Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Megane I ph II] problem chyba z silnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

mam mega problem z moją Megi. ogólnie to silnik zgasł i nie chce zapalić. może to sie wydawać banalne ale napisze co sie działo na chwile przed zgaśnięciem. na zakręcie około 90stopni w lewo i prędkości 20-30 km/h przednia oś (tak mi sie wydaje że to to) zaczęła jakoś dziwnie szarpać i "skakać", wiec od razu wcisnąłem sprzęgło z myślą że za duże obroty były (ok 2000). jednak po wyjściu na prosta okazało sie że silnik zgasł. próbowałem odpalić ale silnik kręcił bez żadnego skutku. na pych też sie nie dało odpalić. czy ktokolwiek wie co mogło sie stać? za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam, na rozrząd, niestety, :-?

Wyjmij filtr powietrza i sprawdź czy z niego dmucha jak kręcisz silnikiem, jak dmucha to na bank masz rozrząd.

Przygotuj kasę tak ok 2000, głowica do zdjęcia, wtedy okaże się co dalej.U mnie poszły 4 zawory ssące na 2 i 3 cylindrze, gdzieś nawet ma je jeszcze w garażu :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisz dokładnie jakie są objawy przy rozruchu, ale dokładnie, pomoże to postawić jakąś diagnozę.

W pierwszej chwili powiedziałbym, że to rozrząd, też tak miałem, ale może to też być brak paliwa, czyli pompa padła.

Sprawdź czujnik położenia wału, rozłącz, wyczyść, spryskaj kontaktem wszystkie widoczne wtyczki czujników, albo przynajmniej spróbuj je podociskać.

Możesz też podjechać na komputer być może coś pokaże.

Posłuchaj, czy słychać pompę po przekręceniu kluczyka? Ale uwaga będzie ją słychać po dłuższym postoju.

 

Przeszukaj Forum Megane Coupe pod kontem podobnych objawów, pomoże Ci to zdiagnozować problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód już stoi u mechanika. i ze wstępnych oględzin wiem że to nie rozrząd. z tego co mówił mechanik pompa paliwowa sie zepsuła lub filtr paliwa sie bardzo zabrudził. bardziej prawdopodobna jest pompa. jak będę odbierał samochód to sie dokładnie wypytam i napisze na forum.

 

 

 

dziś odebrałem Megi z warsztatu. jednak mechanik nie chciał mi powiedzieć zbyt wiele. dowiedziałem sie tylko że silnik nie zapalał bo był jakiś problem z kostka od kabli. z co do tych wstrząsów podczas zakrętu to dowiedziałem sie że mam do zrobienia zawieszenie (prawdopodobnie wystarczy wymienić gumy przy stabilizatorach wahacza). jak skończy sie urlop w moim zaufanym warsztacie to podaje i sie dowiem konkretnie i może sie uda że zrobie to sam w garażu.

 

P.S. za zrobienie tej kostki mechanik zawołał 50zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!