Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

benzyna z gazem?


mantev

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od pewnego czasu mam wrażenie,że przy jeździe na gazie pobiera mi zbyt duże ilości benzyny.Pomijając błąd wskazań,wycieki i tym podobne ( bo nie ma widocznych),czy jest możliwe żeby benzyna była spalana razem z gazem?

mam brc seq24,1.4 16v

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie rzecz biorąc wg mnie jest to możliwe, na przykładach:

1. Równocześnie jest podawana na przykład 1/4 dawki benzyny, a reszta zapotrzebowania na energię pokrywana jest odpowiednią dawką gazu.

2. Obydwa układy benzynowy i gazowy sterowane są komputerowo. Program jest tak opracowany, że w przypadku awarii wtryskiwacza gazowego na którymś cylindrze, na ten cylinder automatycznie podawana jest benzyna przez układ benzynowy.

W obu przypadkach podawanie paliwa jest pod kontrolą i silnik powinien pracować normalnie.

W praktyce raczej takich przypadków nie ma. Silnik pracuje albo na benzynie albo na gazie i to jest pod kontrolą. Jeżeli w takim przypadku silnik dostanie dodatkowe zasilanie (niekontrolowane) to jego praca juz nie będzie prawidłowa. Mogą być trudności z opaleniem, może gasnąć, może się dusić, mogą wystapić strzały w "gaźnik" itp. To wszystko zależy od tego jak mocno będzie w tym przypadku przedawkowane paliwo. Takie sytuacje przy tak zkomputeryzowanej pracy obecnych silników powinny być sygnalizowane.

 

Z poważaniem - gimak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mantev, niemożliwe. Generalnie w naszych silnikach w cyklu mieszanym schodzi 0,5l PB na 100km a że komputer sam liczy stan paliwa względem przejechanych kilometrów to jest wrażenie że wskazówka żyje własnym życiem.

Wchodząc w tryb testowy możesz sprawdzać stan paliwa (pomiar wagowy) i jadąc w trase możesz porównać wynik.

gimak, opcje "teoretyczne" zostaw bajkopisarzom - gdyby soft mógł dawkować 1/4 LPG i 3/4 PB w życiu nie dałby rady korygować dawek względem wskazań SL

P.S. Jeżeli masz wątpliwości odłącz zasilanie od 1 wtryskiwacza LPG i zobaczysz efekt.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak poleci za dużo gazu to śmierdzi niespalonym gazem aczarny dym to sadza z paliwa. Nie mylić z białym dymem, który jest parą wodną - widoczna zwykle zimą i jest wynikiem spalania LPG....

Co do wlewania do cylinda 2ch paliw to jest takie coś w instalacjach IIgen lpg jak emulator wtryskiwaczy. Proste urządzenie elektroniczne zbudowane z mikroprzkaźników i rezystorów. U mnie w Scenicu po ruszeniu, delikatnym puknięciu przy pracy na lpg, załączał 2 wtryskiwacze (dwa bo są 2 przekaźniki podwójne i jeden miał słaby styk z płytką drukowaną).

A przepuszczające wtryski to niedomykające się wtryski z powodu osadów. Mówiąc prościej wtryskiwacz jest jak kran, który po kilku latach zaczyna kapać.

 

Ale powodem dymienia może być także sonda lambda, czujnik temperatury, czy mapsensor.

 

Ale na kopcenie z wydechy ma wpływ także lambda mapsensor, czujnik temperatury i dotyczy to tylko prazy na paliwie. W gazie nie ma co dymić na czarno a jeżeli dymi to już powiedziałem - albo wtryskiwacze nieszczelne albo elektronika pada..

 

ps Co do lpg na sekwencji to już bardziej skomplikowane, bo jak tam jakiś wtryskiwacz lpg padnie to mogą pracować pozostałe a ten jeden na paliwie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś gdzieś słyszałeś ale do prawdy troszke Ci brakuje.

z białym dymem, który jest parą wodną - widoczna zwykle zimą i jest wynikiem spalania LPG....

Biały dym może świadczyć o przedostawaniu się płynu do komory spalania. Nie należy jednak mylić go z dużo rzadszą parą wodną która jest normalnym efektem spalania czy to PB czy LPG - bo po to właśnie mamy w autach katalizatory.

A przepuszczające wtryski to niedomykające się wtryski z powodu osadów. Mówiąc prościej wtryskiwacz jest jak kran, który po kilku latach zaczyna kapać.

Precyzując piszesz o końcówkach wtryskiwaczy na których faktycznie może gromadzić sie nagar co w czasie wtrysku powoduje nierównomierne rozprowadzenie/rozpylenie paliwa co nie zapewnia 100% jego spalenia - jednak na końcu takiej końcówki nie ma zaworku jak w kranie zamykanej na czas pracy z LPG tak więc nie ma powodu kapać.

ps Co do lpg na sekwencji to już bardziej skomplikowane, bo jak tam jakiś wtryskiwacz lpg padnie to mogą pracować pozostałe a ten jeden na paliwie...

Jest bardziej skomplikowane fakt - u mnie awaria jednego wtryskiwacza przełącza od razu cały układ na gaz - aczkolwiek jeżeli ktoś wie jak to zrobić żeby dwa garki chodziły na gazie dwa na benzynie - czekam na info przyda sie mi i jeszcze kilku osobom z forum na przegląd które na LPG mają za wysokie HC.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiwacz ma iglice a elektromagnes nią porusza. Jak się powyciera albo nawłazi syf to taki wtryskiwacz jest nieszczelny i przecieka, kapie mimo odcięcia jego zasilania w czasie pracy na lpg. A jak leci gaz i paliwo to co się dzieje? nie spala wszystkiego i leci sadza. A sadza z paliwa bo z gazu to chemicznie niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet stara kuchenka gazowa jak jest dobrze ustawiona to nie kopci. Po prostu w gazie jest ilościowo mniej ilościowo węgla a więcej wodoru niż w benzynie czy ropie i dlatego tego wizualnie nie widać. I też raczej nie widziałem za benzyniakiem czarnej chmury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!