Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy świeca mogła wyskoczyć?


jsalacinski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od razu zaznaczę, że posiadam Renault Megane I, silnik 1.6, rok prod. 98, benzyna. Posiadam auto od ok. 18 m-cy. Świec nigdy nie zmieniałem, natomiast zdarzyło mi się je kiedyś wykręcać i czyścić (ok. 7 m-cy temu). Sam silnik jest suchutki i nie bierze w ogóle oleju.

Dzisiejszy stan rzeczy wyglądał następująco:

- pojechałem po centrum handlowego oddalonego o 60 km od domu

- po ok. 3 godzinach zakupów zacząłem wracać do domu (średnia prędkość ok. 100 km/godz)

- po przebyciu połowy trasy usłyszałem bardzo wyraźny, głośny "turkot" (prędkość ok. 55 km/godz; w tym miejscu były roboty drogowe; biegów nie zmieniałem; nie przyspieszałem ani nie zwalniałem)

- początkowo myślałem, że złapałem "gumę", lub, też urwał się pasek rozrządu

- zatrzymałem auto i zgasiłem silnik: nie zauważyłem przebitej opony; po otwarciu przedniej klapy nie zauważyłem nic niepokojącego

- postanowiłem zaryzykować i uruchomiłem silnik: objawy te same j.w.

- wezwałem pomoc drogową; po przyjeździe "mechanik" po włączeniu silnika stwierdził, że to "poważny problem z silnikiem"

- zauważyłem w międzyczasie, że jedna ze świec nie jest na swoim miejscu... po prostu jest całkowicie wykręcona razem z tkwiącym w niej przewodem!

- świeca była osmalona, a przewód jakby nadpalony na miejscu styku ze świecą

- po wkręceniu jej problem znikł, jednak zdecydowałem się na odholowanie auta do domu (ok. 35 km)

- wieczorem, po ochłonięciu, postanowiłem pojechać do sklepu oddalonego o 1 km, aby "wybadać" sytuację: wszytko OK!

"Mechanik" ten stwierdził, że świeca musiała wyskoczyć podczas jazdy nie bez powodu. Zasugerował zbyt wysokie ciśnienie w silniku. Polecił podokręcać "mocno" swiece i pojechać do warsztatu.

Co o tym myślicie? Czy to możliwe, że świeca wykręciła się pod wpływem ciśnienia lub też z innego powodu? Może raczej była niedostatecznie dokręcona?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy fajfokloki znają pojęcie " tulejowanie ". Większość raczej przedstawia taki poziom jak ten od zbyt wysokiego ciśnienia.

Jeśli wcześniej wyciągałeś świece to istnieje duża szansa, że nie wkręciłeś jej odpowiednio mocno i sama się wykręciła pod wpływem drgań. Wtedy gwint będzie najwyżej uszkodzony na 1 zwoju. Wykręć tą i inną świecę i porównaj gwinty na nich i w głowicy. Jeśli po ponownym wkręceniu nie wypadła to jest duża szansa że będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównaj gwinty na nich i w głowicy

Jeżeli chodzi o gwint na świecy - wygląda OK, natomiast nie mam możliwości sprawdzenia gwintu na głowicy. Jest za głęboko. Świeca wydaje wkręcać się prawidłowo. Dziś zrobiłem rundkę po mieście - nie wykręca się. W poniedziałek czeka mnie wyprawa na lotnisko (70 km) - czy mogę zaufać megance? Czy w warsztacie będą potrafili sprawdzić gwint na głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz możliwość - przyświeć punktową latarką jak jest ciemno i wszystko widać :) Myślę , że możesz jej zaufać ;-) Możesz też zamienić tą świecę z inną, gdyby była cokolwiek naruszona to na innym będzie trzymać, a ta nie "wypadnięta" będzie się lepiej trzymać w głowicy. Na temat (większości) mechaników zdanie mam wyrobione- nie musisz to omijaj. Zwłaszcza fajfokloki cienkie w te klocki - popłyniesz tylko w koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!