Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane 1.4 problem, trudno uruchomienia zimne


MichMegane

Rekomendowane odpowiedzi

Mój samochod czasem nie mial mocy przy gwałtownym przyspieszaniu , uruchomiłem silnik i na wolnych obrotach przytykałem rękoma wloty powietrza, zimnego i ciepłego, do filtra powietrza a obroty bez zmian, nie spadną to CHYBA bierze lewego powietrza?? Prosze o pomoc?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem ze nie mam pekniety wezyk, tzn nie łabie lewego powietrza. Napisze dokładnie jaki mam objawy:

 

- problem tylko na zimnym silniku trudno uruchomic silnika a zaraz zgasnie, na trzecim zapala wszytko jest ok ale jeszcze nie pracowal wszytkie cylindry na zimnym silniku a po kilku sekundach wszytko ok

 

- a po drugiej nie ma mocy przy gwałtownym przyspieszaniu ( dusi ), pewnie problem z zwiazanym od trudnego zapala zimnego silnika

 

Na poczatku myslalem ze to winna ssanie, ale pan wymienial nowy czujnik temperatura silnika, podlaczyl pod kompa ze czujnik temperatura silnika jest ok,

 

Nie wiem co to moze byc problem z uruchomienia zimnego silnika :)(, wymienilem filtr powietrza, paliwa, przewody NW, swiece, cewki z modułem i nic nie pomogło :)(

 

Prosze pomóc mi, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie było reguły czy ciepły czy zimny. Gasł na wolnych obrotach i przy gwałtownym dodaniu gazu najpierw się zaksztusił i po chwili rozpędzał. Wężyk miał nie duże pęknięcie które powiększało się przu ruchach silnika i wtedy gasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeczytałem już mnóstwo tematów na temat wolnych obrotów i muszę powiedzieć, że wszystkie objawy są do siebie podobne, ale jednak każdy jest na swój sposób inny. Ja również mam "podobny" problem. Postaram się go opisać, a może się okazać, iż ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi pomóc swoimi cennymi radami i wskazówkami. Wszystko zaczęło się jakieś 3 tygodnie temu(przedtem problem nie istniał), a mianowicie gdy silnik jest zimny np. " po całej nocy stania na parkingu" włączam stacyjke , słyszę jak zadziałał silnik krokowy(otworzył mocniej przepustnicę) i po odpaleniu autka obroty natychmiast osiągają wartość 1000-1200 i wszystko jest super. Gdy silnik jest ciepły autko również odpala jednak obroty nie są juz tak wysokie jak przy zimnym silniku, ale to raczej norma gdyż wtedy silniczek krokowy nie działa, wtedy obroty od razu po uruchomieniu silnika są niskie po czym po chwili wzrastają do wartości ok 800 (jest OK). Prawdziwy problem pojawia się gdy silnik jest "letni" ( nie jest ani zimny ani ciepły) wtedy po uruchomieniu silnika obroty osiągają najniższą wartość 500 jaka jest widoczna na obrotomierzu, autkiem szarpie a jazda przy takich obrotach jest prawdziwym koszmarem. Dopiero po rozgrzaniu silnika widoczny jest wzrost obrotów i osiągają swoją optymalną wartość 800. Trzykrotnie odwiedzałem różnych mechaników-elektroników i za każdym razem na komputerze nie pokazywał żadnych defektów. Zmieniłem silniczek krokowy i czujnik temperatury wody chłodzącej, który idzie od silnika do komputera. Jak narazie żadnych widocznych efektów. Dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm troszeczke źle rozumiesz działanie silniczka krokowego.Silniczek ten nie działa tak jak piszesz ze jak zimny to działa a jak rozgrzany to juz nie,nie steruje on także przepustnicą m,ma oddzielny kanał którym dostaje i reguluje ilość powietrza(jeśli mówimy i silniczku przy przepustnicy) działa on przez cały czas bo to on ustawia Ci wolne obroty.Co do Twojego problemu to może być wiele przypuszczeń.Możliwe ze poprostu masz zabrudzoną przepustnicę,lub problem może być poważniejszy np sonda lambda u mnie było tak ze grzałka mi sie w sondzie przepaliła i samochód nijak nie chcial chodzić na zimnym silniku.podjedź na komputer i sprobuj poczekac az bedzie letni i wtedy na komputerze zobaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MichMegane i koledzy kolezanki

ja polece Ci sprawdzenie czujnika odpowiedzalnego za ustalenie mieszanki na zimnym motorze .. tez przeoralem caly silnik. .. a sprawa byla banalana , tutaj temat mojego klpotu http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=7493

mysle ze 90 % to jest to !! powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!