Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zapłonem silnika - Megane I benzyn


pat2008

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie Wszystkich Forumowiczów!

Podobnie jak Wy jestem posiadaczem Renault Megane. Mam nią przyjemność jeździć od ok 8 m-cy i do tej pory nie sprawiała żadnych problemów "wychowawczych" :)

Problem pojawił się ok 1,5 m-ca temu i dotyczy zapłonu silnika po dłuższym przestoju - ok 12h. Nadmienię że gdy go odpalam z reguły szyby są zawilgocone (różnica temperatur.Może to właśnie wilgoć???).Do tego czasu silnik niezależnie od temperatury oraz tego ile samochód stał nie eksploatowany odpalał za 1 razem (niezależnie czy zima i za oknem -15 st C czy wiosna i za oknem 25 st C)

Obecnie silnik odpala za 2-6 razem. W skrócie opiszę jak to wygląda:

1.Przekręcam silnik, cierpliwie czekam aż zgasną wszystkie lampki kontrolne po czym przekręcam dalej kluczyk i.....rozrusznik kręci jak trzeba, nic nie rzęzi, nie skrzypi nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków niemniej silnik nie zapala.

2.Powtarzam więc całą akcję i teraz słychać albo dokładnie to samo (gdy mam pecha), czasem słychać tak jakby silnik się przyduszał, był bliski zapłonu ale nie jest jeszcze w stanie zapalić.

3. Za trzecim razem (gdy wystąpi optymistyczny scenariusz z pkt 2) z reguły udaje się go zapalić.

Problemu nie zaobserwowałem gdy samochód postoi nawet 8,5h w ciągu dnia oraz próbuję go zapalać w trakcie dnia.

Jeśli macie jakieś pomysły podzielcie się proszę nimi. Będę wdzięczny za każdą sugestię.

Z góry dziękuję za poświęcony czas i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

haha jakbym wlasne posty czytał, praktycznie identyczne objawy z ta roznica ze mi po kilku próbach już nawet nie chciał kręcić (pewnie aku padał). i po kolei moja droga:

1. świece + cewki (jesli masz chociaż jedną Sagema to wymieniaj)

2. filtry

3.czujnik temperatury cieczy chłodzącej -wymiana

4. przeczyszczenie czujnika położenia wału- i to finalnie pomogło na te nasze bolączki. choc zobaczymy co będzie za kilka tygodni.

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry!

Dziękuję za cenne rady!

Byłbym bardzo wdzięczny jeśli podałbyś jeszcze ile mniej więcej kosztuje wymiana tych elementów w rozbiciu na cenę części i robociznę.

Jeśli ktoś z Kolegów ma jeszcze jakieś koncepcje podzielcie się proszę z nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich których zainteresował mój post!

Carek - dzięki za wskazówkę, masz całkowitą rację zacznę od tego co mogę zrobić sam.

Mam prośbę - jeśli dysponujesz jakąś serwisówką dla Megane I po liftingu albo jesteś w stanie podrzucić wskazówki gdzie szukać tego czujnika i jak się dobrać do niego. Jakąś smykałkę do mechaniki mam więc może bym spróbował coś zdziałać.

Będę Ci bardzo wdzięczny!

 

PS: Odwiedziłem Twoją stronę i muszę przyznać, że Twoja Megi jest boska! Widać że twój trud i poświęcony czas nie idzie na marne!!! Gratuluję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam nadzieje że pomoże Tobie i innym, pozdro :)

 

[ Dodano: 2008-09-08, 10:27 ]

Byłbym bardzo wdzięczny jeśli podałbyś jeszcze ile mniej więcej kosztuje wymiana tych elementów w rozbiciu na cenę części i robociznę.

 

ceny możesz sobie sprawdzać tutaj:

 

http://sklep.intercars.com.pl/

 

Jeżeli chodzi o robociznę to klucze wszelkiego rodzaju mile widziane, obowiązkowo torxy i dwa piwa ;-)

post-10576-1220799468_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych tematem!

Nie odzywałem się chwilkę ale wreszcie mogę podzielić się moimi spostrzeżeniami. Na 90% udało mi się rozwiązać problem z rozruchem mojej Megi. Od blisko 2 tygodni zapala od strzała niezależnie czy jest ranek i chłód oraz wilgoć czy wygrzała się w jesiennym słońcu.

 

Co zostało zrobione:

1.Wyczyściłem czujnik położenia wału, bardzo dziękuję kolegom za cenne informacje i zdjęcia gdzie jest on zlokalizowany. Klucz 10-tka i 15 minut i po problemie. Oczyściłem styki samego czujnika, oczyściłem z opiłków czujnik i miejsce gdzie styka się z wałem. Nie odłączałem akumulatora przy czym zastrzegam, że we wtyczce do komputera nie dokonywałem czyszczenia lecz po prostu kilkukrotnie ja zdjąłem i założyłem.

2. Z racji przebiegu wymieniłem olej, filtr powietrza, filtr oleju i filtr paliwa oraz świece niemniej jestem niemal na 100% pewien że to nie im zawdzięczam sukces. Świece dwuelektrodowe NGK wyglądały idealnie, zamieniłem je na jednoelektrodowe EYQUEM-y.

 

Problem ustąpił co mnie bardzo cieszy. Ale jak to w świecie bywa pojawiło się inne zmartwienie w Megi - ale o tym w następnym poście...

 

Jeszcze raz bardzo dziękuję wszytskim KOLEGOM za pomoc w walce z czujnikiem! Dzięki Wam moja Megi pali jak trzeba <ok>

 

pozdrawiam serdecznie

pat2008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Wszyscy piszecie że jest na forum opisane jak wyjąć czujnik położenia wału a ja nie mogę się tego doszukać. Tutaj na zdjęciu jest silnik benzynowy i nie ma problemu z dostępem do tego czujnika a co zrobić w moim przypadku z silnikiem 1.9 dTi? Czujnik ten jest ledwo widoczny nie mówiąc już o dotarciu tam kluczem i wyjęciu go... Czy może ktoś być tak miły i powiedzieć mi jak to się robi? Z góry dziękuje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!