Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibrujący (hałasujący) pasek wieloklinowy 1.


artkol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Podczas wymiany paska wieloklinowego silnik 1.9 dci (f9q 812) w warsztacie stwierdzili rozwarstwianie sie koła pasowego wału korbowego (7-mio rowkowego) napędzającego ten pasek.

Po wymianie tego koła (założono zamiennik) pasek wpada w wibracje (strasznie hałasuje) miedzy kołem klimatyzacji a wymienionym kołem pasowym na wolnych obrotach i przy ruszaniu. Napinacz (miedzy kołem pasowym a kołem alternatora) pracuje prawidłowo i nie hałasuje. Koło alternatora (alternator) orginalnie nie posiada sprzęgiełka.

 

W warsztacie stwierdzili, że koło pasowe (guma w nim zawarta) w związku z tym, że jest nowe usztywniło cały układ i nie amortyzuje wibracji paska.

 

Czy może ktoś się spotkał z takim przypadkiem i wie jak rozwiązać go? Pewnie koło alternatora za sprzęgiełkiem załatwiłoby sprawę ale ten model scenica nie posiadał alternatora z takim sprzęgiełkiem.

 

 

Pozdrawiam

Artur

 

[Dodano 2008.07.25]

 

Problem rozwiązany - orginalne koło renault-renault jest elastyczniejsze niż zamiennik. Wymieniłem zamiennik na koło orginalne i po uruchomieniu silnika żadnego hałasowania paska, silnik pracuje cichutko. Jak nie ma sprzęgiełka na alternatorze to koło pasowe musi amortyzować wibracje paska. W tym przypadku zamiennik nie odpowiada orginałowi.

 

Zamiennik (7-rowkowy) użytkowany 500 km mogę odstąpić za pół jego ceny. Sądzę, że będzie działał prawidłowo gdy samochód posiada koło alternatora ze sprzęgiełkiem.

 

Złamałeś 5 pkt regulaminu. Post poprawiłem. lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj miałem ten sam problem zakupiłem koło podróbkę i po 4 miesiącach się rozwarstwiło założyli mi drugie i po 20 km!!!to samo więc kupiłem nowe a w zasadzie 2 szt bo kupiłmi brat nie wiedział że kupiłem więc mam 2 szt jakbyś chciał to mam orginał renault retko nie kupuj podrobionego bo trzaśnie jak u mnie i to 2 szt dobrze że kasę zwrócili za orginał w serwisie chcieli 700 pln ja kupiłem po 200 i po 230 pln orginał polecam pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie orginalne koło pasowe rozwarstwiło się po 115 000. Na zamienniku nie widzę żadnego zużycia. Problemem jest, że pasek wpada w wibracje przy wolnych obrotach i hałasuje.

 

Multi, możesz załączyć zdjęcie tego orginalnego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki ale jutro bo dziś już za późno jutro masz jak w banku a co do wibracji we czawrtek właśnie pezyjeżdża do mnie do hurtowni naprężacz SKF bo orginał się już zużył i muszę wymienić mam straszny hałas na jałowym i dowiedziałem się że to naprężacz we czawrtek wstawiam a co do koła to nie zakładaj podróby słowo daję dwa mi się rozwaliły sprawa jest właśnie w INTER CARSIE złożona do rozpatrzenia nie chcę juz kolejnego maiłem dwa firmy CORTEGO i dwa jak pisałem wcześniej się rozwaliły kupiłem orginał i szawgier przejezdżając mi kupił więc mam dwa jakbyś potrzebował różnią się podróba od orginału tym ę podróba jest wprasowywana a orginał zalewany jutro foto !! narka

 

[ Dodano: 2008-07-23, 20:50 ]

Oto foto ale sorty za jakość córka w górach z aparatem a to z komórki

koło ma kod :7700115309 Renault -Dayco

post-4326-1216754019_thumb.jpg

post-1-1216754019_thumb.jpg

post-1-1216754020_thumb.jpg

post-1-1216754021_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Też mam podobny problem. Pasek alternatora mi drży i coś strasznie żęźi na wolnych obrotach jest trochę ciszej ale jak tylko dodam trochę gazy do jest strasznie głośno.

Byłem u mechanika i stwierdził że to łożysko w kole pasowym klimatyzacji.

Nie może dla mnie tego nigdzie znaleść, chciałbym sam poszukać ale niebardzo wiem jakiego mam szukać i nie jestem pewien czy to napewno jest to.

Pasek mi tak drży że aż siłownik od naciągu paska czasem dotyka o pasek i trze po nim.

A jeszcze jakie mam autko:

Renault Megane Scenic I (chyba phII)

1.9 dTi F9Q A7

1999 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Koledzy!!!

Czy mógłby mi ktoś mniej więcej opisać jak wygląda "rozwarstwione" koło pasowe??? Mam bardzo podobny problem ze stukotem w mojej Megance II 1.9 dCi 2003 rok

 

Wie ktoś może jak odkręcić to koło??? gdzie go można zablokować, żeby się nie obracał???

Edytowane przez Jacenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też miałem problem z paskiem. Rozwarstwiał się i urywał, tak że przez jeden czas jeżdziłem na pół pasku. Wymieniłem na nowy firmowy i dalej telepało go, sądziłem że to wina napinacza ale nie zdążyłem sprawdzić jak pasek pękł i podciągneło go do paska rozrządu i ten pękł. Dostały dwa zawory.Części i robociza 2 lata temu to 1200 zł u znajomego mechanika. Znowu nowy pasek i znowu go telepie. Przeczytałem gdzieś że to wina rolki na alternatorze tej ze sprzęgiełkiem. Nowa 30 zł i koniec z wibracjami paska aż do dziś. Ta rolka powinna zabierać alternator tylko w jedną strone a w drugą terkotać jak w rowerze. To fachowo się nazywa tłumik drgań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zdjęciu koła przy zmianie rozrządu to koło dało się rozdzielić na 2 części. Przy składaniu założyliśmy je z powrotem i działa normalnie.

Czy były koła pasowe 2-częściowe?

 

U mnie nie ma żadnych niepokojących objawów, pasek nie drży, wszystko pracuje cicho i równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!