Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy świeca mogła wyskoczyć?


jsalacinski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od razu zaznaczę, że posiadam Renault Megane I, silnik 1.6, rok prod. 98, benzyna. Posiadam auto od ok. 18 m-cy. Świec nigdy nie zmieniałem, natomiast zdarzyło mi się je kiedyś wykręcać i czyścić (ok. 7 m-cy temu). Sam silnik jest suchutki i nie bierze w ogóle oleju.

Dzisiejszy stan rzeczy wyglądał następująco:

- pojechałem po centrum handlowego oddalonego o 60 km od domu

- po ok. 3 godzinach zakupów zacząłem wracać do domu (średnia prędkość ok. 100 km/godz)

- po przebyciu połowy trasy usłyszałem bardzo wyraźny, głośny "turkot" (prędkość ok. 55 km/godz; w tym miejscu były roboty drogowe; biegów nie zmieniałem; nie przyspieszałem ani nie zwalniałem)

- początkowo myślałem, że złapałem "gumę", lub, też urwał się pasek rozrządu

- zatrzymałem auto i zgasiłem silnik: nie zauważyłem przebitej opony; po otwarciu przedniej klapy nie zauważyłem nic niepokojącego

- postanowiłem zaryzykować i uruchomiłem silnik: objawy te same j.w.

- wezwałem pomoc drogową; po przyjeździe "mechanik" po włączeniu silnika stwierdził, że to "poważny problem z silnikiem"

- zauważyłem w międzyczasie, że jedna ze świec nie jest na swoim miejscu... po prostu jest całkowicie wykręcona razem z tkwiącym w niej przewodem!

- świeca była osmalona, a przewód jakby nadpalony na miejscu styku ze świecą

- po wkręceniu jej problem znikł, jednak zdecydowałem się na odholowanie auta do domu (ok. 35 km)

- wieczorem, po ochłonięciu, postanowiłem pojechać do sklepu oddalonego o 1 km, aby "wybadać" sytuację: wszytko OK!

"Mechanik" ten stwierdził, że świeca musiała wyskoczyć podczas jazdy nie bez powodu. Zasugerował zbyt wysokie ciśnienie w silniku. Polecił podokręcać "mocno" swiece i pojechać do warsztatu.

Co o tym myślicie? Czy to możliwe, że świeca wykręciła się pod wpływem ciśnienia lub też z innego powodu? Może raczej była niedostatecznie dokręcona?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem czy fajfokloki znają pojęcie " tulejowanie ". Większość raczej przedstawia taki poziom jak ten od zbyt wysokiego ciśnienia.

Jeśli wcześniej wyciągałeś świece to istnieje duża szansa, że nie wkręciłeś jej odpowiednio mocno i sama się wykręciła pod wpływem drgań. Wtedy gwint będzie najwyżej uszkodzony na 1 zwoju. Wykręć tą i inną świecę i porównaj gwinty na nich i w głowicy. Jeśli po ponownym wkręceniu nie wypadła to jest duża szansa że będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównaj gwinty na nich i w głowicy

Jeżeli chodzi o gwint na świecy - wygląda OK, natomiast nie mam możliwości sprawdzenia gwintu na głowicy. Jest za głęboko. Świeca wydaje wkręcać się prawidłowo. Dziś zrobiłem rundkę po mieście - nie wykręca się. W poniedziałek czeka mnie wyprawa na lotnisko (70 km) - czy mogę zaufać megance? Czy w warsztacie będą potrafili sprawdzić gwint na głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz możliwość - przyświeć punktową latarką jak jest ciemno i wszystko widać :) Myślę , że możesz jej zaufać ;-) Możesz też zamienić tą świecę z inną, gdyby była cokolwiek naruszona to na innym będzie trzymać, a ta nie "wypadnięta" będzie się lepiej trzymać w głowicy. Na temat (większości) mechaników zdanie mam wyrobione- nie musisz to omijaj. Zwłaszcza fajfokloki cienkie w te klocki - popłyniesz tylko w koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!