Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temp. włączania wentylatora/wymiana czujnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Zapytam i tutaj choc w dziale osprzet elektryczny zaalozylem temat .......

Nie dziala mi wiatrak 

Sprawdzono

wiatrak dziala na krótko 

klima chlodzi wiec czynnik jest i sprezarka działa , ale klima tez nie włącza wiatraka 

przekaźniki pod maska 3 małe czarne i 2 duże zwykłe były zamieniane/zwierane nic to nie dało  bezpieczniki sprawdzone pod maską i w kabinie czy ma ktos schemat albo wie ktory konkretnie przekaźnik i bezpiecznik są odpowiedzialne za ten wiatrak chlodnicy ??  

Edytowane przez rdt
Nie mogłem wstawić fotki -piszę z telefonu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich serdecznie na tym forum. Z uwagi na to iż nie chce zakładać nowego tematu mam pytanie do was odnośnie mojego problemu.Otoz po kupnie auta nie miałem nabitej klimy więc nie było żadnych problemów.po jej uszczelnieniu i nabiciu wentylator stratuje mi na pierwszym biegu i jest cacy, ale gdy ostatnio przygrzalo na dworku jadąc w korkach zauważyłem że tempa silnika rośnie a klima przestała działać okazało się że padł rezystor 1 biegu wentylatora. Założyłem drugi i po około 30 minutach jazdy znowu w korkach identyczna sytuacja. Spalona opornica. Co sprawdziłem.

Wentylator działa 

1bieg działa

Czujnik temperatury wskazuje dobrze i po wypieciu włącza wentylator 

Ale pod warunkiem że mam zmostkowana wtyczkę od opornicy 

Ba zauważyłem że tylko działa jeden przekaźnik 

Drugi ten od szybszego biegu po zawarciu na krótko pali bezpiecznik 40 A

1.Co może być przyczyną przepalania tej mojej opornicy ?

2. Jak powinno być podłączone to sterowanie tym drugim przekaźnikiem

Zgodnie ze schematem który znalazłem na przekaźniku 1biegu styki sterują plusem wentylatora i działa wszystko ok jak opornica jest sprawna.

Ale drugi przekaźnik na jednym styku ma plus z bezp. Tak samo jak i ten pierwszy, a drugi styk to masa  o co tu chodzi bo zgłupiałem. 

Dodam tylko że nie widać aby coś było tam dłubane i kabelki są przy tych przekaźnikach jak oryginał.

Ten od szybszych obrotów steruje masa czy plusem.

A i jeszcze jedno

Jak zdejmę zwore z tego przewodu co wpięta jest opornica wentylator nie działa już w ogóle czyli ewidentnie nie ma tego drugiego biegu może coś poradzicie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które styki przekaźnika zwierałeś ?  

Po 2 czy opornica tej samej wartości co oryginał ? 

Po 3 podrzuc schemat jak masz bo to co ja mam to tylko strzępy skanow i w dodatku po radziecku 

Edytowane przez rdt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki rdt za zainteresowanie otóż co do mostkowania

Styki które zawarłem to w tym przekaźniku który odpowiada za drugi bieg wentylatora i zawarłem styki 3 i 5 ( ma on tylko 4 nogi jako jedyny przekaźnik reszta ma pięć i inne oznaczenia) i tam na styku po jednej stronie mam plus po bezpieczniku i zaglądałem od spodu tak jest to spięte a drugi styk ma masę co mnie mocno zdziwiło. Co do opornicy pojechałem do intercarsu i dobrali mi po winie byłem pewny że ten poprzedni bo był oryginał się spalił ( oczywiście mam na myśli termin pod sprężyna między stykami) że starości bo 20 lat ma prawo mieć dość a tu zakładam nowy i po 30 minutach upalony jest drugi .

Fusio1 (1).jpg

I to znalazłem na tej stronie

 

http://forum-auto.caradisiac.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet562677.htm

 

A tak poniżej wygląda dokładnie moja skrzynka z przekaźnikami w komorze silnika 

 

I ten niebieski czy tam fioletowy przekaźnik w/g schematu odpowiada za 2 bieg wentylatora i to na nim są te dziwne stany na stykach

 

CopiedeFusiblescompartimentmoteur.jpg

Edytowane przez tomala993
A taki znalazłem schemat na francuskiej stronie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!