Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pompa? Filtr paliwa? A może coś innego?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam prośbę o poradę, po dłuższym postoju odpalam Megankę kręci dosyć długo załapuje i gaśnie po 2sekundach, za drugim razem odpala bez problemu i nie gaśnie. Jeśli postanowię jechać na benzynie nie na LPG wtedy przy dodaniu gazu dusi się strasznie, na LPG objawów brak. Ja obstawiam filtr paliwa (nie był dłuugo wymieniany), ale nie jestem pewny czy to może nie pompa. Co o tym sądzicie? A może macie inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezko jest stwierdzic jednoznacznie bo temat walkowany na tym forum niejeden raz. Niestety sam znow mam ten problem i jednoznacznej odpowiedzi nie znalazlem. Powodow moze nbyc duzo. Jezeli u Ciebie zjawisko nie zanika przy rozgrzanym silniku to faktycznie moze byc zapchany filtr paliwa. Jezeli na rozgrzanym silniku jest wszystko ok. to z tego co wyszukalem mozesz obstawiac czujnik temperatury silnika, swiece, przewody, zabrudzona przepustnica lub wtrysk. Jak Ci sie uda zlokalizowac awarje daj znac. Ja tez jak znajde przyczyne u siebie opisze to na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jagu: u mnie na ciepłym silniku jest wszystko ok, więc ja wykluczam pompkę paliwa.

Piok: Przejechałem tylko na benzynie jakieś 100km nie pomogło. Rano znów to samo. Jutro wezmę miernik i sprawdzę oporność czujnika temp.

W tamtym roku już to przerabiałem ale wygląda na to że tylko przypadkiem zlikwidowałem usterkę, która teraz powróciła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jagu masz racje ze moj blad i sprawdze cisnienie pompy. Ale powiedz mi czy jakby pompa siadala to czy wchodzilby na wysokie obroty jak juz zlapie malutka temperaturke?

Sprawdzilem czujnik temperatury-opornosci sa ok. Na rogrzanym silniku wskazowka jest na prawidlowym polozeniu czyli w polowie zakresu.

Jeszcze wymienie swiece bo juz w tamtym roku kupilem Eyquemy ale wydaje mi sie ze problem tkwi glebiej. Prawdowpodobnie wydmuchana mam uszczelke pod glowica bo zjada mi wode a kolor wody w zbiorniczku wyrownawczym przybiera brazowy kolorek. Jak zapale samochod i na cieplym odkrece zbiorniczek to cofa mi sie plyn przy okazji puszczajac powietrze. Dodatkowo znikac zaczal mi olej wiec, obawiam sie ze bede musial robic remont silnika w niedlugim czasie chociaz szkoda mi na to kaski.

I tak jak mowie na gazie silnik pracuje bezproblemowo zarowno na zimnym jak i na cieplym.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swiece wymienielem jakies 8tys km temu ale niestety na 4 garze, patrzac od prawej strony na silnik, swieca jest mocno zuzyta, ma czarny nalot wiec latwo mozna sie domyslic ze cos jest nie tak. Reszta jest ok. Sprawdzenie kompresji powinno dac poglad czy sa to uszczelniacze czy rowniez pierscienie, ale z tego co wiem kompresje tylko na zimnym. Ostatnio razem ze swiecami wymienilem tez przewody WN-wszystko kopmplet NGK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalam tylko na benzynie, przełączenie na benzynę przed zgaszeniem nie pomogło nic!!! Czyli jeśli na ciepłym silniku działa w miarę ok. odpala się też w miarę ok, bez jakiegokolwiek duszenia to pompa paliwa i filtr odpada tak? Do tej pory zawsze go rozgrzewałem przed wrzuceniem na gaz, ostatnio zauważyłem że jeśli go nie zagrzeje i wrzucę na gaz to też się trochę dusi na początku jazdy. Czyli na zimnym dusi się na benzynie i LPG, na LPG wogóle nie odpala tak mam ustawiony (tzn odpala i gasnie dopoki sie nie zagrzeje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś ten czujnik temperatury? Wez miernik i sprawdz czy czasem nie pokazuje caly czas zero? W moim przypadku przy temp. jakies 15-20st. wskazał 2,6kOm, a pozniej jak sie rozgrzewał wartość ta malała, czyli prawidłowo. Zrobiłem taki test, ze odlaczylem ten czujnik i do kostki wpiąłem opornik 20kOm. Silnik od razu zaczal wchodzic na obroty zarowno na gazie jak i na benzynie. Sprobuj sam. Zawsze czegoś się nauczysz.

Ja jak pouczył kolega jagu jade na kompresję i ogólny przegląd silnika, ale ponieważ samochód będzie stał cały weekend, to przed tym zmienię świece i zobacze jak się zachowa po 2 dniowym postoju

 

[ Dodano: 2008-09-21, 17:06 ]

Jagu, okazuje się że mam sondę lambda trójprzewodową, (nie wiem dlaczego w ubiegłum roku ubzdurało mi się że dwu). Przed chwila do tych dwóch białych podpiąłem przewodziki i na zapalonym silniku sprawdziłem napięcie. Wskazało 14,6V a pomiędzy środkowym białym a czarnym chodzi pomiędzy 0,2 a 0,7V na benzynie a na gazie utrzymuje się na 0,1V. Wniosek z tego że lambda jest ok. Tak jak piszesz muszę pojechać na kompresję.

I jeszcze pytanie które zadałem też w innym poście. Czy jeżeliby woda kondensowała sie w komorze spalania to na gazie też powinien słabo chodzić przy zimnym silniku? czy nie tak?

 

I pytanie o jeszcze jeden czujnik. Pod tymi czujnikami od temperatur prz termostacie jest jeszcze jeden od którego odchodzi tylko jeden przewód. Wiesz do czego on służy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!