Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meg 1ph1, 1.6 8v odpala i gaśnie lub nie odpala wcale


kuubbaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem. Z dnia na dzień coś odbiło megance mojej dziewczyny (97 rok, 1.6 8v. na wielopunkcie, 90km). Dzień wcześniej normalnie śmigała i odpalała bez problemu, wieczorem po dojechaniu do domu została zgaszona, a rano już nie odpaliła tylko załapywała na sekunde i od razu gasła nie zależnie od tego czy pedał gazu był wciśnięty czy nie. Zacząłem w niej grzebać, odpiąłem aku, odpiąłem kość od kompa, było tam trochę płynu do spryskiwaczy i śniedzi (wyczyszczone, zapsikane kontaktem), poskładałem, i samochód zapalił normalnie i chodził ok 15min bez problemu do momentu zgaszenia. Na drugi dzień niestety ta sama sytuacja, lecz tym razem nawet nie załapał... i teraz po kolei zrobione tak:
1 Rozrząd sprawdzony, jest ok
2 Czujnik położenia wału wyczyszczony i sprawdzony, jest sprawny (240ohm)
3 Pompa paliwa 100% sprawna
4 Luzy zaworowe ustawione
5 Co dziwne, podczas pomiarów na kości cewek były następujące wartości na obu kościach:
przy włączonym zapłonie
pin 1- 0v, brak przejścia do masy
pin 2- 1.11v
pin 3- 11.98v (napięcie aku)
przy wyłączonym zapłonie za to
pin 1- 0v
pin 2 -0v
pin 3 - przejście do masy

Po poskładaniu wszystkiego do kupy samochód zaczął załapywać na kilka sekund i gasnąć, przy odpalaniu z gazem wchodził na ok 3tyś obr na 5/10sec i gwałtownie gasł, podczas tego na wykręconej świecy zauważyłem że w czasie kręcenia rozrusznikiem i krótkiej pracy silnika iskra jest ok, ale kiedy ma zgasnąć, wtedy iskra znika. 

Na koniec wyciągnąłem jeszcze raz komputer i zauważyłem że kilka pinów jest delikatnie przypalonych(pewnie zrobiło się delikatne zwarcie od tego płynu). Po włożeniu komputera spowrotem samochód odpalił od strzała i chodził normalnie, zapalał za każdym razem po zgaszeniu, ale po odstaniu ok 2 godzin historia zatoczyła koło i samochód znowu nie odpala. Myślicie że to może być uwalony komputer? Dodam że auto nie chce mi sie połączyć z komputerem diagnostycznym. Możliwe żeby od tego płynu coś mu się pomieszało i odcina iskrę zaraz po odpaleniu? Może ma ktoś jakieś pomysły co to może być? Bo mi póki co już się niestety skończyły... Z góry dzięki za pomoc. 

PS.
Komputer ma takie oznaczenia:
33770867_1678160162269062_3491650313901834240_n.thumb.jpg.b2f7129528da06c3c7930190bceeaf31.jpg

Edytowane przez kuubbaa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kuubbaa napisał:

Na koniec wyciągnąłem jeszcze raz komputer i zauważyłem, że kilka pinów jest delikatnie przypalonych (pewnie zrobiło się delikatne zwarcie od tego płynu). Po włożeniu komputera z powrotem samochód odpalił od strzała i chodził normalnie, zapalał za każdym razem po zgaszeniu, ale po odstaniu ok 2 godzin historia zatoczyła koło i samochód znowu nie odpala.

Wszystko wskazuje, że na tych pinach przypalonych jest brak kontaktu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!