Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meg 1ph1, 1.6 8v odpala i gaśnie lub nie odpala wcale


kuubbaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem. Z dnia na dzień coś odbiło megance mojej dziewczyny (97 rok, 1.6 8v. na wielopunkcie, 90km). Dzień wcześniej normalnie śmigała i odpalała bez problemu, wieczorem po dojechaniu do domu została zgaszona, a rano już nie odpaliła tylko załapywała na sekunde i od razu gasła nie zależnie od tego czy pedał gazu był wciśnięty czy nie. Zacząłem w niej grzebać, odpiąłem aku, odpiąłem kość od kompa, było tam trochę płynu do spryskiwaczy i śniedzi (wyczyszczone, zapsikane kontaktem), poskładałem, i samochód zapalił normalnie i chodził ok 15min bez problemu do momentu zgaszenia. Na drugi dzień niestety ta sama sytuacja, lecz tym razem nawet nie załapał... i teraz po kolei zrobione tak:
1 Rozrząd sprawdzony, jest ok
2 Czujnik położenia wału wyczyszczony i sprawdzony, jest sprawny (240ohm)
3 Pompa paliwa 100% sprawna
4 Luzy zaworowe ustawione
5 Co dziwne, podczas pomiarów na kości cewek były następujące wartości na obu kościach:
przy włączonym zapłonie
pin 1- 0v, brak przejścia do masy
pin 2- 1.11v
pin 3- 11.98v (napięcie aku)
przy wyłączonym zapłonie za to
pin 1- 0v
pin 2 -0v
pin 3 - przejście do masy

Po poskładaniu wszystkiego do kupy samochód zaczął załapywać na kilka sekund i gasnąć, przy odpalaniu z gazem wchodził na ok 3tyś obr na 5/10sec i gwałtownie gasł, podczas tego na wykręconej świecy zauważyłem że w czasie kręcenia rozrusznikiem i krótkiej pracy silnika iskra jest ok, ale kiedy ma zgasnąć, wtedy iskra znika. 

Na koniec wyciągnąłem jeszcze raz komputer i zauważyłem że kilka pinów jest delikatnie przypalonych(pewnie zrobiło się delikatne zwarcie od tego płynu). Po włożeniu komputera spowrotem samochód odpalił od strzała i chodził normalnie, zapalał za każdym razem po zgaszeniu, ale po odstaniu ok 2 godzin historia zatoczyła koło i samochód znowu nie odpala. Myślicie że to może być uwalony komputer? Dodam że auto nie chce mi sie połączyć z komputerem diagnostycznym. Możliwe żeby od tego płynu coś mu się pomieszało i odcina iskrę zaraz po odpaleniu? Może ma ktoś jakieś pomysły co to może być? Bo mi póki co już się niestety skończyły... Z góry dzięki za pomoc. 

PS.
Komputer ma takie oznaczenia:
33770867_1678160162269062_3491650313901834240_n.thumb.jpg.b2f7129528da06c3c7930190bceeaf31.jpg

Edytowane przez kuubbaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kuubbaa napisał:

Na koniec wyciągnąłem jeszcze raz komputer i zauważyłem, że kilka pinów jest delikatnie przypalonych (pewnie zrobiło się delikatne zwarcie od tego płynu). Po włożeniu komputera z powrotem samochód odpalił od strzała i chodził normalnie, zapalał za każdym razem po zgaszeniu, ale po odstaniu ok 2 godzin historia zatoczyła koło i samochód znowu nie odpala.

Wszystko wskazuje, że na tych pinach przypalonych jest brak kontaktu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!