Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Blokada rozruchu - ??


Miszka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum!

 

Od 2 tygodni jestem właścicielką Meganki 1.4 16V AIR, po zakupie postawilam go na parkingu. Na razie nie zarejestrowałam, bo w Gdańsku jest z tym problem, wiec za bardzo nie wyjeżdżałam.

 

Dziś chciałam wyjechać, włożyłam kluczyk do stacyjki i przekręcając nacisnęłam na przycisk na kluczyku (tak mi się przynajmniej wydaje, że nacisnęłam). Włączyły sie różne lampki kontrolne, ale nie dało się uruchomić samochodu. Tak jakby się włączyła jakaś blokada, która nie dała uruchomić samochodu.

Wysiadłam z samochodu, zamknęłam drzwi i nacisnęłam zamek centralny - samochód sie zamknął, ale jednocześnie się włączył alarm, którego dźwięk się nasilał. Po otwarciu samochodu alarm się wyłącza... Uruchomić samochodu nei mogłam nadal...

Otworzyłam maskę, wyłączyłam alarm, nic to nie dało...

Nawet zdjęłam minusową klamrę z akumulatora, też to nic nie dało...

Skończyło się na tym, że zostawiłam samochód na parkingu, wyłączając mu alarm (wyłączyłam, bo inaczej zaczyna piszczeć).

 

[glow=red:542c0d0af7]Zwracam się do Panów - fachowców[/glow:542c0d0af7] z pytaniem: co powinna zrobić [glow=yellow:542c0d0af7]blondynka[/glow:542c0d0af7] w takiej sytuacji? ;-)

 

Nie wiem, jak narozrobiałam :roll: Nawet nie jestem pewna od czego się zaczęło... Taraz, podsumowując, nie odpala, i włącza się alarm....

 

[shadow=red:542c0d0af7]P O M O C Y !!! [/shadow:542c0d0af7] :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...chciałam wyjechać, włożyłam kluczyk do stacyjki i przekręcając nacisnęłam na przycisk na kluczyku (tak mi się przynajmniej wydaje, że nacisnęłam).

 

Raczej napewno nacisnęłaś przycisk na kluczyku, a wtedy załączył się immobiliser (blokada zapłonu) i na zegarach u góry, na środku powinna migać dioda. Zapewne, gdy próbowałaś odpalić, to silnik kręcił, ale nie zapalił? W takim przypadku powinnaś jeszcze raz nacisnąć przycisk na kluczyku i powinien już odpalić. Jeśli chodzi o alarm, to nie wiem, bo u siebie tego nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaśko, dzięki za szybką reakcję!

 

Dioda miga, tak jest. Ale silnik nie kręcił :mrgreen: Słychać było, że coś reaguje, czyli coś cyka.

A przycisk naciskałam na kluczyku, i nic to nie dało :)

Też pomysłałam, ze to immobilliser, tylko jak go teraz odblokować? :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odblokować powinien się poprzez naciśnięcie przycisku na kluczyku, ale nawet gdyby nie był odblokowany, to powinien "kręcić" - ale nie odpalić, a napisałaś, że nie kręcił, tylko coś cykało - więc może to coś poważniejszego, nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, a co masz na myśli?

jak alarm wariuje, to ogólnie chyba musi być ok z akumulatorem?

 

 

Ogólnie auto kupowałam w komisie Renault Zdunek, więc przed odbiorem było wszystko sprawdzane. Parę razy nim wyjeżdżałam, też nie było problemu. A teraz jakoś pechowo wyszło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę swoje trzy grosze, Waldek708 ma rację, u mnie po częściowym rozładowaniu akumulatora uruchomił się alarm, którego w żaden sposób nie mogłem rozbroić. Pomogło przełożenie akumulatora z innego samochodu. Po rozbrojeniu alarmu, zapaleniu silnika przełożyłem z powrotem mój akumulator do samochodu. Dlaczego takie kombinacje - stało się to na parkingu przed Jaskinią Niedzwiedzią w Sudetach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja proponuję zrobić tak.

Wejść do auta, zamknąć drzwi i nacisnąć na pilocie zamykanie poczekać 2-3 sek i ponownie otworzyć z pilota auto. Jeżeli wszystko jest OK to auto powinno odpalić.

