Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oscylujący przekaźnik pompy paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Mój problem jest dokładnie taki sam jak w poście który cytuję poniżej i mam dokładnie taki sam silnik zdarzenie miało miejsce dokładnie w taki sam sposób na drodze Megi zdechła. Niestety nie znalazłem żadnej odpowiedzi ani porady na ten temat.

 

"

Proszę o poradę, to mój pierwszy post na forum.

W czasie jazdy zgasł silnik i co ciekawe zanim sie zatrzymalem zauważyłem, że dziwnie skacze wskazówka obrotomierza .

Teraz po załączeniu zapłonu wskazówka obrotomierza od razu wskakuje na 500RPM i lekko się wacha, dodatkowo z czestotliwością kilku herców klapie przekaźnik pompy paliwa, samochód nie odpala. Przekaźnik zwierałem na krótko, pompa się załączyła ale samochód dalej nie zapala.

Na początku myślałem, ze to czujnik polożenia wału- zmierzyłem go i ma około 190ohm(powinien mieć 240), jednak wypięcie czujnika nic nie zmienia, nadal klapie przekaźnik a obrotomierz wskazuje 500obrotow.

Wymieniać ten czujnik? Czy to jednak coś innego?

 

Artur

Megane Coupe 1996, silnik K7M

"

 

Dla wyjaśnienia sprawdzałem wszystko po koleji i pompa paliwa na pewno dobra, przekaźnik przestaje oscylować jak mu podam masę załącza pompe paliwa wiec niesprawność tych układów raczej mogę wykluczyć. To co odkryłem wczoraj to kompletny brak iskry na przewodach wysokiego napięcia. Dzisiaj zamierzam sprawdzić złącze w kompie ale wątpie że to przyniesie jakiś skutek. Bardzo prosze o pomoc bo bez autka nie mam mozliwości dojazdu do pracy a na wypożyczonym trace majątek <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styki i przewody przekaźnika sprawdzonie wszystko jest ok. Jak wspomniałem dzis sprawdze złącze komputera. Najbardziej niepokoji mnie brak iskry z cewek. Postaram się sprawdzić czujnik położenia wału. Jakieś inne sugestie?

 

[ Dodano: 2008-10-06, 17:38 ]

Ok właśnie sprawdziłem złącze kompa ECU jest ok. Dla pewności zmieniłem przekaźnik pompy paliwa ale tak jak się spodziewałem nie przyniosło to żadnego rezultatu. Teraz jadę na szrot po nowe (używane <czerwona>) ECU no i zobaczymy. Po wymianie przekaźnika i przeczyszczeniu złączy ciągle jest ten sam problem z oscylacją przekaźnika. Dlatego wygląda mi na problem z ECU ale czemu miałby paść akurat podczas jazdy. To mi trochę nie pasuje ale zobaczymy. Ciągle czekam na wasze sugestię.

 

[ Dodano: 2008-10-06, 20:01 ]

Dobra teraz mam naprawdę zagadkę. Przywiozłem drugiego kompa ECU i niestety dalej to samo dokładnie jak na początku przekaźnik klika i brak wys. napięcia na cewkach.

Proszę może ktoś ma jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje sie ze kiedys przypadkiem co stakiego sobie "uruchomiłem" w megi... pare lat temu i z tego co pamietam to udalo sie to usunac-powodem był brak masy na przewodzie tylko za chiny nie pamietam gdzie... Sprawdz te masy przykrecane do w okolicach podłuznic pod komputerem silnika... cos mi swita ze to chyba tam to było.Z tego co wiem to jest to objaw braku masy sterownika ( komputera) silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze wysmarowałem taki długi tekst i mi się skasował <czerwona> Napiszę w skrócie.

Wczoraj spędziłem kilka godzin sprawdziłem wszystkie sygneły na złączu ECU i tu nagle patrzę i nie wierzę brak masy na jednym obwodzie no i wszystko ułożyło mi się w logiczną całość. Pasek aletrnatora który pękł tego samego dnia uszkodził konektor przewodu masy ECU. Dla wszystkich zainteresowanych ten kabelek znajduje sie po tej samej stronie silnika co paski i jest ukryty pod wiązką przewodów ECU ktróra idzie w peszlu. Konektor tego kabla jest przykręcony do silnika. Wczoraj przerobiłem to połączenie dolutowując przedłużkę i przenosząc podłączenie w inne miejsce żeby zapobiec podobnej sytuacji w przyszłości. Kolego Daniel500 gratuluję pamięci!!! Szkoda że nie napisałeś wcześniej to by mi oszczędziło kilka godzin pracy ;) ale i tak było warto kiedy autko odpaliło. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że potym jak doszedłem co się stało przypomniałem sobie że miałem identyczną sytuację 5 lat temu zaraz po zakupie Megi kiedy wymieniałem pasek rozrządu. Po złożeniu silnika zapomniałem przykręcić właśnie tego kabelka masy i miłem dokładnie takie same objawy! Też się wtedy namęczyłem ze sprawdzaniem ECU. No coż moja pamięć jest coraz gorsza aż się boję co będzie za parę lat może zapomnę gdzie zaparkowałem ;) Ostatecznie sprawa rozwiązana dziekuję za wszystkie posty i ży cze powodzenia innym w naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pogratulować dociekliwości i samodzielności w rozwiązywaniu problemów, po przeczytaniu tego posta i ja mam nową wiedzę z zakresu elektryki mojej kapryśnej francuzki. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!