Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

przekaźnik od poduszek


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

 

Jakiś spory czas temu, w innym dziale poruszałem temat odnośnie swiecącej (niegasnącej) kontrolki od poduszek powietrznych. Dziś sie okazało że wina jest zepsuty przekaźnik o nazwie autolive AC6 (jak dobrze pamietam nazwe). Czy miał ktoś kiedys taki problem i jak tak to gdzie coś takiego kupił, bo na allego zerkałem i nie ma.

 

Co Wam jeszcze powiem to, ze podczas przegladu Diagnosta nie puścił auta ze wzgledu na niesprawność poduszek co sygnalizuje swiecąca kontrolka. Rozmawiałem z elektrykiem i powiedział ze mozna odłączyc kontrolke i nie będzie raziła swym pomarańczowym blaskiem, ale czy wtedy Diagnosta podbije przeglad ?? Mieliscie taki przypadek ??

 

Bede wdzieczny za pomoc bo urlop mi sie niedługo zaczyna a auto dopuszczone jest na 14 dni.

 

Pozdrawiam

dubik77

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisząc przekaźnik masz na myśli sensor montowany w centralnej części przy lewarku zmiany biegów? Jesli o to chodzi to jest na allegro koleś o nicku airbag serwis czy jakoś tak i on robi resety sterowników i później wszystko działa jak nowe. Mnie to kosztowało 100wke (standardowa cena za reset sensora)

BTW nie rozumiem dlaczego diagnosta nie podbił Ci przeglądu, przecież to jest "tylko" wyposażenie samochodu tak jak radio, zapalniczka czy elektryczne szyby. Ja osobiście pojechałem na przegląd autem bez poduszek (były zdemontowane) kable wisiały z kierownicy, poduszki pasażera też nie było i nawet nie mruknął.

Może jedź na inną stację i zapytaj po prostu czy będą robić problem czy nie :mrgreen:

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę o tym resecie sterowników i hmm ... elektryk u ktorego byłem i u którego bede ponownie jutro aby zdemontowac ten uszkodzony sterownik mówił ze tez to robi w przypadku kiedy ktos kupuje uzwywany z wypadkową historia sterownik. Czy z obecnym sterownikiem moze to zrobic nie wiem, ale wydaje mi się że popsół sie on inaczej. Mówił cos o zerowym potencjale (napieciu) ... to ze nie ma nigdzie zwarcia na wtyczkach. Nie znam sie na tym i dlatego taki potok niezgrabnych słów z mojej strony. Ale dzięki meganecoupe02 za podpowiedzi, które jutro wykorzystam w warsztacie.

 

Z tym Diagnosta to dla mnie też dziwna sprawa bo znajomy też w Kangoo ma swiecąca lampke od poduszek i nikt nic nie mowił. A Twoje wiszace kabelki niezle musiały wygladać :mrgreen:

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dubik77, a czy Twoje auto miało kiedyś dzwona? bo jeśli nie to ja bym najpierw posprawdzał kostki pod fotelami, później przy napinaczach (wystarczy odchylić plastiki przy fotelach), jeśli to nie pomoże to zwijacz poduszki w kierownicy. Jeśli gdzieś nie łączy przy częściach które wymieniłem to może byc przyczyna problemu. U mnie dziś zaświeciły się kontrolki poduszek w czasie jazdy jak pasażer odsunął fotel i załatwiłem to od razu w czasie jazdy, więc problemu nie ma :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 dzwona w 100% nigdy nie miał, wiec dlatego ten problem mnie tak dziwi. Jakiś czas temu sprawdzałem styki pod fotelem pasażera, a pod swoim nie bo tam jest ta szufladka i myślałem ze nie ma tam takich styków, ale zerkne i sprawdze.

Jak rozmawiałem wczoraj z elektrykiem to mówiłem że moze jakiś styk gdzies sie poluzował i że moze jest koniecznosc kopania i szukania, ale podobno komputer wykazałby brak takiej łaczności. O zwijacz poduszki dzis zapytam ... dzieki za podpowiedzi.

 

Tak mi sie przypomniało, że ta przygoda ze świecącą kontrolką zaczynała się tak że troszke się paliła a potem gasła. Jak jechałem np. z Wroclawia do Warszawy to podczas postoju w Bełchatowie, gdy wyłaczyłem silnik po jego ponownym starcie problemu niebyło i kontrolka sie nie paliła. Jak dobrze pamiętam to również gdy ruszałem filtrem kabinowym to gasła. Ale tak było tylko na poczatku i nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.

 

Miłego dzionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewien, ale jeśli filtr kabinowy jest nad nogami pasażera to może wypięła się wtyczka od poduszki pasażera. Nie jest to ciekawe zajęcie bo trzeba szukać, jak już się masz za to zabrać to kup kontakt spray do instalacji elektrycznych i przy okazji psiuknij te sprawdzane kostki. Najczęściej są to kostki pod fotelami bo one często jeżdżą do przodu i do tyłu :mrgreen:

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisząc przekaźnik masz na myśli sensor montowany w centralnej części przy lewarku zmiany biegów? Jesli o to chodzi to jest na allegro koleś o nicku airbag serwis czy jakoś tak i on robi resety sterowników i później wszystko działa jak nowe. Mnie to kosztowało 100wke (standardowa cena za reset sensora)

 

Czyli jeśli auto miało dzwon, kupuję nowe poduszki, sensor, napinacze. Jadę do tego magika, on robi reset za 100 zł i mam sprawną instalację zderzeniową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się jerry, nawet nie musisz do niego jechać, wystarczy wysłać do niego, a on Ci odeśle sprawny sensor.

