Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,5 dci vs 1,9 dci dla posiadacza 1,9


mareks 1234

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Panowie - powiem tak trochę więcej obiektywizmu. A odnośnie kolegi COOLESH ja mam 120 tkm więc 2 razy więcej niż ty to po pierwsze po drugie ja w swojej MII oprócz wymiany oleju i innych eksploatacyjnych części nic nie wymieniłem - więc sory dla mnie powtarzasz stereotyp w stylu VW TDI jest najlepsze.

Odnośnie turbo Panowie oczywiście można dbać nie wiadomo jak - ale bądźmy szczerzy 1,9 dci zaznaczam "dci" to ten sam silnik co w lagunie siedzi i nie opowiadajcie bajek bo już nie jednokrotnie słyszalem, że turbo jest bardzo słabym elemantem tej konstrukcji i taka jest prawda. To tak jak wy mówicie o wtrsykach w 1,5 dci, a ja o turbo w 1,9 dci i innych elemantach - dla mnie różnicy w gadce o tym nie widać. A odnośnie mechaników Renault no to odgrzewajmy starych kotletów bo już nie jeden użytkownik renault po spotkaniu z nimi mało zawału serca nie dostał<ok>) Zawsze coś się znajdzie i tyle nie potrafiie tego zrozumieć......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym spojrzał na to z innej strony.

1,5 DCI - układ wtryskowy Delphi - dość awaryjny....i kosztowny

Delphi było i owszem, ale w późniejszych wersjach mniej awaryjny Siemens...

>>Tutaj<< ciekawy artykuł na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co wiem to dCi są przynajmniej 3 generacje w silnikach 1,5 i w 1,9. Na pewno 1,5 65 KM było pierwszą generacją bez natrysku oleju na denko tłoka, bez coolera, czujnika powietrza doładowania i z pompą i wtryskami awaryjnymi. Coś tam było z wtryskami na tej zasadzie, że się przycierały a opiłki z nich szły potem do pompy, która się rysowała i traciła ciśnienie. Można było to zweryfikować po opiłkach w filtrze paliwa. Jak były to wiadomo. Ponoć po roku 2004-05 ten problem wyeliminowano i ten motor jest już O’K. Ja w swoim Clio walczyłem z tym problemem i w końcu zamontowałem wtryski od wersji 80 konnej a pompe wymieniłem na ta samą. Wszystko to robiłem w serwisie z zaprzyjaźnionym mechanikiem. Teraz mam Clio z 2006r z silnikiem 65KM i póki, co 70 tyś i się nic nie dzieje a w tamtym już po 47 tyś był ból. Ponoć ten silnik 105 KM w 1,5 dCi jest silnikiem zupełnie innym. Tak naprawdę została tylko jego pojemność a zasilanie i konstrukcja zostały zmienione. Co do silnika 1,9 jest podobnie . Ten silniki 90KM 100 KM i 110 są inne niż te 120 KM. Mało tego ten z laguny i z metany też ma wiele różnic.W lagunie od 2001 cały czas modyfikowali ten silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Coś tam było z wtryskami na tej zasadzie, że się przycierały a opiłki z nich szły potem do pompy, która się rysowała i traciła ciśnienie. Można było to zweryfikować po opiłkach w filtrze paliwa

 

Jest na odwrót - coś w pompie się wyciera i zatyka wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finalnie wybralem 1,9dci 130 PS, FAP itd. Dziękuję za opinie. W stosunku do dawnego 1,9 dci ma wg mnie większą "turbo dziurę" - ale jak już ją ominie to przysłowiowy siwy dym :mrgreen: A oto opis poszczególnych silników dla wyjaśnienia w końcu tematu jego modernizacji w 2006 ... http://www.motoforum.pl/Magazyn/200518/renault.html

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, wiem - bardziej myslalelm o opisie 1,5 dci. Co do 1,9 dci - stary, ale jary - w Megi III tez go stosują (pewnie z kolejnymi zmianami wtrysku itd. - i jak opisano w ostatnim Auto Świecie - "diesel o bardzo wysokiej kulturze pracy" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mareks 1234, F9Q ewolucja 872 -Taki dokładnie symbol ma silnik do megi III.Dlaczego nie dają 2.0dci?Przecież jest o wiele lepszy a też jest wersja 130konna.Sprzątają magazyny? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!