Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem z moją meganką. Powyżej 50km/h przy hamowaniu trzęsie mi kierownicą. Wynika to z tego, że notorycznie krzywi mi się prawa tarcza hamulcowa. Przez 5000 km założyłem już trzy komplety. I teraz znowu krzywa ( ciągle tylko prawa ). Poza tym po kilku hamowaniach prawa tacza jest wyraźnie gorętsza. Przy wymianie tarcz zakładane są nowe klocki, więc to nie ich wina. Czyszczone były zaciski, prowadnice, smarowany tłoczek. Przed założeniem tarcz piasta jest dokładnie czyszczona. I nic to nie daje. Tarcza nadal krzywi się.

Jeszcze jedno ciekawe spostrzeżenie. Mam wrażenie, że jeśli hamuje silnikiem i jednocześnie naciskam hamulec, bicie jest wyraźnie słabsze.

 

Tak zastanawiam jak może być przyczyna nieustannego wichrowania tarczy. Czy krzywa piasta może wpływać na tarcze ? Czy może szukać gdzie indziej przyczyny. Dodam że mam ABS, ale wygląda,że załącza się i działa on prawidłowo. A może coś z elastycznym przewodem jest coś nie tak. Spotkał się ktoś może z czymś takim ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tutaj pewnie będzie tkwił błąd, ale spróbuj podjechać do innego mechanika, żeby się też wypowiedział. A tymi komentarzami o najtańszych tarczach się nie przejmuj, niektórych jak widać nie ździwiło to, że TYLKO prawa tarcza się krzywi (co by było dziwne przy tarczach nawet lipnych, bo powinny się obie krzywić albo też sama lewa - nie ma reguły).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tymi komentarzami o najtańszych tarczach się nie przejmuj, niektórych jak widać nie ździwiło to, że TYLKO prawa tarcza się krzywi (co by było dziwne przy tarczach nawet lipnych, bo powinny się obie krzywić albo też sama lewa - nie ma reguły).
zastanów się co piszesz

na początku mówisz, że głupoty gadam, a potem sobie zaprzeczasz - sorry le to jest śmieszne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tarczach nawet lipnych, bo powinny się obie krzywić albo też sama lewa - nie ma reguły).

A ja sie z Tobą nie zgodze bo np w fieście zainwestowałem w ""super"" tarcze i prawa momentalnie obrywała - nowe klocki ją grzały a kałuże przy kraweznikach robiły reszte (tak przypuszczam) - na dobrym komplecie problem nie wystepowal.

 

Kiepskiej jakości tarcze mają to do siebie że po prostu nie trzymają parametrów i jedną możesz trafić super a druga nie będzie sie nadawać do użytku. A i tak po 10tys może sie okazać że powierzchnia jednej z nich wyglada jak maska po dzwonie..

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, ale nie trzy razy pod rząd ta sama strona. Tym bardziej, że następne założyłem innego producenta. Przymierzam się do wymiany piasty. Jak już to zrobię i przelatam kilka tysięcy km dam znać jaki są rezultaty.

 

Pozdro

 

[ Dodano: 2008-07-04, 08:07 ]

Wczoraj założyłem nową piastę i tarczę. Za kilka tysięcy okaże się czy to było to :).

 

I jeszcze jedno pytanie, bo nie chce już zakładać nowego wątku. Czy łożyska tylnej piasty w megane 1,6 8V z 1999 ( hamulce bębnowe ) różnią się w wersji z ABS i bez ( czy jest ich jeden typ, czy są różne np. średnice ). Gdzie zamontowany jest pierścień magnetyczny w bębnie ?

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2008-07-21, 00:35 ]

Zrobiłem 1500 km i nic nie bije. Wyglada ze to było to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Prawda jest taka, że każde tarcze można przegrzać i pokrzywić. Więc może przyczyna nie leży w samej jakości tarcz, czy ich marce ale w zbyt gwałtownym i długotrwałym hamowaniu samymi hamulcami podczas długich zjazdów w stromym terenie lub ostrego wyhamowywania z dużej prędkości. Mi też krzywiły się tarcze, a pierwszym objawem który idzie z tym w parze był charakterystyczny swąt palonych klocków :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie specjalnie jezdzilem delikatnie zeby to wykluczyc, krzywienie wystepuje po okolo 2 tys od zalozenia i w sumie ma miejsce od momentu w ktorym byly wymieniane lozyska w przednich piastach - swoja droga wbijane na hama mlotem wiec to pewnie w tym tkwi problem. Pewnie sa jakies mikroskrzywienia ktore wychodza dopiero po nagrzaniu tarczy i temu sie wichrują. Tak przypuszczam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pozwolę dopisać się do tematu.

Na przeglądzie na stacji pan powiedział mi, że mam krzywą lewą tarczę z przodu (tak go powiadomił komputer). Pytał czy bije mi przy hamowaniu - odpowiedziałem zgodnie z prawdą, że nie.

Moje pytanie brzmi, czy dźwięk ocieranio-szurania podczas pierwszych kilku(nastu) hamowań po długim postoju (słyszalny tylko z lewej z przodu) może być objawem pokrzywienia tarczy?, szuranie mija po kilku hamowaniach i potem hamulca z lewej już nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!