Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Do Chorwacji moją Megane (i inne dalsze trasy)


martbex

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem się tylko pochwalić, wróciłem właśnie z wakacji w Chorwacji. Moja Megi zrobila ponad 4000 km bez oczywiscie zadnych problemow.

LPG w HR kosztuje 3,35 KN, a wiec jakies 1,6 pln, bede tam chyba tankowal.

A wy gdzie byliscie najdalej swją Renią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Renia dojechała na Korsykę i to na raz, bez żadnych noclegów. Poza tym regularnie musi jeździć do Włoch, do Turynu, bo pańcia ma takie widzi mi się :)

I póki co nie nawaliła, ale ostatnio na polskim asfalcie stroi fochy z tym "injection fault" (opisane już w technicznym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem się tylko pochwalić, wróciłem właśnie z wakacji w Chorwacji.

 

Ja tam właśnie startuje ok. końca lipca do Makarskiej. :)

Jak jechałeś ? Przez węgry czy przez austrię ? I ile Ci to zajęło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę razy byłem, co prawda nie renówką ale poldolotem, objechałem bez problemu.

Mogę dać parę rad

1 jechać w tygodniu, nie w piątek lub niedzielę, korki na bramkach na autostradach.

2 zawsze używałem http://www.viamichelin.com do planowania trasy, na domyślnych ustawieniach czas przejazdu zawsze sprawdzał mi się mniej więcej 90-95%, wliczając postoje

3 zawsze jeżdżę przez Słowację (Zwardoń, Bratysława, za Żyliną zaczyna się autostrada) potem Węgry wzdłuż granicy A/HU jakieś 240 km. potem obowiązkowo Słowenia jakieś 18 km z tankowaniem na ful benzyna jest ok 0.10 EUR tańsza niż w Austrii i Chorwacji potem na autostrady chorwackie http://www.hac.hr/

Jeździłem też przez Austrię (winetka 10 dni 7.6 EUR) ale zrezygnowałem bo są straszne korki przez Słowenię. Teraz Słowenia wprowadziła winetki 35 EUR na 6 miesięcy i nie ma krótszych.

W Polsce odradzam przejazd DK69 Bielsko-Żywiec korki niesamowite, chyba, ze jedzie sie nocą.

 

pawelli jak bym miał Ci doradzić jedź na Zwardoń, tylko nie na Kraków

Proponowałbym Kielce - Miechów - Olkusz - Trzebinia - Chrzanów - Oświęcim - Kęty - Kobiernice - Żywiec - Zwardoń.

Z moich wyliczeń wynika, że jadąc spokojnie powinieneś dojechać do Zwardonia w ciągu 4-5 godz. Potem jakieś 3-4 godz. Słowacji, 3-4 godz. Węgry i jesteś w Chorwacji

Gorican - Sestanovac tj 527,5 km zapłacisz 210 KN czyli jakieś 120 PLN. Przejazd zajmie Ci przynajmniej 5 godz. samej jazdy pod warunkiem że nie będziesz stał pod Zagrzebiem (ostatnio stałem 3 godz. :) )

Czasy przejazdu bardzo zależą od stylu jazdy i mogą być krótsze lub dłuższe.

Oczywiście sam decydujesz jak jechać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Megane najdalej była w Turcji (nie ja prowadziłem) i w Wielkiej Brytanii (to już moja trasa). Do Chorwacji jechałem autokarem, przez Austrię i w nocy były straszne korki, także nie polecam przez ten kraj :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy od lat jeździ przez Słowację -> Wegry (Budapeszt) -> Chorwacja (Zagrzeb, Split, Makarska) - zresztą ja tamtędy jechałem ze znajomymi unolotem. I trasa jest OK.

Wiec pewnie wybiorę tą trasę - sprawdzoną.

Nawet od Budapesztu jest podobno autostrada do Splitu wiec powinno być OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autostrada jest, to prawda, ale nie na całej trasie, jeszcze Węgrzy budują parę odcinków.

Ale ciekawi mnie ile stracisz na przejazd zakopianką i potem w Budapeszcie?

Zresztą najgorzej jest do polskiej granicy potem to już spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki, że pociągnę temat w inne rejony ale może macie sprawdzone kempingi na trasie do Włoch, a dokładniej to północna część Włoch, południowy-wschód Francji, Czechy? Za każdy link bardzo dziękuję, wybieram się w te rejony za m-c z moją Megi, kobietą i namiotem w ciemno :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śpij na Słowacji lub w Czechach, wyjdzie Ci mniej więcej w połowie drogi.

Jakbyś chciał we Włoszech to proponuję kamp na Punta Sabbioni na przeciw Wenecji (ok 1godz. statkiem) http://www.camping-miramare.it/ problem jest tego typu, że trzeba przespać min 2 noce. A ponieważ jedziecie na wczasy to proponuję doleciec na PS przespać się rano wyskoczyć do Wenecji a następnego dnia pojechać dalej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!