Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane LPG wolne obroty....


misza6000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jakieś pół roku temu założyłem do swojej meganki gaz, i po jakimś miesiącu pojawił się u mnie problem tego typu że na wolnych obrotach samochód pracuje nierówno tzn tak troche nim trzęsie, wskazówka od obrotów delikatnie się kołysze i skrzynią też, dzieje się tak gdy samochód jest przełączony na gaz na benzynie jest lepiej chodź może też nie tak jak powinno.

wie ktoś może czym to może być spowodowane ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś pół roku temu założyłem do swojej meganki gaz

 

Meganki mają różne silniki a instalacje gazoew są różnych generacji. Nie wiadomo nawet jakiej firmy ta instalacja. Oczekujesz odpowiedzi nie podając żadnych szczegółów. A może to CNG :evil: :mrgreen:

Najlepiej pojedź do warsztatu gdzie zakładali gaz i niech to to poustawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest Renault Megane I 2001 rocznik 1.6 .16v .... Gaz zakładałem w pewnym warsztacie nie wiem jakiej firmy jest gaz , musiał bym spojrzeć w papiery jeździłem do nich i niby to miały być wtryskiwacze złe, wymienił i nadal było źle puźniej mówił że sonda lambda bo nawet był błąd w komputerze ale po wymienieniu nie było tak jak być powinno, nadal mnie to denerwuje szczególnie jak się stoi na skrzyżowaniu to samchód tak drga od czasu do czasu...jak kupiłem auto i jeszcze nie miałem założonego gazu to nie miałem takich problemów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze raz dokładnie na PB, bo może grzebanie w instalacji LPG będzie niepotrzebne. Jak na benzynie będzie też telepało silnikiem to musisz na początek wykonać parę rzeczy, które mogą pomóc przy silniku K4M:

- czyszczenie ewentualnie wymiana silniczka krokowego

- czyszczenie i kontrola przepustnicy oraz jej potencjometru

- sprawdzenie szczelności dolotu powietrza do silnika

- przewód (przewody) podciśnienia

- czujnik położenia wału

- cewki, świece

- inne o których zapomniałem

 

Ciekawe czy w twoim silniku już występuje zmienne koło faz rozrządu, ale chyba wprowadzili je w M II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja mam podoby problem. Instalke mam na AL-700 przejechane na nie jest około 80.000 km. Szarpało starsznie na biegu jałowym. Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem była regulacja... było OK... do czasu. Nie gasł na biegu jałowym ale spalanie skoczyło do 14 litrów na 100 km oczywiście miasto. Wymieniłem filtr powietrza, kable OK, świece OK, przeczyściłem krokowca a na koniec kolejna regulacja. Kilka dni dobrze i znów zaczęło się szarpanie na LPG naotomiast PB chodzi wporządku. Sam nie wiem co robić na przeglądzie powiedzieli przed drugą regulacją że mam zbyt bogatą mieszanke teraz mam uboższą tzn. "według kompa" tak powiedział gazownik. Mam kociął w głowie dlaczego tak się dzieje... autko mam od niedawna, więc moje doświadczenie jest liche. I jeszcze jedno na przeglądzie rejestracyjnym czyjnik gazu wskazywał duże nie dopały gazu przy wydechu, powiedział że to jest przez zbyt pogata mieszankę. Miał racje czy może coś z mikserem już nie tak?

:-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem podobny problem z gazem, tylko że ja przejechałem około 100tyś na gazie i to tego zaczął mi już gasnąć na wolnych obrotach. Pomogła wymiana membrany w reduktorze (było bardzo dużo syfu), koszt 150zł z usługą, a na telepanie samochodu na wolnych obrotach pomogła wymiana poduszki pod skrzynią biegów, koszt 77zł za oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziś wróciłem z przeglądu. Gasła mi na wolnych obrotach, np. przy dojeżdżaniu do świateł wrzucam luz i ... No więc panowie najpierw wymienili filtry gazu (fazy lotnej i przy zaworze). Zawalone były na amen. Ale dalej gasła. Wymieniliśmy również filtr powietrza (syf) i nic. Więc podpięli pod kompa i stwierdzili że jest zbyt bogata mieszanka ale już nie ma możliwości wyregulowania ciśnienia. Najpierw podejrzewali czujnik ciśnienia (ok. 600 złotych) ale po założeniu nowego nic nie pomogło. Więc podobno mam wymienić membranę. I tu są dwie opcje: albo zestaw naprawczy za 160 + koszty robocizny (duże). Albo nowa część za 380 + małe koszty wymiany. Powiedzieli że nie zawsze ten zestaw naprawczy po złożeniu pracuje tak jak powinien, więc będę musiał wymienić całość. Mam nadzieję, że to pomoże.

