Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Opis pinów w kostce ISO. Problem z radiem.


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Jestem zmuszony odgrzebać temat...

 

Mój problem jest nieco inny. Zmierzyłem napięcia na kablu żółtym (stacyjka) oraz czerwonym (AKU) i okazało się że nie mam zasilania na przewodzie czerwonym :/ Po przekręceniu stacyjki na żółtym mam +12V a czerwony milczy. Miernik pokazuje jakieś dziwne wartości... ( a może nie umiem włączyć go na odpowiednią opcję...). Obecnie mam zmostkowane te przewody i radio działa. Chciałbym mieć komfort nie ustawiania po wyłączeniu zapłony, na nowo stacji i ustawień radia. Jest na to jakaś rada?

 

Kupiłem go dwa dni temu. Dodam, że jak odłączę całkowicie radio to nie wyświetla mi niczego zegarek i termometr na desce rozdzielczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mój błąd... sprawdziłem nie ten bezpiecznik co trzeba <piwko> Był dziwnym trafem włożony 7.5A i w dodatku wystrzelony. Miałem pod ręką tylko 30A. Wszystko działa jak trzeba. Mam zmostkowane przewody w kostce od radia tylko, że włożyłem jedynie przewód który odpowiada za prąd stały 12V. Czy taka instalacja będzie ok? To znaczy nie padnie mi akumulator? Czy lepiej będzie "odplątać" zmostkowane przewody i włożyć jedynie przewód idący do aku? A może oba mają być podłączone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód idący od akumulatora ma za zadanie podtrzymywać pamięć w radiu.

Jeżeli wszystko masz prawidłowo podłączone w kostce, to bez + od stacyjki radio nie będzie grało.

Taka jest specyfikacja złącza ISO <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie ma podłączonej stacyjki w przewodzi po stronie auta i działa <piwko> Jest tylko zmostkowany po stronie kostki ISO przy radiu AKU + stacyjka. Gdzieś wyczytałem, że można tak to podłączyć więc to zrobiłem :oops: Pytanie czy tak może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być, tak samo mam u siebie.

Plus, że radio działa bez kluczyka w stacyjce.

Minus, że radio działa bez kluczyka w stacyjce i lepiej nie zapominać go wyłączyć, żeby potem auta nie pchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącze się do tematu i

zwracam się do was o pomoc w zlokalizowaniu źródła problemów z napięciami na na mojej wtyczce ISO od zasilania.

W moim Scenicu wyjmowałem fabryczne radio dwa razy i za drugim razem jakimś sposobem spaliłem kilka elementów na płytce - radio do wyrzucenia. Postanowiłem podłączyć Blaupunkta, żeby tylko coś grało i tu pojawiły się problemy. Po podłączeniu do kostki zasilającej ISO radio się nie włącza, zewnętrzny wyświetlacz nic nie wyświetla. Wziąłem miernik i zmierzyłem napięcia.

1. Stacyjka bez kluczyka

Napięcie występuje tylko na styku nr.1 i wynosi 7,15 [V]

2. Stacyjka z kluczykiem w pozycji ST (tylko włożenie kluczyka)

Napięcie występuje tylko na styku nr.1 i wynosi 10,53 [V]

3. Stacyjka z kluczykiem w pozycji M (świecą się odpowiednie diody kontrolne)

Napięcie występuje na stykach nr.1 i wynosi 0,07 [V] oraz na nr.7 (zapłon) i wynosi 12,29 [V]

 

Dodam, że bezpiecznik 15 [A] jest dobry. Radio Blaupunkt posiada 10 [A] bezpiecznik i było sprawdzone - gra jak ta lala. Na wtyku ISO mam dostępne styki pod numerami: 1,4,6,7,8. Załączyłem schemat kostki ISO.

Co może powodować, że nie mam napięcia podtrzymania i dlaczego radio nie gra skoro jest napięcie zapłonu ?

 

SERDECZNE DZIĘKI !!!

post-16567-1285532433_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!