Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pojemności i miejsca montażu zbiorników


marcel-ph1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam użytkowników Meganek I i II z instalacjami gazowymi! Mam pytanie. Jakie sa możliwości montażu zbiorników LPG w zależności od wersji nadwoziowej auta ( szczególnie interesują mnie sedany ) - tzn chodzi mi o pojemności i usytuowanie zbiornika ( w miejscu koła, wzdłuż, w poprzek samochodu) i w jakim stopniu zbiorniki ograniczają wielkość bagażnika. W zależności od tego planuję zakup Meganki. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie wielu moich znajomych którzy sami montowali gaz, lub wybierali auto z gazem szukali modeli z butlą w kole - zapas można mieć w bagażniku, lub jak w moim przypadku wozić go za fotelem kierowcy i cały bagażnik jest do dyspozycji. Jak potrzebuje kompletu miejsc w aucie to zapas idzie do bagażnika.

W przypadku MI zarówno w HB i sedanie do koła wchodzi butla 42l (37 do tankowania), a w bagażniku czysto i kurz nie ma sie gdzie zbierać :)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że jedynym rozsądnym miejscem na zbiornik - jest miejsce po kole zapasowym. Tak miałem i mam.

A koło zapasowe zostawiam w garażu. Nawet jadąc co roku do Chorwacji.

Nie wiem dlaczego - ale na takie wyznanie ludzie przeważnie robią wielkie "Oooo" i jeszcze większe oczy ze zdziwienia/strachu jak to tak bez koła?

Nawet sobie nie zdają sprawy jak wiele marek wypuszcza fabrycznie bez koła.

Mi wystarcza spray do kół i motoassistance - z których i tak przez ostatnie naście lat nie były potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak ,Optima :) Zapasowka w domu .Z tego co wiem to w niektorych modelach mercow za zapsowke trzeba doplacic :) Swoja droga czy ktos widział rozciety bark opony 175/70 R13 jakie sa w megi 1 ?? Bo ja jeszce nie.Ja mam butle Stako o poj 42 litrow we wnece koła zapasowego.Pasuje jak zrobione do megi specjalnie.Nadwozie to hatchback ale wneka koła chyba jest identyczna jak w sedanie.Jesli zalezy Tobie na poj bagaznika to przemysl dokladnei wybor miedzy sedanem a hatchbackiem - otworz obie klapy i zobacz czy ten drugi nie bedzie jednak praktyczniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie biorę pod uwagę zakup sedana- bardzo mi się podoba Meganka w tym nadwoziu, lub ostatecznie kombi- wydaje mi się że mają bagażniki zdecydowanie większe niż 5-drzwiówka. Do zbiornika w bagażniku przyzwyczaiłem się w R19, gdzie nie było wnęki po kole i butla musiała być w bagażniku. Skłaniam się ku takiemu rozwiązaniu, ponieważ bardziej podoba mi się pomysł butli z gazem w bagażniku, niż koła zapasowego latającego po nim na zakrętach, ale z drugiej strony Piok ma rację że koło można przenieść za siedzenie lub całkiem z niego zrezygnować, a zbiornik jest zamocowany na amen. W R19 między nadkolami mieściła się butla 60L w której mieściło się ok 50L gazu- ciekawe czy taka wejdzie do Megane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50l gazu, wchodzi do butli 60 a to już duża strata bagażnika (bo w kółko nie wejdzie)

W megi faktycznie nigdy kapcia nie złapałem (ale w poprzednich dwoch autach - 5 w ciagu 2 lat) , ale zbyt sobie cenie mój czas żeby czekać na assistance, dlatego koło mam ze sobą. Poza tym nie ma co sie oszukiwać jeżeli jeżdże autem w dwie osoby (za chwile 2+1) to mi to nie przeszkadza, choć zdarzayło mi sie zostawić koło w garażu jak była taka potrzeba :)

marcel-ph1, jest jeszcze jeden plus koła za siedzeniem (oczywiście o ile trafi sie kapeć) w drodze na wakacje nie trzeba wtedy opróżniać bagażnika żeby sie do niej dostać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtam mam pytanko założyłem gaz do Megi I,zbiornik w kole. Będąc na stacji kontroli poj. facet powiedział ,że tak nie może być. Megi ma numery nadwozia bite pod kołem zapasowym a zbiornik je zasłania. Wiem że Megi ma jeszcze nr. na tabliczce znamionowej i ma naklejkę na słupku pomiędzy drzwami. Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Fakt jest taki że dzisiaj nr. nadwozia to podstawa, silnik ponoć to część wymienna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskutowaliśmy juz o tym na forum jak poszukasz to znajdziesz, generalnie zmień stacje diagnostyczną i twój problem sie skończy, czasami po prostu trafia sie nadgorliwiec i sie czepia. Też mam butle w kole i na przegladzie nie było problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

W mojej Megance (II sedan) mam zamontowany zbiornik toroidalny IRENE o pojemności 53l. Przy tankowaniu wchodzi do 47l gazu. Pojemność bagażnika nie zmieniła się, zbiornik nie jest "grubszy" od koła zapasowego więc nic nie wystaje. Koła zapasowego nie wożę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!