Zaznaczę jeszcze że na razie jakoś "oszukali" komputer i nie gaśnie ale zrobić to i tak muszę. Na instalce jest zrobione 120 tysięcy. Więc chyba mogła się ta membrana zużyć???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały_man- przy zaworze jest faza ciekła. CZy Ty wogóle masz IVgen? Wymiana membdany to nic trudnego. W reduktorze Lovato dobiłem to kiedyś. Pół godz. i po robocie. Koszt samego zestawu naprawczego to kilkadziesiąt zł. Jeśli reduktor ma być jednak nowy, to w granicach 200zł można kupić bez najmniejszego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za reduktor śpiewają 380 a za zestaw naprawczy 160. A czy mam Iv gen? Pewno się usmiejesz ale nie wiem. Jestem w tych sprawach zupełnym lajkonikiem. Wiem, że zapalam na Pb, silnik się grzeje do 30 stopni i sam przełącza na gaz. Nawet nie wiem kiedy i jak :mrgreen:

Tylko jak to nie będzie jednak wina membrany to się wścieknę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli gaśnie ci przy dojeździe na światłach (na luzie) ale po przejechaniu kilku kilometrów takie objawy nie następują to bym sugerował podniesienie temperatury momentu przełączenia z Pb na LPG a dopiero później wymieniać, większość części kupisz taniej na giełdzie. Gdy nie jesteś pewien co dokładnie kupić poproś takiego sprzedawcę on podejdzie do twojego wozu i ci doradzi (w większości tak robią) a kompetencją biją na głowę pracowników serwisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada dla tych którym gaśnie na luzie lub po dojechaniu do skrzyżowania na gazie sprawdźcie czy silnik się rozgrzewa do 3 kreski - ja miałem padnięty termostat i były takie objawy - potem gasł kiedy rano przełączał się na gaz co nie zdarzało sie przy ciepłym podnieśli lekko temperaturę przełączania sie (co zaowocowało jazda na benzynie 200 m dalej) i już ani razu mi nie zgasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielosss:

Instalkę zakładał jeden z autoryzowanych zakładów firmy CZAKRAM z Tarnowa w Częstochowie. System nazywa się jakoś "Flying Injection". Dane z instalacji:

- reduktor BRC typ GENIUS numer 9013 2BF

 

W świadectwie homologacji wymieniono elementy: reduktor GENIUS, elektrozawór gazu, wielozawór, obudowa wielozaworu, wlew gazu, zbiornik, inne - i tu coś takiego jak "fly gas"

 

Mnie tylko dziwi, że na stronie: http://www.czakram.pl/abc.php pisze, że Reduktor musi być zainstalowany pionowo i równolegle do ruchu pojazdu. A ja mam chyba poziomo, bo gość chcąc ustawić ciśnienie kręcił kluczem imbusowym od spodu. No ale skoro przejechane jest na tej instalce 100.000 km to chyba może być poziomo?

 

W każdym razie stwierdzili, że reduktor trzeba nowy, lub nową membranę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz na jakiej ulicy to zakładali, znam ten teren dokłdnie bo do swojej megi też zakładałem w Cz-we i było kilka zakładów gdzie nałapali pracowników bez pojęcia a jak przyszło do regulacji czy naprawy to zakładu już nie było a kasa poszła się je...i trzeba było za wszystko płacić ze swojej kasy jeszcze raz

 

[ Dodano: 2007-05-17, 20:24 ]

A swoją drogą po 100tkm to już trzeba to i owo wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!