty spadają do wolnych i potem delikatnie opadają i zatrzymują się na około 700, a czasem nawet spadają niżej i słychać, że silnik się męczy. Raczej nie jest to wina zbyt niskich obrotów, bo z reguły jednak się tak nie dzieje i wolne obroty są na właściwym poziomie. Jako, że reduktor mam na gwarancji to zadzwoniłem do warsztatu gdzie był wymieniany i powiedziano mi, że może to być winą filtra powietrza lub złej mieszanki gazu i wystarczy to tylko wyregulować. Ponadto samochód spala około 11l na 100km (niezależnie od tego czy miasto czy trasa). To wg gazownika też jest troszkę za dużo i po regulacji powinno być już wszystko w porządku. Teraz mam pytanie do Was - Czy taka regulacja odbywa się tylko i wyłącznie przez podłączenie do komputera? Przy moim eurogas może to być niestety niemożliwe. Może znacie jakieś inne powody dlaczego tak się dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11/100 to wg mnie o wiele za dużo. W mojej megance wprawdzie z silnikiem 1.4-16V, instalacji sekwencyjnej średnie spalanie/100 benzyna/gaz wynosiło 6.2/7.2. Przy Twoim silniku może być troszeczkę więcej. Porównaj zużycie gazu do benzyny - jaki jest stosunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaką masz konkretnie tą holenderską isntalację. Ja w megance mam włoską sekwencję OMVL, ale w corolli 1.4-vvti mam holenderską Prins. Jedna i druga oryginalne, żadne składaki. W corolli stosunek zużycia gazu do benzyny mam większy tj. 8.0/6.7 litra/100, ale w corolli idzie prawie o połowę mniej benzyny na rozpałkę niż w megance, no i corolla więcej pali niż meganka. W corolli miałem problemy przy zimnym silniku z przechodzeniem z benzyny na gaz, z którym serwis nie umiał sobie poradzić. Po upływie gwaracji sam się za to wziąłem, z obserwacji objawów uważałem, że to problem reduktora (mimo że w serwisie był regenerowany), bo nie daje stabilnego ciśnienia gazu w fazie lotnej. Reduktor rozebrałem całkowicie i wyczyściłem z mazi jaka tam się znajdowała. Po złożeniu i zamontowaniu pozostało ustawić ciśnienie gazu. Za trzecim razem przy gwałtownych przegazówkach wskazówka manometru stała nieruchomo jakby się zacięła. Może to jeszcze za krótko (niecałe trzy tygodnie), ale samochód na gazie chodzi jak by go nie było, jak nie patrzę na diody to nie wiem kiedy się przełącza na gaz. Z moich obserwacji wynika, że większość problemów z instalacją gazową jeżeli nie jest składakiem jest związana z reduktorem-parownikiem. Co do zużycia benzyny, które podałeś też jest wg mnie trochę za duże,

porównując do mocy i pojemności z moją meganką i corollą.

Ja takie zużycie miałem (8.6) w polonezie, a gazu (po założeniu - Igeneracja) 10.5.

Wg mnie trzeba by się przyjrzeć silnikowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam również oryginalną holenderską Eurogas. Sam silnik chodzi jak zegarek, przynajmniej na PB także nie wiem czy to możliwe, żeby z nim coś było nie tak. Teoretycznie jeszcze gazownicy mówili o świecach i przewodach zapłonowych...może to coś z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia z nimi, oni zawsze, źle powiedziane - większość tak mówi jak nie wie jaka jest przyczyna - strzelają. Jeżeli silnik chodzi bez zarzutu na benzynie, to przyczyn usterek występujących przy pracy na gazie należy szukać w instalacji gazowej. Ja u siebie nie spotkałem się z tym, żeby przyczyną złej pracy na gazie, przy dobrej na benzynie były świece lub przewody WN. Moja przygoda z gazem zaczęła się jeszcze przed założeniem gazu w polonezie. W zimie przy dużych mrozach lub dużej wilgotności powietrza, żeby nie męczyć akumulatora, odpalałem silnik na gazie z butli turystycznej - odpalał na "dotyk". Raz przy -27st.C butlę, którą trzymałem w bagażniku musiałem lekko podgrzać na kaloryferze u parkingowego, żeby gaz zaczął parować. Po założeniu gazu, odpalałem i jeździłem na gazie w największe mrozy bez żadnych problemów. Do tego co mówią gaziarze ale i inni (mechanicy, elektrycy) trzeba podchodzić z dużą rezerwą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!