Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek ze skrzyni biegów, w obrębie dźwigni s


waldi51

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. (Megane 123.000km, 1600i)

Jakiś czas temu zauważyłem, że spod skrzyni biegów coś wycieka (ślimaczy się), nie było plam pod samochodem ale jak ściągłem pokrywkę zabezpieczającą z pod spodu skrzynię w miejscu dźwigni sterowania zauważyłem iż do pokrywy został "nakapany" olej przekładniowy, wydobywający się między osię z dźwignią sterowania. Dla uwidocznienia sytuacji dodaję zdjęcia zrobione z pod samochodu oraz schemat aby było wiadomo o co chodzi.

Nie wiem czy to normalne, czy olej został nagromoadzony przez lata..dodam iż ilości wycieku oleju przekładniowego są raczej niewielkie

Proszę o poradę...

Czy można to jakoś uszczelnić....a może jest to normalka?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

UWAGA. Piszęc wyciek miałęm na myśli ślimaczenie się oleju przekładniowego.

post-3838-1212909459_thumb.jpg

post-1-1212909459_thumb.jpg

post-1-1212909460_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ja bym wolał to zrobić bo to jest olej ze skrzyni sprawdz pierwsze z ciekawości czy masz tam jeszcze olej ;-)

popytaj sie u mechanika za ile to ci zrobią

tylko nie słuchaj jak ci czasem powiedza zebys tam wlał uszczelnicz tak jak do silnika leja MotoDocotr, bo jusz słyszałem takie porady a to nie jest dobry pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie. W ASO powiedzieli 1834 zeta robocizna, sama uszczelka to grosze. A w warsztacie 1000 zeta. Narazie się wstrzymam (kontrolować olej w skrzyni co pół roku), ale szukam gdzie mogę zrobić to porządnie i taniej. Skrzynia jest do wyjęcia i do rozebrania tak jak do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już na forum.

Przypomnę;

- aby to zrobić prawidłowo, trzeba wyjąć skrzynię, a to wiąże się z grubszą robota + rozebranie połowy samochodu. Koszt uszczelniacza kilkadziesiąt złotych, Koszt wyjęcia skrzyni kilkaset.

- niektóre warsztaty robią wymianę za 200-300 zł polega to na przecięciu jakiejś tam części, a potem, po założeniu uszczelniacza, element ten jest spawany. Cała sprawa polega na umiejętnym spawaniu, bo po przegrzaniu uszczelniacz może ponownie cieknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

jarqk20, sprawdziłem olej - miałem go gdzieś z 4mm poniżej dolnej krawędzi otworu wlewu i kontroli oleju przekładniowego, dolałem więc do poziomu zaleconego przez producenta, weszło mi 0.25litra a do skrzyni wchodzi 3.4litra. Wydaje mi się, że ślimaczenie jest niewielkie.

Pozatym sprawdziłem czy dalej się ślimaczy a tam jak wytarłem ostatnio tak zostało, do pokrywki (osłony) też nic nie nakapało.

 

A więc narazie temat zamykam.

Pozdrawiam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Auto jak w temacie , kapie mi olej ze skrzyni biegów z miejsca gdzie wchodzi dzwignia zmiany biegów (jest tamtaki gumowy mieszek osłona).

Ktos miał podobny problem , jak i za ile temu zaradzić?

Z miejsca jak na foto

 

Przeniosłem do istniejącego tematu. Zapoznaj się z postami wyżej. - lepper_pl

post-8743-1216061640_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 lata później...

Witam.Mam podobny problem z tym nieszczęsnym uszczelniaczem może ktoś zna warsztat w Łodzi,który potrafi to zrobić bez wyjmowania skrzyni?Przyjmuję do wiadomości wszystkie podpowiedzi.Pozdrawiam.

 

Dodano: 16 lis 2012 - 18:55

Panowie. Czy zna ktoś jakiś warsztat w tej kochanej Łodzi ?

 

Dodano: 17 lis 2012 - 18:25

Panowie i Panie może znacie jakiś warsztacik w Łodzi, który się takimi rzeczami zajmuje ? Jestem otwarty na wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!