Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

LPG - Ingerencja w konstrukcję auta, czy nie?


janksz

Rekomendowane odpowiedzi

Jak Janksz nie wie co to jest ingerencja w konstrukcję pojazdu to ja już wyjaśnię :mrgreen: Pojazd mechaniczny powstaje na podstawie pewnych założeń konstrukcyjnych producenta. Wszelkie przeróbki są ingerencją urzytkownika w założenia producenta. Dlatego np tunowanie samochodu na gwarancji oznacza jej utratę. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założenie instalacji gazowej nie powoduje, ani nie wymaga żadnej przeróbki auta. W okresie gwarancyjnym to nawet dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego nie mozesz zrobić i nie dlatego, ze to uszkodzi auto, tylko, ze tak sobie gwarant wymyślił. I nie o takim okresie tu mówimy. Gaz jest lepszym paliwem niż etylina i dobra instalacja napewno nie jest dla silnika zła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielossss.....masz racje. Tylko, że ta ingerencja tak naprawde nic w konstrukcji auta nie zmienia. Auto przez to nie zachowuje sie inaczej. Wszystkie jego pierwotne urządzenia dzialają tak samo. Nawet pompa paliwa "chodzi" mimo, że bezproduktywnie. Komputera nie oszukujesz, bo zamiast "windowsa dajesz mu linuksa". Sam komputer w obu przypadkach dziala tak samo.Nieznaczne wydłużenie obiegu chłodzenia też nic nie zmienia.

Przy gazie zamontowanym fabrycznie nie ma ingerencji?

Pojmując sprawe w ten sposób, to w zakupionym aucie absolutnie nic nie powinnismy robić. Założenie spoilera na klapie z tylu też jest ingerencją, bo zmienia aerodynamikę auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja jak instalacja. Poza bajerem na wyświetlaczu komputera pokładowaego nie widzę różnicy z każdą inną założoną "z głową". NIe pochwalili się zbytnio tym co pod maską. Na zdjęciu nic nie widać i nie dlatego że tak ładnie ukryte.

Chciałbym zobaczyć minę posiadacza takiej wersji gdy w instalacji się coś spieprzy. Nie pojedzie on do zakładu LPG bo nikt nie będzie miał interfejsu i programu do tego cuda. Zatem wizyta w ASO. Tam pewnie ani jednego mechanika który by się na tym znał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

janksz opowiadasz bzdury, o ile masz racje że silnik kręci sie tak samo i jako całość nie ma dużej różnicy tak zasilanie i modulacja elektroniki (wyłączenie wtrysków benzyny z "oszustwem" kompa że nadal pracują) to mocna ingerencja. Abstrakcją jest montowanie 2giej generacji więc jeżeli kiedykolwiek widziałeś montaż sekwencji to nie wiem dlaczego sądzisz że nie jest on ingerencją, czego potwierdzeniem jest dużo wyższa temp. spalania w komorach (skutek innych właściwości) oraz przestawienie deko zapłonu. Czego Ci jeszcze trzeba żeby uznać za ingerencje. Osobiście niebawem planuje właśnie w moim 1,6 16V założyć sekwencje i uważam że dobrze i dobra założona instalacja w niczym nie ustępuje serwisowej a czasem nawet ją przewyższa a już na pewno wiedze gazowników z ASO, którzy montują 2-3 instalacje miesiecznie, podczas gdy popularny zakład minimum 1 dziennie. Osobiście do mnie poleci LandiRenzo. Taką miałem w Golfie i mam i do jej jakości i zakładu zaufanie. Fakt że 3500 :-/ ale cóż, odrobi sie.....mam nadzieje. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielossss.....masz racje. Tylko, że ta ingerencja tak naprawde nic w konstrukcji auta nie zmienia.

Myślę, że ten mój cytat wyjaśnia sprawę.

Wrąciłem swoje "3 grosze" bo jeden z kolegow napisał, ze montaż instalacji gazowej to zmiana konstrukcji auta, a według mnie nie jest to prawdą. Ale przeciez mogę się mylić co do definicji konstrukcji auta.

Ja nie neguje faktu, że każda przeróbka, każde nowe urządzenie, ba.....nawet każda naprawa wymaga ingerencji w jakiś układ samochodu. Inaczej nie byłaby możliwa do przeprowadzenia.

Tylko nie każda ingerencja zmienia konstrukcje samochodu. I tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągnąc dalej temat awaryjności silników megane to ja również jestem przeciwnikiem zagazowywania silników konstrukcyjnie przygotowanych do pracy na benzynie.

:evil:

Hm.. i tu jedyny Polski Diable rat się pomyliłeś bo akurat renault proponowało właśnie do tych silników montaż instalacji już w momencie kupna, więc skoro proponowali tzn że są przystosowane hm.. Janksz gaz jest lepszym paliwem? pod jakim względem? jest suchy no tylko ma wyższą liczbę oktanową...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz jest lepszym paliwem? pod jakim względem? jest suchy

 

Pod jakim względem jest suchy? Widziałeś kiedyś co sie zbiera w reduktorze lub filtrze fazy lotnej po ogrzaniu i rozprężeniu gazu?

 

Cóż takiego smaruje benzyna? Komorę spalania w cylindrze? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem przeciwnikiem gazu ale jednak na benzynce lubię pojeździć raz na tydzień no walnąłem stereotyp "suchość gazu" właśnie tylko nie rozumiem stwierdzenia gaz jest lepszym paliwem dlaczego skoro wszyscy wokoło twierdzą odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!