Jeżeli to nie pomoże to wina może leżeć tylko i wyłącznie po stronie akumulatora.

Poproś kogoś, żeby użyczył Ci na parę minut akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

Jezeli chcesz miec kod, o ktorym mowa musisz udac sie do ASO (autoryzowany serwis obslugi) Renaulta, podac z dowodu rejestracyjnego swoj numer VIN autka i oni na jego podstawie powinni podac Ci 4ro cyfrowy kod (przynajmniej w mojej Reni jest 4ro cyfrowy).To moze kosztowac :/

Zanim to zrobisz sprawdz w papierach czy gdzies nie masz jakiegos kodu 4ro cyfrowego wpisanego, moze jakas karteczka zotla? :mrgreen: Tylko go na forum nam niepodawaj piszac "mam kod 1234 to to?" :)

Warto tez zadzwonic do kogos kto Ci to auto sprzedawal,opisac sprawe i zapytac sie czy nie moga pomoc. Kazdego sprzedawce obowiazuje rekojmia!

 

Jak kod sie wklepuje w twojej megi nie wiem bo nie wiem jaki masz rocznik ale w mojej, rok '96 wyglada to tak,ze: wsiadasz do autka :) patrzysz sie na deske rozdzielcza, na jej srodku na gorze mruga czerwona dioda (oznacza to, ze immobilajzer jest aktywny i nigdzie nie pojedziesz). Na srodkowej konsoli, tam gdzie sa pokretla od nawiewu itp znajduje sie przycisk otwierania / zamykania centralnego samka w samochodzie. Spogladasz na swoj kod :) Powiedzmy ze jest on taki: 4522. Naciskasz ten przycisk tak jak sie ZAMYKA megankei trzymasz patrzac sie jednoczesnie na mrugajace swiatelko do immobilajzera. PO nacisnieciu i przytrzymaniu powinno zgasnac i zaczacmiarowo migac, odliczasz 4 mrugniecia (1 cyfra z kodu), jak mrugnie 4 razy puszczasz. Ta czynnosc powtarzasz dla kazdej z kolejnych cyfr (czyli naciskasz i mruga 5 razy, puszczasz),itp. PO ostatniej cyfrze tak wklepanej dioda immobilajzera powinna zgasnac calkowicie.

Nic dziwnego w tym nie bedzie, ze jak bedziesz naciskac przycisk od zamykania wprowadzajac swoj kod autko bedzie sie zamykac itp. w koncu przycisk od zamyknaia autka sie naciska :)

 

Koledzy wyzej maja racje,akumulator mogl pasc, co oznacza wydatki najprawdopodobniej :/ Ale niekoniecznie. Akumulator trzeba sprawdzic, zmierzyc mu zasilanie na klemach na poczatek.

 

Jak u mnie mam wlaczony immobilajzer i chce zapalic autko, autko kreci silnikiem ale nie zapala sie, bo odcina sie doplyw paliwka do autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak u mnie mam wlaczony immobilajzer i chce zapalic autko, autko kreci silnikiem ale nie zapala sie, bo odcina sie doplyw paliwka do autka.

dlatego skłaniam się do akumulatora.Miszka, pisała,że u niej silnik nie kręci,jest tylko jakieś cyk :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[shadow=red:63542dca5f]Panowie, jesteście wielcy!!![/shadow:63542dca5f]

 

co bym bez was zrobiła :mrgreen: no i bez Pana-stróża na parkingu :)

 

Sumienie mi nie dawało spokoju, meganka również, więc po sniadanku udałam się na parking. Tym razem centralnym nie dało się otworzyć (otwierałam kluczykiem), nawet kontrolki się nie wszytskie włączyły przy próbie uruchomienia. No to myślę - akumulator... mieli Panowie z forum rację.

Przyszedł Pan-sróż parkingowy, podłączył mój akumulator do swojego Clio, i po 10 minutach poszło :)

jeśteście wielcy! pojadę do przyjaciół w Rumii, trochę naładuję akumulatorek :)

 

No i pewnie szykuje się wydatek, bo ten akumulator wygląda na taki, jakby był od początku :shock: , pierwotny... hm....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!