Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pisk po uruchomieniu silnika


biker_xc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam nastepujacy problem z moją meganka classic 1.4 z 1997 roku, a mianowicie po uruchomieniu zimnego silnika, czyli najczesciej rano, lub po pracy po jakichś dwóch minutach słychać pisk z komory silnika, raczej ze strony pasków klinowych. Jest to odgłos jakby coś ocierało o pasek wspomagania lub alternatora. Hałas ten trwa przez kolejnych 5-10 minut i juz nie powraca, czyli jak mniemam wynika to z temepratury, "coś" piszczącego nagrzewa się i przestaje piszczeć. Pisk słyszalny jest bez względu na to czy jadę, czy samochód stoi, więc łożyska kół odpadają. Podobnie moim zdaniem odpada piszczące łożysko sprzęgła, bez względu na pozycję piszczy. Jedyne co udało mi się zaobserwować to, że ne głośność pisku ma wpływ dodawanie gazu - dodając piszczy głośniej.

Pasek od wspomagania jest nowy - wymieniony jakies 300 km temu, problem pojawił się kilka dni przed jego wymianą.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu w/w problemu.

Jeśli chodzi o jazdę do mechanika, próbowałem już kilka razy, jednak problemem jest to że nigdy nie zdążam :cry: . Pisk cichnie zanim zdążę dojechać do mojego mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,z tego co przeczytalem i z zwlasnego doswiadczenia wiem ze nalezy sprawdzic naciag paskow.Mechanicy czasami nie dociagna dobrze sruby i potrafi sie sama poluzowac od drgan jakie powstaja podczas jazdy.Mysle ze powinienes w pierwszej kolejnosci sprawdzic pasek alternatora ,ja tez tak mialem gdy byl za slabo naciagniety.Jak dodawalem gazu piszczal jeszcze bardziej a gdy sie nagrzal przestawalo piszczec.Pozdrawiam,mam nadzieje ze udalo mi sie Ciebie naprowadzic na trop.P.S. posprawdzaj paski czy nie sa za luzne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec sytuacja z paskiem alternatora wyglada tak:

Pasek byl naciagany mniej więcej na początku lipca, po czym przez jakis czas było ok.

Później - wresień pasek piszczał ale tylko podczas rozruchu. Pojechałem do mechanika i naciągnął go oraz wymienił pasek od wspomagania. Pisk przeze mnie słyszany jest inny niż ten, który pojawiał się przy uruchamianiu. Chyba wymienie go na nowy i zobacze wtedy co będzie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uruchom silnik, polej na ten pasek trochę wody, jak przestanie piszczeć to znaczy że może być to wina paska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś trafiłem taki pasek, że od nowości piszczał bez względu na naciąganie - nic się nie dało zrobić.

Po jakimś czasie i kilkakrotnych próbach naciągania oraz kombinowania znowu wymieniłem i pomogło - pisków nie ma.

Może po prostu trafił Ci się piszczący pasek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety pomino wymiany paska piszczenie wystepuje nadal i tak jak wcześniej cichnie po kilku minutach :evil: Chyba jedynym wyjsciem bedzie poczekac az cos sie rypnie juz tak na poważnie :cry:

 

[ Dodano: 2008-10-31, 11:08 ]

Problem rozwiązany, wlasnie wrocilem z wymiany rozrządu - samochod kupiony w czerwcu, a mechanik powiedzial ze powinienem z 10000 na nim jeszcze zrobic, bo pasek w dobrym stanie.

Po zdjęciu pokrywy rozrządu okazało się, iż pasek rzeczywiscie jest w dobrym stanie, niestety nie można było tego powiedzieć o rolce oraz pompie wody. Widocznie poprzedni wlasciciel chcial zaoszczedzic i wymienil sam pasek bez rolki i pompy :evil: :evil: :evil: Jeszcze trochę i rolka zatarłaby się całkiem, a więc PAMIĘTAJCIE O WYMIANIE ROZRZĄDU, ja miałem trochę szczęścia <czerwona> i zdążyłem z wymianą, zanim coś się urwało, ale czytałem na tym forum posty ludzi, którzy nie zdążyli i słono ich to kosztowało.

Pozdrawiam i temat uważam za zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzis po szkole (od ostatniej jazdy minelo 7 godzin) odpalilem swoja Megi. Powital mnie pisk na biegu jalowym. Przygazowalem i przelaczylem na gaz - pisk sie zmniejszyl. Kiedy ruszylem - ustal calkowicie. Pozniej na cieplym silniku nie zauwazylem piszczenia. Jednak kiedy po zalatwieniu wszystkich spraw wysiadalem z samochodu wrzucilem na luz to byl slyszalny taki cichutki pisk jakby z okolic poduszki pasazera (pasek klinowy?). Podnioslem maske i silnik tak dziwnie sie trzasl jakby wpadl w rezonans i glosno chodzil (jak nigdy - ale mam teraz dziurawy tlumik, wiec to moze wina tego). Mam filmik z komory silnika nagrany komorka: http://www.youtube.com/watch?v=igT1SbdCmr4

 

Dodam, ze wczesniej zauwazylem, ze na suchej nawierzchni przy gwaltownym dodaniu gazu samochodem ostro szarpie, a przy schodzeniu z 4000 obrotow (hamowanie silnikiem) samochod wydaje dzwieki - wu wu wu wu... Ale to chyba wina dziurawego tlumika.

 

Prosze o pomoc bo w sobote wybieram sie Meganka do Warszawy i nie chce zeby mi sie gdzies rozkraczyla <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

knq, według mnie na 100% ten dźwięk spowodowany jest tłumikiem...

 

Co do pisku, to wg. mnie to będzie pasek od alternatora, chwyć go ręką i zobacz czy luźny. U mnie też występuje piszczenie, a raczej malutki pisk kiedy włączam zimny silnik i jest to spowodowane paskiem od alternatora. Ech, nowy pasek leży w garażu muszę wreszcie go wymienić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!