Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wydmuchana uszczelka pod pokrywą zaworów.Dlac


sebkins

Rekomendowane odpowiedzi

Witam doradźcie mi jaką mam kupić uszczelkę dekla zaworów , bo w ciągu ostatnich 2 miesięcy kupiłem dwie różne nie pamiętam firm ale obie w cenach jedna 8 zł druga 12 zł i do miesiąca obydwie wydmuchało .

Jakiej firmy kupić żeby były trwałe?

silnik 1.6 8v scenic 1ph1 97r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz podać firmę i cenę bo ja pytałem u siebie w okolicy i mają tylko takie .

A może znajde na allegro ?

 

Dodano: 01 kwi 2012 - 15:37

A czy to czasem nie taka uszczelka ?

http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaworow-megane-clio-1-4-1-6-loga-i2223185885.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten sam problem , i powiem ci tak zapewne kupujesz uszczelki w granicach 10 zł ,a one sa prawdę mówiąc (g....o)warte , trzeba kupić stalową one są w granicach 30-50 zł za szt. i będzie ok

Tu masz link do podobnej z allegro http://allegro.pl/uszczelka-pokrywy-zaworow-megane-clio-1-4-1-6-loga-i2223185885.html

 

ostatnio doradził mi to gość na giełdzie (nie sprzedawca,tylko użytkownik reno)

a dzisiaj potwierdził mi to forumowicz z naszego forum.

 

No to pojechałem nieżle temat z 2010 r nieżle odświeżyłem. :-)

Edytowane przez slawek3178
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj dokładnie opis, ta co ci podałem jest stalowa ,a ty jak widzę sugerujesz się wyglądem zawnętrznym ta sama firma robi uszczelki zwykłe badziewne tak jak piszesz po 8-12 zł i stalowe takie jak w linku z zewnątrz wyglądają "prawie" tak samo , ale prawie robi wielką różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

miałem ten sam problem. Po kilku wymianach korkowych uszczelek, średnio co dwa miesiące, zakupiłem metalową uszczelkę -goetze. tu masz link to podobnego tematu:

 

http://megane.com.pl/topic/12474-wyciek-oleju/page__p__100564__fromsearch__1#entry100564

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Auto: Renault Megane (1996r.) 1,6i 8v, 75 km. Proszę się nie dziwić iż zaczynam od uszczelki głowicy - poniżej nawiązanie do tematu. Postaram się odświeżyć, może ktoś rozwieje moje wątpliwości zanim jutro pojadę do mechanika. Niedawno wymieniałem uszczelkę pod głowica, którą przedmuchało przy wolnej miejskiej jeździe między 3 i 4 cylindrze. Prócz uszczelki pod głowicą były wymienione:

- olej

- płyn chłodniczy

- pasek rozrządu (komplet wymieniany ostatnio tzn. 25tyś wcześniej)

- uszczelka kolektora

- uszczelka wału korbowego

- uszczelniacz termostatu

- uszczelka pokrywy silnika (tu jest problem)

- szpilki głowicy

- planowanie głowicy

Suma nie najgorsza, bo z robocizną 930 pln (w tym vat)

Mam oczywiście paragon i odpowiednie potwierdzenie z pieczątką warsztatu (oczywiście nie Aso). Dziś jadąc do domu wydawało mi się, że silnik nieco inaczej chodzi - jakby głośniej. Nie ma żadnej wyczuwalnej utraty spadku mocy. Spojrzałem zatem po zgaszeniu silnika pod maskę. Zapach parującego oleju. przyjrzałem się silnikowi. Wydmuchało mi połowę długości uszczelki pokrywy silnika od strony lewej. Wyrzucany olej lądowal na silniku i innych rozgrzanych elementach i stąd ten zapach. Pytanie moje brzmią zatem tak:

1) Co mogło spowodować wydmuchanie tej uszczelki?

2) Czy mogę tak spokojnie jechać do mechanika??? Oczywiście po sprawdzeniu płynów.

3) Czy ma z tym związek pęknięty (od góry na zgrzewie) zbiornik wyrównawczy? Jutro ma dopiero przyjść zamówiony do sklepu.

Nie jestem pewien ale tym razem ubytek płynu chłodniczego jest większy niż zwykle... ubytek jest cały czas przez ten pęknięty zbiornik :mrgreen:... Zaraz sprawdzę jego stan gdyż auto ostygło już pewnie. Z góry dziękuję za szybkie podpowiedzi. Pozdrawiam.

Ps. W zbiorniku płynu prawie nie ma. Oleju ponad minimum, ubytek był wcześniej ale nie taki chyba. Olej lekko brudnu tzn. nie jest już taki złocisty jak nowy ale jak dla mnie płyn chłodniczy się z nim nie miesza.

Edytowane przez Ssak1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 Wydmuchanie uszczelki mógł spowodować nadmiar gazów z komory korbowej (powstają one na skutek tzw. przedmuchów). Gazy te robią się niebezpieczne dla silnika w momencie, gdy nie mogą opuścić silnika. Opuszczają go one poprzez odmę (odpowietrzenie silnika). Jeżeli odma nie jest drożna, wzrasta ciśnienie w silniku i albo wydmuchuje uszczelkę (pod pokrywą zaworów), albo olej zaczyna cieknąć przez uszczelniacz wału (od strony rozrządu lub skrzyni), albo wypycha bagnet oleju (przy dużych przedmuchach potrafi z tego miejsca pluć olejem na silnik).

Ad.2 Zależy jak daleko masz do mechanika. Jak niedaleko, to jak najbardziej. Tylko przed jazdą przetrzyj silnik z oleju.

Ad. 3 Nie. Jedno jest niezależne od drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wymienił uszczelkę na własny koszt. Zapłaciłem jedynie za litr oleju, z którego zrobili dolewkę. Kazał obserwować, bo odmę sprawdzali i jest git i nie wiedzą dlaczego wydmuchało. Kolega mówił mi coś o przedmuchach na uszczelnieniach popychaczy zaworów... Co to takiego? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!