Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV czy jeszcze III ?


LastSoul93

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chcę nadmiernie iść w OT auta elektryczne używane są mniej ryzykowne niż spalinowe. Infrastruktura i zasięg nie są problemem jeżeli masz dostęp do swojego gniazdka 230V.

To tyle :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Chciałbym podbić trochę temat. Jak wypada DPF w silniku z AdBlue 115 km ? jestem coraz blizej decyzji czy dci 110km czy bluedci 115km. Czytam i slucham różne opinie. Dalej nie wiem czy iść smialo w BluedCi z przebiegiem 150\200 tys czy trzeba sie obawiac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, LastSoul93 napisał(a):

Jak wypada DPF w silniku z AdBlue 115 km

Tak samo jak w każdy wcześniejszym modelu. Zdarzają się problemy z samym osprzętem adblue ale bez tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy adblue sa zawsze dodatkowe graty, które mogą sie zepsuć i wygenerować koszty. Wiadomo, że jak czegoś nie ma to się nie zepsuje. Trzeba mieć świadomość, że niestety adblue krystalizuje, czy tego chcesz czy nie i prędzej czy później będzie wymagało ingerencji. Teraz tylko pytanie, czy ktoś kto będzie Ci serwisował taki układ w razie awarii to przeanalizuje co jest zepsute czy też zacznie wymieniać na pałę co mu sie wydaję.

2 minuty temu, carsik napisał(a):

Obecność adblue nie ma znaczenia dla DPF.

Ma znaczenie bo filtr scr jest zintegrowany z dpf. Jeżeli nastąpi zatkanie filtra scr przez skrystalizowany adblue to do wymiany masz cały kombajn.

 

Co to piątego wtrysku to on nie występuje od momentu euro6 gdzie filtr dpf został przeniesiony za silnik zaraz za turbo i pojawil się wysoko i niskociśnieniowy egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mih00 napisał(a):

Co to piątego wtrysku to on nie występuje od momentu euro6

Euro 5 w 636 nie ma 5 wtrysku. 

 

4 minuty temu, mih00 napisał(a):

Ma znaczenie bo filtr scr jest zintegrowany z dpf

Nie ma znaczenia, ponieważ nigdy czegoś takiego nie widziałem, chyba że ty masz jakieś takie doświadczenia. Ale z przerobu pojazdów nie widzę takiego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest znana "zywotnosc" tego adblue ? Patrzac teraz na ogloszenia przykladowo na oto w granicach 40.000pln 170-200tys nalotu. Czy w takim przedziale ADBlue moze sie juz psuc czy mozna jezdzic bez obaw? Oczywiscie wiadomo jak ktos dbal tak ma. Dlatego pytam ogolnikowo czy ktoś slyszal/czytal wiele opinii, gdzie ten system pada wczesniej, lub typowo przy jakims przebiegu.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, LastSoul93 napisał(a):

interesuje mnie zakup samochodu z rocznikow 2016-2018.

Nie pamiętam dokładnie wszystkich dat, ale to raczej bez adblue.

1 minutę temu, LastSoul93 napisał(a):

A czy jest znana "zywotnosc" tego adblue ?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ale z takiej luźnej obserwacji wynika, że do momentu gdy klienci korzystają z "oryginalnego" płynu to raczej problemy są mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.02.2025 o 09:41, mih00 napisał(a):

Teraz tylko pytanie, czy ktoś kto będzie Ci serwisował taki układ w razie awarii to przeanalizuje co jest zepsute czy też zacznie wymieniać na pałę co mu sie wydaję.

 

Tak, mam mechanika, nawet dwoch w okolicy ktorzy zajmuja sie głównie Renault, z tego co słyszałem właśnie trafnie diagnozuja i unikaja wymiany co popadnie + jest pelna diagnostyjka Clipem. Bardziej chodzi mi o to żeby nie wkopać się i kupić auta do którego bedę ciągle dokadał jak to nie trafiłem z zakupem Laguny3 kilka lat temu 😞 

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest podstawowa, trafić dobry egzemplarz. Biorąc pod uwagę, że to jest jednak auto używane to nigdy nie ma gwarancji, że się coś nie rozpadnie i trzeba mieć tego świadomość. Adblue to dodatkowe komplet 'fajnych' zabawek, które mogą podwyższyć koszty serwisu i trzeba po prostu sobie z tego zdawać sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!