Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompa? Filtr paliwa? A może coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam prośbę o poradę, po dłuższym postoju odpalam Megankę kręci dosyć długo załapuje i gaśnie po 2sekundach, za drugim razem odpala bez problemu i nie gaśnie. Jeśli postanowię jechać na benzynie nie na LPG wtedy przy dodaniu gazu dusi się strasznie, na LPG objawów brak. Ja obstawiam filtr paliwa (nie był dłuugo wymieniany), ale nie jestem pewny czy to może nie pompa. Co o tym sądzicie? A może macie inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko jest stwierdzic jednoznacznie bo temat walkowany na tym forum niejeden raz. Niestety sam znow mam ten problem i jednoznacznej odpowiedzi nie znalazlem. Powodow moze nbyc duzo. Jezeli u Ciebie zjawisko nie zanika przy rozgrzanym silniku to faktycznie moze byc zapchany filtr paliwa. Jezeli na rozgrzanym silniku jest wszystko ok. to z tego co wyszukalem mozesz obstawiac czujnik temperatury silnika, swiece, przewody, zabrudzona przepustnica lub wtrysk. Jak Ci sie uda zlokalizowac awarje daj znac. Ja tez jak znajde przyczyne u siebie opisze to na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jagu: u mnie na ciepłym silniku jest wszystko ok, więc ja wykluczam pompkę paliwa.

Piok: Przejechałem tylko na benzynie jakieś 100km nie pomogło. Rano znów to samo. Jutro wezmę miernik i sprawdzę oporność czujnika temp.

W tamtym roku już to przerabiałem ale wygląda na to że tylko przypadkiem zlikwidowałem usterkę, która teraz powróciła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jagu masz racje ze moj blad i sprawdze cisnienie pompy. Ale powiedz mi czy jakby pompa siadala to czy wchodzilby na wysokie obroty jak juz zlapie malutka temperaturke?

Sprawdzilem czujnik temperatury-opornosci sa ok. Na rogrzanym silniku wskazowka jest na prawidlowym polozeniu czyli w polowie zakresu.

Jeszcze wymienie swiece bo juz w tamtym roku kupilem Eyquemy ale wydaje mi sie ze problem tkwi glebiej. Prawdowpodobnie wydmuchana mam uszczelke pod glowica bo zjada mi wode a kolor wody w zbiorniczku wyrownawczym przybiera brazowy kolorek. Jak zapale samochod i na cieplym odkrece zbiorniczek to cofa mi sie plyn przy okazji puszczajac powietrze. Dodatkowo znikac zaczal mi olej wiec, obawiam sie ze bede musial robic remont silnika w niedlugim czasie chociaz szkoda mi na to kaski.

I tak jak mowie na gazie silnik pracuje bezproblemowo zarowno na zimnym jak i na cieplym.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece wymienielem jakies 8tys km temu ale niestety na 4 garze, patrzac od prawej strony na silnik, swieca jest mocno zuzyta, ma czarny nalot wiec latwo mozna sie domyslic ze cos jest nie tak. Reszta jest ok. Sprawdzenie kompresji powinno dac poglad czy sa to uszczelniacze czy rowniez pierscienie, ale z tego co wiem kompresje tylko na zimnym. Ostatnio razem ze swiecami wymienilem tez przewody WN-wszystko kopmplet NGK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalam tylko na benzynie, przełączenie na benzynę przed zgaszeniem nie pomogło nic!!! Czyli jeśli na ciepłym silniku działa w miarę ok. odpala się też w miarę ok, bez jakiegokolwiek duszenia to pompa paliwa i filtr odpada tak? Do tej pory zawsze go rozgrzewałem przed wrzuceniem na gaz, ostatnio zauważyłem że jeśli go nie zagrzeje i wrzucę na gaz to też się trochę dusi na początku jazdy. Czyli na zimnym dusi się na benzynie i LPG, na LPG wogóle nie odpala tak mam ustawiony (tzn odpala i gasnie dopoki sie nie zagrzeje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś ten czujnik temperatury? Wez miernik i sprawdz czy czasem nie pokazuje caly czas zero? W moim przypadku przy temp. jakies 15-20st. wskazał 2,6kOm, a pozniej jak sie rozgrzewał wartość ta malała, czyli prawidłowo. Zrobiłem taki test, ze odlaczylem ten czujnik i do kostki wpiąłem opornik 20kOm. Silnik od razu zaczal wchodzic na obroty zarowno na gazie jak i na benzynie. Sprobuj sam. Zawsze czegoś się nauczysz.

Ja jak pouczył kolega jagu jade na kompresję i ogólny przegląd silnika, ale ponieważ samochód będzie stał cały weekend, to przed tym zmienię świece i zobacze jak się zachowa po 2 dniowym postoju

 

[ Dodano: 2008-09-21, 17:06 ]

Jagu, okazuje się że mam sondę lambda trójprzewodową, (nie wiem dlaczego w ubiegłum roku ubzdurało mi się że dwu). Przed chwila do tych dwóch białych podpiąłem przewodziki i na zapalonym silniku sprawdziłem napięcie. Wskazało 14,6V a pomiędzy środkowym białym a czarnym chodzi pomiędzy 0,2 a 0,7V na benzynie a na gazie utrzymuje się na 0,1V. Wniosek z tego że lambda jest ok. Tak jak piszesz muszę pojechać na kompresję.

I jeszcze pytanie które zadałem też w innym poście. Czy jeżeliby woda kondensowała sie w komorze spalania to na gazie też powinien słabo chodzić przy zimnym silniku? czy nie tak?

 

I pytanie o jeszcze jeden czujnik. Pod tymi czujnikami od temperatur prz termostacie jest jeszcze jeden od którego odchodzi tylko jeden przewód. Wiesz do czego on służy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!