Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic u partnera Renault w Toruniu


apryjom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jestem nowy na forum. Szukam rodzinnego samochodu i nasz wybór padł początkowo na Lagunę kombi a ostatnio na Scenica II.

Lagun kombi obejrzałem już całkiem sporo, w większości od handlarzy, przyprowadzone bądź to z Niemiec, Francji, Belgii czy Holandii. Generalnie żadna z nich nie nadawała się do podjechania z nią do serwisu i sprawdzenia. Główne przyczyny to przekręcone liczniki, ewidentne dzwony itp.

 

Ostatnio sprawdzałem tego Scenica:

 

http://uni-car-dwa.auto.com.pl/index.php?w...be31&all=19

 

Czy ktoś może się wypowiedzieć co może widac w nim juz ze zdjec?

 

 

Nie chce wam sugerować niczego i napisze niedługo jakie sa efekty przeglądu. Generalnie zgadzam sie z tym, co ktoś napisał wcześniej na tym forum, odnośnie sprawdzania stanu technicznego pojazdu w salonie w którym następuje jego sprzedaż. O wszystko musiałem sie dopraszać i być nieco nachalnym. Generalnie nie polecam toruńskiego ASO Renault.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nic na zdjęciach mi się w oczy nie rzuca. Napewno warto podłączyć auto do kompa i sprawdzić zapisane błędy. Tarcze hamulcowe jeśli nie były juz zmienione to pewnie są w agonalnym stanie. Tuleje tylnej belki pewnie też. Grubość lakieru też dla spokoju ducha bym sprawdził.

Ogólnie jeśli sprawdzasz auto w serwisie u dilera który je sprzedaje, to trzeba stać obok mechanika i samemu wszystko przy okazji oglądać i patrzeć na ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że wszystkie wersje Scenic-a z przed liftu w wersji z regulatorem i ogranicznikiem prędkości miały taką srebrna obwódkę na kierownicy ale moge się mylić. Tak poza tym to wygląda bardzo ładnie.

 

 

 

EDIT:

Sory dopiero wersje po lifcie miały taka obwódkę, Przed liftem były te kropki i paski :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apryjom, myśle że musisz odżałowac ok 200zł na badanie w ASO i wszystko stanie sie jasne, Ja tak zrobiłem ze swoim Renault Scenic I i teraz nie mam przykrych niespodzianek :mrgreen: lepiej wydac 200zł niż dużo wiecej za złom na kołach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wpłaciłem dzisiaj zaliczkę na tego SCENICA. Jak wszystko pójdzie składnie to w przyszłym tygodniu odbieram. Przy okazji udało mi sie taniej załatwić wymianę rozrządu i pompy wody, wymianę oleju silnikowego i uszczelki miski olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coolesh

 

A jaka według Ciebie jest średnia rocznego przebiegu diesla użytkowanego w europie zachodniej ?

 

Według mnie 50-60 tyś. km rocznie można spokojnie uznać za normalny. Tam diesla kupuje ten kto dużo jeździ.

Jeśli aut było "prawidłowo" eksploatowane to nie będzie w gorszym stanie niż używane w Polsce z połową tego przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz.... moj diesel jest z wloch i koleś nim zrobil 30tkm w ciągu półtora roku. Przebieg byl prawdziwy bo samochod mial zrobiony w miedzyczasie przegląd w ASO, poza tym wytarcie pedałów, kierownicy, pierwszych opon również to potwierdzały :) Obecnie ma trzy lata (prod 2005) (jeżdżę rok z kawałkiem) i 52tkm :) wiec jak widać można :P no i nie zapłaciłem wiele ponad 40....

 

Oczywiście nie spieram się o gorsze / lepsze bo 130tkm to nie tragedia, mowie tylko ze mozna z mniejszym przebiegiem cos znaleźć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam z sie kolega Diodakiem - to są normalne przebiegi zagranicą, w Europie Zachodniej. Niektórzy po prostu nie chcą w to uwierzyć i myślą ze maja np. diesla z 2001 z przebiegiem około 60-80 tys. km. Naiwnych nie sieją ...

 

Kolego coolesh, mnie w Twoim samochodzie zastanawiałoby, dlaczego ten Włoch po półtora roku sprzedaje diesla. Jak myślisz co mogło by przyczyną??

Co do ceny, to kto powiedział że dałem za niego 40 tys.?? To co widzicie na stronie to cena wywoławcza.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

decyzja o sprzedazy przez wlocha mojego diesla pochodzila z zarzadu jego firmy - firma zmienila flote i renault polska sprowadzilo ja w calosci do polski. Jak na razie nie wyszła zadna inna przyczyna, a moj kolega mechanik (zawodowiec, nie amator) ktory ogladal przed zakupem powtarzal jedynie: bierz bo go ktos sprzątnie.... zycze wam wszystkim takich zakupow jak mi sie trafil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jak tak to gratulację.

Tak na marginesie: myślałem do tej pory ze w firmach zmieniają flotę co 3 lata. Dziwna decyzja, ale oczywiście nikt im tego nie zabroni.

 

Co do ceny mojego samochodu to owszem zgodzę się jest wyższa od innych samochodów tej marki, w tym roczniku na rynku. Zmęczony już byłem oglądaniem kolejnego szrotu powypadkowego, z kręconym licznikiem itp.

 

To był świadomy wybór, nie pod wpływem emocji. Zobaczymy jaka będę miał opinię o tym zakupie, powiedzmy za pół roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz. Ford jak udostępnia samochody do flot to na rok i po roku sprzedaje. U nich nazywa sie to wypożyczalnie długoterminowa. Dają jakiemuś gościowi nowe autko z salonu na rok i po roku oddaje a oni to sprzedają. Teraz we flotach auta wymienia sie co 2 lata bo sa styrane życiem i mają po ponad 100 000 przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apryjom: jeśli obejrzałeś fure dokładnie i masz pewność co do stanu blach i silnika to niespodzianek raczej nie będzie... Oby grało i buczało.

 

gibki8: człowiek człowiekowi nierówny - jeden będzie atakował krawężniki bo to nie jego a inny nie. Renault polska dało gwarancje (własną niezależną 3-miesięczną), samochód był jeszcze na gwarancji producenta (2-leniej europejskiej reno), dostałem wypis z badania grubości lakieru, a na prosbe mojego mechanika wymienili mi końcówki drążków kierowniczych. Dodatkowo utargowałem jeszcze 2 tysie i pare gadżetów (np wymianę maty bagażnika bo stara była zalana).... Na prawdę życzę wam takich samochodów "do wzięcia" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!