Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane dziwne praca silnika na luzie + zbyt wysoka temperatura płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

        Od jakiegoś czasu zauważyłem, że moja 1.4 classic 16v ma dziwny problemy z jałowym biegiem, nie wiem gdzie szukać problemu, chodzi o dziwne drgania przenoszone przez całe auto. Filtr powietrza oraz przewód dolotu był niedawno wymieniany i nic to nie pomogło. Myślałem, że to od zabrudzeń filtra lub już trochę sfatygowanego przewodu przed rezonatorem. Najdziwniejsze jest to, że wystarczy minimalnie dodać gazu, aby było te 1200 czy więcej obrotów i wszystko ustaje. Drążek zmiany biegów nie drży, silnik pracuje płynnie, żadnych drgań. Zauważyłem też, że jak jest na luzie to czasem, obroty jakby same się zwiększają minimalnie. Na jednym filmie widać drgania silnika na mocowaniu.

 

       Ponadto jeszcze jedna sprawa czy to wina termostatu, czy płynu albo czegoś innego, mechanik sugeruje, że to może być termostat, ale czas będzie mieć dla mnie za 2 tygodnie... gdy stoję dłużej w korku przy tych, jakże już ładnych pogodach temperatura podnosi się powyżej połowy (zielona strzałka), wtedy włącza się wentylator i spada do połowy (niebieska strzałka), chłodnica jest gorąca, gdy wentylator pracuje, wiec termostat się jednak otwiera, czyli chyba sprawny ?

 

Zdjęcie z wskaźnika temperatury.

Wskaźnik

 

Linki do YouTube z pracy silnika.

Video 1

Video 2

Video 3

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.7 :!: - Prezes

Edytowane przez Szubertxxx
Poprawa treści aby była zgodna z regulaminem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Szubertxxx zmienił(a) tytuł na Megane dziwne praca silnika na luzie + zbyt wysoka temperatura płynu chłodniczego

@milejow Dzięki za pomoc.

 

Co do tematu zostaje mi jeszcze sprawa płynu czy to moje przewrażliwienie, czy warto sprawdzać coś w układzie ? Wymiana termostatu ? Płynu na nowy, bo ostatnio był wymieniany ok. 3 lata temu (ok. 25 tys. km.) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 13.04.2024 o 18:54, Szubertxxx napisał(a):

Witam,

        Od jakiegoś czasu zauważyłem, że moja 1.4 classic 16v ma dziwny problemy z jałowym biegiem, nie wiem gdzie szukać problemu, chodzi o dziwne drgania przenoszone przez całe auto. Filtr powietrza oraz przewód dolotu był niedawno wymieniany i nic to nie pomogło. Myślałem, że to od zabrudzeń filtra lub już trochę sfatygowanego przewodu przed rezonatorem. Najdziwniejsze jest to, że wystarczy minimalnie dodać gazu, aby było te 1200 czy więcej obrotów i wszystko ustaje. Drążek zmiany biegów nie drży, silnik pracuje płynnie, żadnych drgań. Zauważyłem też, że jak jest na luzie to czasem, obroty jakby same się zwiększają minimalnie. Na jednym filmie widać drgania silnika na mocowaniu.

 

       Ponadto jeszcze jedna sprawa czy to wina termostatu, czy płynu albo czegoś innego, mechanik sugeruje, że to może być termostat, ale czas będzie mieć dla mnie za 2 tygodnie... gdy stoję dłużej w korku przy tych, jakże już ładnych pogodach temperatura podnosi się powyżej połowy (zielona strzałka), wtedy włącza się wentylator i spada do połowy (niebieska strzałka), chłodnica jest gorąca, gdy wentylator pracuje, wiec termostat się jednak otwiera, czyli chyba sprawny ?

 

Zdjęcie z wskaźnika temperatury.

Wskaźnik

 

Linki do YouTube z pracy silnika.

Video 1

Video 2

Video 3

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6, 5.7 :!: - Prezes

Jeśli chodzi o drgania na biegu jałowym, możliwe, że problemem mogą być poduszki silnika. Często zużyte lub uszkodzone poduszki przenoszą drgania na karoserię, co może powodować opisywany dyskomfort. Skoro obroty na jałowym są niestabilne, a po lekkim dodaniu gazu problem ustaje, warto też sprawdzić przepustnicę – może być zabrudzona lub niewłaściwie działająca. Kolejnym elementem do sprawdzenia może być zawór EGR, który może wpływać na pracę silnika na biegu jałowym.

Co do problemu z temperaturą – skoro wentylator się włącza, a temperatura spada, to faktycznie termostat może być sprawny. Jednakże jeśli temperatura w korku rośnie wyraźnie powyżej połowy skali, warto sprawdzić układ chłodzenia pod kątem wydajności, np. stan płynu chłodzącego lub ewentualne zapowietrzenie układu. Możliwe, że układ chłodzenia nie pracuje tak efektywnie, jak powinien, co przy obecnych temperaturach może dawać takie objawy.

Najlepiej też zrobić diagnostykę komputerową – może wyrzucić jakieś błędy, które ułatwią zlokalizowanie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mimo poprawnego zachowania termostat miał uszkodzoną uszczelkę co się okazało dopiero przy wymianie profilaktycznej po wyjęciu. Wymieniłbym i tak i tak bo to tania naprawa.

Co do obrotów sprawdziłbym stan uszczelek kolektora, odmy i przepustnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!