Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem w dci 1.9


Gość quake_cos

Rekomendowane odpowiedzi

Gość quake_cos

Witam takie pytanko, bo dopiero od 4 dni jezdze meganka, mam braknie mi czasu aby podjechac do mechanika, wiec moze ktos z was powie mi co to moze byc, mianowicie to jest 1.9 dci 2002 combi, jak wsiadam po dluzszym postoju - 5 godzin albo noc, silnik zimny, przekrecam kluczyk i nie zapala sie nawet kontrolka od swiec zarowych, i wiec przekrecam go do skutku az kolo 20 razu sie zapali na chiwle, zakrecam nim z dwa razy potem znowu przekrecam kluczyk i roznie ale czesto dalej to samo i potem zaswieci sie na sekundke znowu, zakrece, i przekrecam kluczyk znowu - i wsio normalnie pala sie dlugo, (ok 2-4sec) gasna - czekam jeszcze z 6 sec zakrecam i opdala bez problemu, moze wiecie co jest??

Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość quake_cos

mozliwe, aczkolwiek to by chyba wcale nie zapalalo sie, a to sie w koncu zapala po ktoryms razie, ale dzieki, jak zdaze dzis to na jutro bym sobie podladowal baterie zeby zweryfikowac to. Dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje sprawdzic świece żarowe.Ja mam 1.9D i miałem podobny problem musiałem auto po nocy krecic jak wół żeby mi zapaliło do tego dodawałem gazu i rozrusznik dostawał po tyłku.Oddałem do mechanika i okazało się że 2 świece miałem przepalone.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to w 1.5 dci i to był przekaźnik mały czarny znajdujący sie pod komorą silnika.Też kreciłem kluczykiem kilkanascie razy aż zapalą się swiece żarowe.Po wymianie wszystko wróciło do normy.Co ciekawe przkaźnik nie nazywa sie jako od swiec żarowych tylko od pompy paliwa-tak było na fakturze.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, od tygodnia jestem właścicielem Scenic 1.9dci z 2002 roku, przebieg 70tys i mam dokładnie taki sam problem co quake_cos. Autko jak ostygnie to dopiero po 15-20 razach włączenia zapłonu włącza się kontrolka świec żarowych. Na ciepłym kontrolka zapala się za każdym razem po włączeniu zapłonu, a autko pali po dwóch przekręceniach rozrusznika.

Założyciel posta już znalazł przyczynę?? Jeśli tak to proszę o odzew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie kontrolka świec zapala się tylko przy zimnym silniku i dodatkowo przy niskiej temperaturze na zewnątrz. Mogę się mylić, ale wydaje mi się że w nowoczesnych ropniakach świce grzeją sie bardzo szybko, i w większości przypadkow kontrolka nie musi się zapalić. Takie same doświadczenia mam z silnikami HDI Citroena i tdi VW. Jeżeli sie mylę, proszę o poprawienie. U mnie lampka zapala się tylko jak jest zimno, a z odpaleniem nigdy nie miałem problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kontrolka świec zapala się tylko przy zimnym silniku i dodatkowo przy niskiej temperaturze na zewnątrz. Mogę się mylić, ale wydaje mi się że w nowoczesnych ropniakach świce grzeją sie bardzo szybko, i w większości przypadkow kontrolka nie musi się zapalić. Takie same doświadczenia mam z silnikami HDI Citroena i tdi VW. Jeżeli sie mylę, proszę o poprawienie. U mnie lampka zapala się tylko jak jest zimno, a z odpaleniem nigdy nie miałem problemów.
cześć! jeżdżę służbowym Trafic z silnikiem 19dci jest 3letni ma261tyś przebiegu. nigdy się nie zdarzyło by nie zapalił(pali na dotyk) i nie zależnie czy zima i minus20 czy lato i nawet rozgrzany silnik, kontrolka świec żarowych zapala się za każym razem. zawsze gdy go uruchamiam czekam aż pogasną wszystkie. pozdrawiam "eljot"

 

[ Dodano: 2007-09-27, 14:48 ]

Witam,jestem posiadaczem renault scenic 19dci2002r ma przejechane 92tyś. i od kilkunastu dni dotyka mnie ten sam problem co (guake_cos) i (owsikk). mianowicie po chłodnej nocy nie zapala się kontrolka świec żarowych, tylko u mnie razem z tą kontrolką nie zapala się też "lampka kontrolna awari wtrysku", (taki silniczek z napisem stop)po kilkunastu próbach potrafią się zaświecić. i loteria (może odpali) ale jeśli poczekam np.do południa, słońce wysuszy rosę z samochodu. wkładam kluczyk. przekręcam .zapalają się wszystkie kontrolki i bruuuummm. pali!! głupi jestem! nie wiem co o tym myśleć. może to wina tego przekażnika ale gdzie go dokładnie szukać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega eljot napisał: mialem ten sam problem. choc to nie ja pierwszy.po chlodnej nocy nie zapalala sie kontrolka swiec zarowych i kontrolka ukladu wtrysku/ TAKI SILNICZEK Z NAPISEM STOP/ dopiero po kilkunastu razach ...... jak sie mialo szczescie to zapalil i potem juz nie bylo problemu. nikt nie wiedzial co jest. bylem w kilku warsztatach. w koncu wyladowalem w serwisie i tam sie okazalo ...bzdzina..maly czarny przekaznik 97zl. umieszczony w skrzynce przekaznikow pod maska...

 

Teraz troche mojego doświadczenia. Moje autko wylądowało dzisiaj w warsztacie i zostało podpięte pod kompa (komp twierdzi że wszytsko OK). Zaczęło się kombinowanie z tymi czarnymi przekaźnikami, o jednym z nich pisał eljot. Na fotce zazanczyłem gdzie tych przekaźników szukać (fotka renault Scenic). U mnie pomogło samo wyjęcie i wsadzenie wszystkich przekaźników po kolei, jak dowiem się który to dokładnie przekaźnik to napisze.

post-3845-1191269777_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!