Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana klapki recyrkulacji powietrza!


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry! 

Naszła mnie myśl na stworzenie dokładnej instrukcji wraz ze zdjęciami na dostania się do klapki recyrkulacji powietrza, która w naszych samochodach często się psuje. Na forum oczywiście znajdziemy wątki jak się dostać ale uważam, że są kiepski opisy jak wymontować.

 

1. Demontujemy wycieraczki! Klucz 16 odkręcamy dwie nakrętki wycieraczek i je demontujemy. Dodam, że warto się zaopatrzyć w ściągacz wycieraczek. Koszt jest mały w granicach (10-30)zł ale warto. Ułatwia to sprawę. Ja nie posiadałem i bawiłem się w ściąganie. Dokładnie obróciłem wycieraczki pionowo na szybie dwa razy trzonkiem od młotka puknąłem w uchwyt wycieraczek z dwóch stron i poszły.

2. Demontaż plastików na podszybiu. Okręcenie trzech śrubek "Torx" (Zdjęcie "Demontaż plastików podszybia"). Następnie zdejmujemy mały plasticzek, przykręcony śrubką numer 1 i 2. Później demontujemy mały plastik na zaczepy, który zasłania dostęp do filtra kabinowego i później lekko podważając ostatni trzeci plastik główny.  Uważać należy na zatrzaski białe, które są zaczepiane pod szybą.  

3. Przystępujemy do demontażu Plastiku, który osłania nam wentylator oraz element z klapką recyrkulacyjną. Należy odkręcić  jedną małą śrubkę "Torx od góry (Zdjęcie "Plastik osłonowy").

4. Wyciągamy filtr kabinowy. Podzielony na trzy kroki:

           Krok I odkręcenie dwóch śrubek (śrubokręt krzyżakowy). Demontaż osłony.

           Krok II odkręcenie dwóch śrubek "Torx" oraz odgięcie dwóch zatrzasków i zdejmujemy klapkę filtra.

           Krok III wyciągamy do góry filtr kabinowy. Lecimy dalej!!!

5. Odpinamy kostkę! Należy wysunąć zatrzask kostki do prawej strony samochodu oraz odginając kostkę do prawej strony auta odłączyć całą kostkę. Zdjęcie  "Wypięcie kostki".

6. Demontujemy cały wentylator, który zamocowany jest na dwóch śrubach sześciokątnych chyba o rozmiarze łba 10. Jedna jest przy pod kostką do wentylatora, do drugiej dostaniemy się od strony akumulatora. Zdjęcie "Demontaż obudowy wentylatora". Przesuwamy całość w prawą stronę samochodu i wyciągamy do góry całość. Odsłania nam się cały element z klapką.

7. Przystępujemy w następnym kroku do demontażu obudowy klapki. Odkręcamy dwie nakrętki i całość przesuwamy w prawą stronę samochodu (tak jak na zdjęciu widać rowki na śruby). Zdjęcie "demontaż obudowy z klapką".

8. Wyciągamy całą obudowę odpinamy trzy zatrzaski po obwodzie obudowy i mamy dostęp do klapki. Zdjęcie "Klapka".

 

Jeżeli masz już zakupioną klapkę z dobrymi kołami zębatymi należy wszystko złożyć w odwrotny sposób!! Dodam, że należy uważać na wszystkie zaczepy plastikowe, które już pod wpływem lat lubią się łamać. 

 

Dodatkowe informacje na temat klapki po zapytaniu się w aso: 

"Klapa o numerze 7701208270 jest na zamówienie 7-10 dni roboczych, koszt 520,13 zł."

 

Jeżeli ktoś ma dostęp do sprawnej klapki chętnie odkupię.

Mam nadzieję, że post się komuś przyda!!!

Pozdrawiam.

 

Demontaż plastiku podszybia.jpg

Plastik osłonowy.jpg

Wyciągnięcie filtra kabinowego.jpg

Wypięcie kostki.jpg

Demontaż obudowy wentylatora..jpg

Demontaż obudowy z klapką.jpg

Klapka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie szukałem na innym forum odpowiedzi na to jak się dostać do tych zębatek. Powiedz mi czy to jest ta sama część, która jest na zdjęciu niżej, tylko od strony kabiny? U mnie jest taki problem, że jak chce żeby wiało na szyby to leci na maxa na nogi i podejrzewam, że to jakaś zębatka od układu sterowania strumieniem się wyrobiła. Czy nie da się dostać od środka do tych elementów?

Jakby ktoś wiedział gdzie dostać takie zębatki, bądź cały element to też bym prosił o taką informację:)

IMG_20190102_143941.jpg

Edytowane przez dzikusek167
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!