Sensora nowego nie kupujesz, on resetuje Twój sensor po zderzeniu i kasuje z jego pamięci owe bum. To jest plus bo będziesz miał oryginalny sensor do Twojego konkretnego modelu i wiadomo że zadziała w razie czego bez problemów.

 

Aha jeszcze jak będziesz kupował napinacze uważaj żebyś nie trafił na angliki bo maja po drugiej stronie czujnik zapiętych pasów (taka drobna uwaga) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mam przekaźnik w reku i jest to ten o którego umiejscowienie meganecoupe02 pytałeś parę postów wyżej, czyli przy lewarku zmiany biegów.

Teraz czytam to piszecie z jerry i zastanawiam się czy ten przekaźnik to to samo co omawiany przez Was sensor. I czy własnie z tego przekaźnika mozna kasowac jakieś bledy których po podłącznieu do kompa nie było :mrgreen: Auto tak jak pisałem nie miało zadnego "bum" i z tego co zrozumiałem u elektryka to popsuł się tak jak moze psuć sie przekaźnik w telewizorze. Wspominał coś ze mozna go naprawiać wiec czy to o taka naprawe chodzi o której piszesz meganecoupe02 :) Jezeli tak to gdzie szukać wybawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dubik77, jeśli jest to taka aluminiowa puszka z szerokim wejściem elektrycznym (pomarańczowym albo żółtym) to jest to właśnie ten sensor. To z tego pudełka kasuje się błędy. Błędy te jednak to tylko tzw software, czyli tak jakby oprogramowanie i można je załatwić komputerem, jeśli jednak uszkodzenie jest mechaniczne to już potrzebny będzie dobry elektronik lub nowy (ale używany) sensor o tym samym numerze,

Teraz pojawia się problem bo nie wiadomo jakie jest to uszkodzenie.

Jeśli twierdzisz że dzwona nie było, to może być mechaniczne.

Z drugiej strony, komputer powinien (chyba) wykazać uszkodzenie mechaniczne tak jak np odpięty napinacz.

Możesz odszukać tego gościa z allegro o którym pisałem wcześniej i jego zapytać, to jest chyba jego numer 602521488. Mi wytłumaczył to wszystko łopatologicznie i zrozumiałem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to ta aluminiowa skrzynka ;-) i dzięki meganecoupe02 za numer telefonu, jutro dryndne i może gość coś podpowie. Czy to uszkodzenie mechaniczne czy elektroniczne tego nie wiem ... wiem w 100% ze będąc na dwóch kompach zaden z nich nie wykazal żadnych błedów.

Elektronik mówił jeszcze ze mogło to sie stac kiedy silnik nie chcial odpalic i był krecony troszke dłuzej. A własnie tak kiedys mialem nim zaczela sie poduszkowa przygoda ... moze ma to jakies powiazanie.

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za pomoc :mrgreen: :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha jeszcze jak będziesz kupował napinacze uważaj żebyś nie trafił na angliki bo maja po drugiej stronie czujnik zapiętych pasów (taka drobna uwaga) :mrgreen:

Ale sygnalizacja niezapięcia pasów nie jest istotna dla działania poduszek....:)

A gdzie znajduje się sensor w Scenicu phI? I czy do poprawności działania systemu potrzebny jest wyłącznik uderzeniowy?

Wracając do procedury. Na odłączonym aku podpinam wszystkie elementy, podpinam aku, przekręcam kluczyk i kontrolka poduszek gaśnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sygnalizacja niezapięcia pasów nie jest istotna dla działania poduszek....:mrgreen:

 

nie, nie jest, ale jak masz już płacić za napinacze to po co sobie robić dodatkowy kłopot z podłączeniem tego czujnika :)

 

Nie musisz odłączać akumulatora, natomiast koniecznie musi być wyłączony zapłon, czyli robisz wszystko bez kluczyka w stacyjce bo wtedy nie ma szans że coś wystrzeli.

Podłączasz wszystko, przekręcasz kluczyk, czekasz kilka sekund i wtedy się okaże czy wszystko jest ok. U mnie od razu nie zgasło, ale zajrzałem do kostek pod fotelami i tam nie było styku więc przeczyściłem i cieszyłem sie sprawnymi poduszkami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodzenia i daj znać jak się czegoś dowiesz bo tez sie zainteresowałem tym tematem :mrgreen:

 

Cały czas pamiętam ze mam poinformować Cię o tym jak zakończy się przygoda z naprawą przekaźnika, ale jak narazie na numer który podałeś nie moge się dodzwonić a na allegro takiego samego jak narazie brak ... wiec sprawa w zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!