Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane 1.4 problem, trudno uruchomienia zimne


MichMegane

Rekomendowane odpowiedzi

Mój samochod czasem nie mial mocy przy gwałtownym przyspieszaniu , uruchomiłem silnik i na wolnych obrotach przytykałem rękoma wloty powietrza, zimnego i ciepłego, do filtra powietrza a obroty bez zmian, nie spadną to CHYBA bierze lewego powietrza?? Prosze o pomoc?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem ze nie mam pekniety wezyk, tzn nie łabie lewego powietrza. Napisze dokładnie jaki mam objawy:

 

- problem tylko na zimnym silniku trudno uruchomic silnika a zaraz zgasnie, na trzecim zapala wszytko jest ok ale jeszcze nie pracowal wszytkie cylindry na zimnym silniku a po kilku sekundach wszytko ok

 

- a po drugiej nie ma mocy przy gwałtownym przyspieszaniu ( dusi ), pewnie problem z zwiazanym od trudnego zapala zimnego silnika

 

Na poczatku myslalem ze to winna ssanie, ale pan wymienial nowy czujnik temperatura silnika, podlaczyl pod kompa ze czujnik temperatura silnika jest ok,

 

Nie wiem co to moze byc problem z uruchomienia zimnego silnika :)(, wymienilem filtr powietrza, paliwa, przewody NW, swiece, cewki z modułem i nic nie pomogło :)(

 

Prosze pomóc mi, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie było reguły czy ciepły czy zimny. Gasł na wolnych obrotach i przy gwałtownym dodaniu gazu najpierw się zaksztusił i po chwili rozpędzał. Wężyk miał nie duże pęknięcie które powiększało się przu ruchach silnika i wtedy gasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przeczytałem już mnóstwo tematów na temat wolnych obrotów i muszę powiedzieć, że wszystkie objawy są do siebie podobne, ale jednak każdy jest na swój sposób inny. Ja również mam "podobny" problem. Postaram się go opisać, a może się okazać, iż ktoś miał podobny problem i będzie mógł mi pomóc swoimi cennymi radami i wskazówkami. Wszystko zaczęło się jakieś 3 tygodnie temu(przedtem problem nie istniał), a mianowicie gdy silnik jest zimny np. " po całej nocy stania na parkingu" włączam stacyjke , słyszę jak zadziałał silnik krokowy(otworzył mocniej przepustnicę) i po odpaleniu autka obroty natychmiast osiągają wartość 1000-1200 i wszystko jest super. Gdy silnik jest ciepły autko również odpala jednak obroty nie są juz tak wysokie jak przy zimnym silniku, ale to raczej norma gdyż wtedy silniczek krokowy nie działa, wtedy obroty od razu po uruchomieniu silnika są niskie po czym po chwili wzrastają do wartości ok 800 (jest OK). Prawdziwy problem pojawia się gdy silnik jest "letni" ( nie jest ani zimny ani ciepły) wtedy po uruchomieniu silnika obroty osiągają najniższą wartość 500 jaka jest widoczna na obrotomierzu, autkiem szarpie a jazda przy takich obrotach jest prawdziwym koszmarem. Dopiero po rozgrzaniu silnika widoczny jest wzrost obrotów i osiągają swoją optymalną wartość 800. Trzykrotnie odwiedzałem różnych mechaników-elektroników i za każdym razem na komputerze nie pokazywał żadnych defektów. Zmieniłem silniczek krokowy i czujnik temperatury wody chłodzącej, który idzie od silnika do komputera. Jak narazie żadnych widocznych efektów. Dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm troszeczke źle rozumiesz działanie silniczka krokowego.Silniczek ten nie działa tak jak piszesz ze jak zimny to działa a jak rozgrzany to juz nie,nie steruje on także przepustnicą m,ma oddzielny kanał którym dostaje i reguluje ilość powietrza(jeśli mówimy i silniczku przy przepustnicy) działa on przez cały czas bo to on ustawia Ci wolne obroty.Co do Twojego problemu to może być wiele przypuszczeń.Możliwe ze poprostu masz zabrudzoną przepustnicę,lub problem może być poważniejszy np sonda lambda u mnie było tak ze grzałka mi sie w sondzie przepaliła i samochód nijak nie chcial chodzić na zimnym silniku.podjedź na komputer i sprobuj poczekac az bedzie letni i wtedy na komputerze zobaczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MichMegane i koledzy kolezanki

ja polece Ci sprawdzenie czujnika odpowiedzalnego za ustalenie mieszanki na zimnym motorze .. tez przeoralem caly silnik. .. a sprawa byla banalana , tutaj temat mojego klpotu http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=7493

mysle ze 90 % to jest to !! powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!