Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie po przełączeniu na gaz


mario771

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam następujący problem. Jak odpalam auto na benzynie wszystko jest ok. Natomiast gdy przełącza się na gaz to spada z obrotów i gaśnie.... Nie mam pojęcia co sie dzieje...

Chcialem zaznaczyć ze robi sie tak tylko przy zimnym silniku kiedy pierwszy raz odpalam auto...Jadąc okolo 70km/h przełączam na gaz recznie i jest wszystko w porzadku i po zgaszeniu silnika odpalam na benzynie automatycznie przelacza sie na gaz i jest wszystko ok.

Moze ktos mial podobny problem?Czy wymiana filtru rozwiąze problem?

Renault Megane 96

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyścić reduktor-parownik, jest więcej jak pewne, że jest znieczyszczony mazią, która w temperaturze otoczenia jest gęsta jak miód wyjęty z lodówki i w dodatku lepka, w temperaturze pracy silnika rzednie i staje się mniej lepka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aby reduktor działał prawidłowo potrzebna jest odpowiednia temperatura dla przejścia gazu w stan lotny, dlatego do reduktora przyłączone są węża z cieczą chłodzącą, w przeciwnym razie reduktor zamarznie a silnik poprostu zgaśnie. może rzeczywiście masz czujnik temperatury i przełącza dopiero przy określonej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy mają racje. Ale może być też jeszcze jeden problem. Otóż mi też się czasami tak zdarza. Odpalam auto, obroty daję od razu pow. 2000 aby się przełączył na gaz i nagle gaśnie. Odpalam jeszcze raz i wszystko jest ok. W ciągu tych kilku sekund pracy silnika reduktor nie zdąży się nagrzać, czujnika temp. nie mam, a parownika ma ok. 1 rok więc raczej nie jest bardzo zasyfiony. Takie w/w "akcje" z odpalaniem nie zdarzają się często. Pytałem jednego z gazowników co to może być i wg. jego "fachowej" wiedzy winny jest albo elektrozawór który się czasami zacina i nie otwiera albo silniczek krokowy. Na razie brak funduszy na wymianę silniczka i elektrozaworu powoduje że jeżdżę z tym i na razie tak zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie jest czasami tak samo jak pisze Dudu i nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje.Czasami jest dobrze wszystko a jak dłużej postoi szczególnie jak jest chłodniej to po przegazowaniu i przełączeniu na gaz gaśnie a po odpaleniu i przełączeniu ponownym jest ok a drugim razem zachwouje się bardzo dziwnie tzn. po przełączeniu na gaz tak jakby się silniczek krokowy zacinał bo obroty oscylują w granicach 300-900 obr a po chwili dosłownie 30 sekund zaczyna pracować normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie macie długie węże doprowadzające gaz z parownika do miksera? Jak jest za długi to zanim gaz doleci to silnik już zdycha. Powinien być możliwie jak najkrótszy. Im dłuższy tym efekt dziury większy, chyba że ktoś posiada super elektronike do gazu gdzie jest możliwe ustawienie czasu nakładania się paliw na emulatorze. Czyli czas w którym leci gaz i paliwo jednocześnie co pozwala wypełnić układ doprowadzający gazem.

Co do zacinającego się elektozaworu to czasami zacina się ten przy parowniki i nadodatek w pozycji otwartej. Wtedy po przełączeniu na lpg gaz musi dodatkowo wypełnić rurke miedzianą doprowadzającą gaz do parownika.

Silniczek krokowy lpg być może sam z siebie nie jest winien ale jego sterowanie bo jak lambda podaje bogatą mieszanke to on zamyka przelot a jak ubogą to otwiera i też silnik może świrować. W opcjach niektórych sterowników lpg jest możliwe ustawienie "pozycji wyjściowej krokowca" w której on się ustawia zaraz po przełączeniu na lpg. Dodatkowo jest tam też opcja "czasu nagrzewania sondy"Jjak ta poz. wyjściowa... jest źle ustawiona i sterownik czeka na nagrzanie lambdy to wtedy silnik dostaje złą mieszanke.

Proponuje jechać na regulacje albo samemu się pobawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  rosck napisał(a):
Silniczek krokowy lpg być może sam z siebie nie jest winien ale jego sterowanie bo jak lambda podaje bogatą mieszanke to on zamyka przelot a jak ubogą to otwiera i też silnik może świrować.

 

To właśnie tez mi powiedział jeden z gazowników. Tylko że ona niestety nie ma kabli o programu do mojej instalki. Jedyny zakład jaki w Kielcach robi moje instalki jest na Pakoszu i trzeba do nich się na terminy zapisywać. Ale przy następnej wymianie filtra i regulacji przypomnę im o tym żeby sprawdzili ustawienia kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  rosck napisał(a):
A jakie macie długie węże doprowadzające gaz z parownika do miksera? Jak jest za długi to zanim gaz doleci to silnik już zdycha. Powinien być możliwie jak najkrótszy.

 

masz rację, ja po pierwszym gazowniku (pan Kowal w Ludwinowie k. Wodzisławia/Jędrzejowa - nie polecam) u drugiego to przerabiałem. Pierwszy gazownik założył z 70cm węża i ciągle mi megana gasła a on powiedział że mam robić przegazówki na 4,5-5tyś obrotów i manipulować pedałem gazu żeby nie gasła i muszę się przyzwyczaić bo nie da się inaczej. Ten drugi gazownik za przełożenie według moich dyspozycji wziął 100zł i w tej cenie miała być regulacja ale miał zepsuty komputer a po miesiącu jak naprawił to mnie skasował za regulację 30zyli. Ale ustawił odstęp pomiędzy odcięciem benzyny a załanczaniem gazu i wszystko zaczęło działać dobrze <czerwona> . Teraz jakbym zakładał drugi raz gaz do wielopunktu to wziąłbym jednak sekwencję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!