Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci vs 1,9 dci dla posiadacza 1,9


mareks 1234

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Panowie - powiem tak trochę więcej obiektywizmu. A odnośnie kolegi COOLESH ja mam 120 tkm więc 2 razy więcej niż ty to po pierwsze po drugie ja w swojej MII oprócz wymiany oleju i innych eksploatacyjnych części nic nie wymieniłem - więc sory dla mnie powtarzasz stereotyp w stylu VW TDI jest najlepsze.

Odnośnie turbo Panowie oczywiście można dbać nie wiadomo jak - ale bądźmy szczerzy 1,9 dci zaznaczam "dci" to ten sam silnik co w lagunie siedzi i nie opowiadajcie bajek bo już nie jednokrotnie słyszalem, że turbo jest bardzo słabym elemantem tej konstrukcji i taka jest prawda. To tak jak wy mówicie o wtrsykach w 1,5 dci, a ja o turbo w 1,9 dci i innych elemantach - dla mnie różnicy w gadce o tym nie widać. A odnośnie mechaników Renault no to odgrzewajmy starych kotletów bo już nie jeden użytkownik renault po spotkaniu z nimi mało zawału serca nie dostał<ok>) Zawsze coś się znajdzie i tyle nie potrafiie tego zrozumieć......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spojrzał na to z innej strony.

1,5 DCI - układ wtryskowy Delphi - dość awaryjny....i kosztowny

Delphi było i owszem, ale w późniejszych wersjach mniej awaryjny Siemens...

>>Tutaj<< ciekawy artykuł na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co wiem to dCi są przynajmniej 3 generacje w silnikach 1,5 i w 1,9. Na pewno 1,5 65 KM było pierwszą generacją bez natrysku oleju na denko tłoka, bez coolera, czujnika powietrza doładowania i z pompą i wtryskami awaryjnymi. Coś tam było z wtryskami na tej zasadzie, że się przycierały a opiłki z nich szły potem do pompy, która się rysowała i traciła ciśnienie. Można było to zweryfikować po opiłkach w filtrze paliwa. Jak były to wiadomo. Ponoć po roku 2004-05 ten problem wyeliminowano i ten motor jest już O’K. Ja w swoim Clio walczyłem z tym problemem i w końcu zamontowałem wtryski od wersji 80 konnej a pompe wymieniłem na ta samą. Wszystko to robiłem w serwisie z zaprzyjaźnionym mechanikiem. Teraz mam Clio z 2006r z silnikiem 65KM i póki, co 70 tyś i się nic nie dzieje a w tamtym już po 47 tyś był ból. Ponoć ten silnik 105 KM w 1,5 dCi jest silnikiem zupełnie innym. Tak naprawdę została tylko jego pojemność a zasilanie i konstrukcja zostały zmienione. Co do silnika 1,9 jest podobnie . Ten silniki 90KM 100 KM i 110 są inne niż te 120 KM. Mało tego ten z laguny i z metany też ma wiele różnic.W lagunie od 2001 cały czas modyfikowali ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Coś tam było z wtryskami na tej zasadzie, że się przycierały a opiłki z nich szły potem do pompy, która się rysowała i traciła ciśnienie. Można było to zweryfikować po opiłkach w filtrze paliwa

 

Jest na odwrót - coś w pompie się wyciera i zatyka wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finalnie wybralem 1,9dci 130 PS, FAP itd. Dziękuję za opinie. W stosunku do dawnego 1,9 dci ma wg mnie większą "turbo dziurę" - ale jak już ją ominie to przysłowiowy siwy dym :mrgreen: A oto opis poszczególnych silników dla wyjaśnienia w końcu tematu jego modernizacji w 2006 ... http://www.motoforum.pl/Magazyn/200518/renault.html

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, wiem - bardziej myslalelm o opisie 1,5 dci. Co do 1,9 dci - stary, ale jary - w Megi III tez go stosują (pewnie z kolejnymi zmianami wtrysku itd. - i jak opisano w ostatnim Auto Świecie - "diesel o bardzo wysokiej kulturze pracy" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mareks 1234, F9Q ewolucja 872 -Taki dokładnie symbol ma silnik do megi III.Dlaczego nie dają 2.0dci?Przecież jest o wiele lepszy a też jest wersja 130konna.Sprzątają magazyny? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!